آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان امروز ۲۰ دی ۱۴۰۲

طرح  رتبه بندی معلمان ، طرحی است که در راستای ارتقای سطح معیشتی و حرفه ای معلمان و همچنین بهبود کیفیت آموزشی در کشور تدوین شده است. این طرح معلمان را بر اساس شایستگی های عمومی، تخصصی و حرفه ای در پنج رتبه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می دهد. معلمان با کسب امتیازات لازم در هر یک از این رتبه ها، از مزایای مالی و معنوی بیشتری برخوردار می شوند.

علی‌اکبر علیزاده‌برمی نماینده مردم دامغان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش مجلس و دولت در زمینه تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: «معلمان و فرهنگیان حق و حقوقی داشتند که متاسفانه بیش از ۱۰ سال بود که به هر دلیلی به این حق خود نرسیدند. با وجود مخالفت‌های دولت سابق مجلس یازدهم به واقع محکم ایستادگی کرد و این قانون را تصویب کرد. به خاطر دارم که رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت دوازدهم به مجلس آمد و به صورت رسمی اعلام کرد که اگر شما بر فرض نیز این قانون را تصویب کنید، ما این قانون را اجرا نمی‌کنیم.»

‌وی با اشاره اجرای این قانون با ورود وزیر جدید در دولت سیزدهم و درخواست صریح نمایندگان مجلس از دولت سیزدهم بیان کرد:«علیرغم همه مشکلات، مجلس قانون رتبه‌بندی معلمان را تصویب کرد و پس از آن به پای اجرای این قانون نیز ایستاد. با ورود وزیر جدید آموزش و پرورش و درخواست صریح مجلس در زمینه اجرای هرچه سریع‌تر این قانون وزیر بر روی اجرای این طرح محکم ایستاد. الحمدالله امروزه این قانون عملیاتی شده و به خوبی در حال اجرا است.»

آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان امروز ۲۰ دی ۱۴۰۲

نماینده مردم دامغان در مجلس با تاکید بر تلاش وزارت آموزش و پرورش بر رفع مشکلات اجرایی طرح رتبه‌بندی معلمان بیان کرد: «طبیعی است که چنین کار بسیار بزرگی در وزارتخانه‌ای که بیش از یک میلیون نفر معلم در آن شاغل هستند و همگی شامل رتبه‌بندی می‌شوند، طبیعی است که دچار برخی اشکالات در اجرا شود. اما آنچه که ما مشاهده می‌کنیم این است که دولت محترم و وزارت آموزش و پرورش به دنبال رفع مشکلات هستند. امیدواریم رتبه بندی کام معلمان و فرهنگیان عزیز ما را پس از گذشت بیش از ۱۰ سال محرومیت از حق خود شیرین کند.»

وی نیاز به اطلاع رسانی به فرهنگیان از اتفاقات در حال وقوع این طرح را ضروری دانست و افزود: «معلمان و فرهنگیان باید به واقع مطلع باشند که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. البته که این اقدامات زحمت نیست و تحقق حق معلمان و فرهنگیان است. اگر نگوییم که استقامت مجلس یازدهم در زمینه اجرای این طرح بی‌نظیر است می‌توانیم بگوییم که این ایستادگی یقینا کم‌نظیر است. حتی اگر به تذکرات نمایندگان مجلس مراجعه کنید متوجه خواهید شد که حدود ۴۰ درصد از آنها مربوط به معلمان و فرهنگیان عزیز کشور است.»

علیزاده‌برمی در رابطه با اهمیت جایگاه معلمان و فرهنگیان در دولت و مجلس گفت: «این مساله نشانگر این است که مسائل فرهنگیان و معلمان برای مجلس حائز اهمیت است. وزارت آموزش و پرورش نیز طبق گزارشاتی که ما دریافت می‌کنیم و اخباری که برای ما ارسال می‌شود پای کار رفع مشکل معلمان و فرهنگیان ایستاده است. هیچکس به دنبال این نیست که معلمان را نادیده بگیرد و یا ارزش آنان را نداند. دولت و مجلس، فرهنگیان را به عنوان مسئولان اصلی کارخانه انسان سازی جمهوری اسلامی می‌دانند و از مقام بالایی بهرمند است.»

نماینده مردم دامغان در یازدهمین دوره مجلس در پایان با اشاره بر اهمیت باور معلمان نسبت به اتفاقات مثبت در حال وقوع افزود: «اگر مشکلاتی در روند اجرای این قانون به وجود آمده از طریق مجلس شورای اسلامی و روسای آموزش و پرورش در استان‌ها و وزارتخانه آموزش و پرورش و سایر نهادهای مسئول در جهت رفع مشکل تلاش می‌کنند.»