اعتراض به حضور ترامپ در مراسم افتتاح موزه حقوق مدنی سیاهپوستان

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حالی موزه حقوق مدنی به ویژه حقوق مدنی سیاه پوستان را در شهر جکسون ایالت میسی سی پی افتتاح کرد که شخصیت های برجسته سیاه پوست از جمله شهردار جکسون ، این مراسم را به علت حضور ترامپ در آن تحریم کردند.

اعلام حضور ترامپ در مراسم افتتاحیه موزه حقوق مدنی آمریکا به دعوت ویل برایانت فرماندار می‌ سی سی پی با واکنش منتقدان از جمله جان لوئیس، نماینده حزب دموکرات کنگره از جورجیا و یکی از فعالان باسابقه جنبش حقوق مدنی آمریکا مواجه شد. لوئیس گفت مشارکت ترامپ در مراسم افتتاحیه و سیاست های آزاردهنده او، توهین به شخصیت های مدافع حقوق مدنی است که تصاویر آنها در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

شوکوی آنتر لومومبا، شهردار جکسون نیز گفت: «حضور ترامپ موجب منحرف شدن افکار شد... ترامپ پایبندی مستمر خود را به تفکرات جنبش حقوق مدنی ثابت نکرده است».

در دوره تبعیض نژادی در آمریکا شهر جکسون یکی از کانون های اصلی جنبش حقوق مدنی و صحنه نافرمانی مدنی و دهها تظاهرات و راهپیمایی در اوایل دهه 1960 بود. موزه حقوق مدنی در شهر جکسون از این جنبش و شخصیت های بزرگ آن از جمله مارتین لوترکینگ و مدگار ایورز که در سال 1963 به دست یک نژادپرست سفید پوست در شهر جکسون ترور شد تجلیل کرده است.

ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی و در سال نخست ریاست جمهوری خود بارها عامل بحث و جدل هایی درباره تبعیض نژادی در آمریکا بوده است.