ایجاد مدرسه جهانی قایقرانی در ساحل سفیدرود رودبار

ساماندهی رودخانه سفید رود از پل بتنی تا پل فلزی رودبار جزو مصوبات سفرهای ریاست جمهوری دولت قبل است که در دولت تدبیر امید هم راه به جایی نبرد و تنها بروی صفحه کاغذ به رشته تحریر درآمد و مراحل اجرایی آن تنها به همت شهرداری رودبار اجرایی که با جلوگیری مسئولان امر این پروژه متوقف شد.

ناصر عطایی در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به اقدامات انجام گرفته پیرامون ساماندهی رودخانه سفیدرود، اظهار کرد: ساماندهی رودخانه سفید رود از خواسته های بحق مردم رودبار است که عدم ساماندهی آن قربانیان زیادی را از مسافران و شهروندان این شهر گرفته است.

وی آزادسازی زمین های حاشیه رودخانه سفیدرود را از جمله اقدامات شهرداری رودبار عنوان کرد و گفت: برای ساماندهی رودخانه سفید رود زمین های حاشیه این رودخانه آزاد سازی شد.

شهردار رودبار از ایجاد مدرسه جهانی قایقرانی در ساحل سفیدرود این شهر خبر داد و اضافه کرد: ایجاد هتل ها، مکان های اقامتی، سوئیت ها، ایستگاه دوچرخه سواری، ایجاد پارک، آلاچیق، پیست موتور سورای و مکان های تفریحی از دیگر طرح های تعریف شده پروژه ساماندهی سفیدرود است.

وی رودخانه سفیدرود را شاهرگ حیاتی گیلان معرفی کرد و ابراز داشت: رودخانه سفید رود جزو پنج رودخانه جهان است که قابلیت برگزاری مسابقات قایقرانی در آبهای خروشان در آن فراهم است.

عطایی، ساماندهی سفیدرود را منوط به تعامل دستگاه های متولی دانست و تاکید کرد: گسست بین نهادها به عنوان یک آفت سبب کند شدن توسعه و پیشرفت شهرستان گردیده است.

تحقق برنامه ها و طرح های ساماندهی سفیدرود، علاوه بر رفع مشکلات ترافیکی، شهر رودبار را هویتی جهانی می بخشد.

اینکه تا چه میزان شهرداری رودبار می تواند در راستای جامعه عمل پوشاندن این پروژه همت بورزد به همکاری مسئولان استانی و شهرستانی برمی گردد که در راستای این پروژه دست شهرداری رودبار را خواهند گرفت یا مثل گذشته مانع تراشی می کنند.