آغاز بازرسی‌های طرح سالم‌سازی سواحل از هفته آینده در گیلان

«یونس رنج‌کش» در نخستین جلسه تخصصی کمیته‌های هشت‌گانه ستاد ساماندهی سواحل دریای استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در تأمین منابع مالی توسط دولت وجود دارد، باید بتوانیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی در ساماندهی سواحل و اقدامات پیشگیرانه استفاده کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین محورهای سیاست‌گذاری در ساماندهی سواحل دریای استان، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است که باید همه اعضای کمیته‌های مربوطه زمینه‌های مشارکت این بخش را بهتر فراهم کنند.

 

رنجکش با تأکید بر این‌که باید به بخش خصوصی اطمینان داده شود که هرگونه هزینه در بخش ارائه خدمات مطلوب به گردشگران، سرمایه‌گذاری آنان در این زمینه است، گفت: آنان می‌توانند از این سرمایه‌گذاری خود بهره‌مند شوند.

 

دبیر ستاد ساماندهی سواحل گیلان با تأکید بر ضرورت جلب مشارکت‌های بخش خصوصی در امداد و نجات حوادث دریایی یادآور شد: در بخش پیشگیری از غریق نیز سیاست‌ها باید به سمت اقدامات غیر مستقیم بازدارنده برود و در این میان باید ضمن آموزش‌های لازم به گردشگران و تبلیغات میدانی در این زمینه خدمات مناسب به گردشگران و ایجاد فضاهای تفریحی را گسترش دهیم.

 

وی از اعضای کارگروه‌های تخصصی این ستاد خواست تا برنامه‌های خود را برای سال جاری حداکثر تا اول اردیبهشت‌ماه ارائه دهند و یادآور شد: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده ، از این‌رو باید با مدیریت صحیح داشته‌ها از ظرفیت‌های موجود بهتر استفاده کنیم.

 

رنج‌کش کاهش غریق را از سیاست‌های اولویت‌دار ستاد در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: باید بکوشیم با ارائه خدمات مطلوب رضایت‌مندی گردشگران را در کنار حفظ امنیت و صیانت از حریم عمومی نیز داشته باشیم.

 

وی بر ضرورت جلب مشارکت‌های بخش خصوصی در اقدامات پیشگیرانه و امداد و نجات حوادث دریایی تأکید کرد.