مرگ خاموش تالاب عینک رشت

محمود باقری  با اشاره به وضعیت تالاب عینک رشت، اظهار کرد: تالاب عینک سالهاست دچار مرگ خاموش شده است و این در حالی است که گذشته یکی از محورهای گردشگری شهرستان رشت به شمار می رفت.

وی با اشاره به اینکه تالاب عینک  بخاطر پرورش گیاهی به نام ازولا دچار بحران زیست محیطی شده است، اضافه کرد: نجات تالاب هاو رودخانه های  شهر رشت مانند یک معادله چند مجهولی هنوزحل نشده است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه تالاب عینک باید از کما خارج شود،  ابراز کرد: بوی فاضلاب  ناشی از تالاب مشکلاتی را برای اهالی ساکن در پیرامون آن ایجاد کرده است.

باقری افزود: رودخانه ها و تالاب ها نگین گردشگری شهرستان به شمار می روند و باید ساختار انها ساماندهی شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید براینکه مدیریت یکپارچه شهری حلقه مفقوده زنجیره مدیریت در رشت است، تصریح کرد: ساماندهی رودخانه های مهم رشت مانند زرجوب و گوهر رود در حاشیه  اقداماتی مانند پیاده راه سازی فرهنگی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: متاسفانه این مهم در کنار لندفیل سراوان علی رغم اظهار نظرهای شفاهی به شکل سیاستی عملی در اولویت قرار نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه جایگاه شورای اسلامی شهر در قانون اساسی تعریف شده است، ابراز کرد: متاسفانه شوراهای اسلامی شهر از جایگاه استراتژیک خود در قانون اساسی در بحث مدیریت شهری تغذیه نمی شود و این خلا باید برطرف شود.

باقری در خاتمه اظهار کرد: امیدواریم وعده های دولت و شخص محترم رییس جمهور که در روز شوراها بیان شد برای تحکیم جایگاه شورای اسلامی شهر ها جامه عمل پوشانده شود.