به دستور رئیس‌جمهور نشست بررسی پیشرفت راه‌آهن رشت- قزوین برگزار شد

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، این نشست ظهر امروز با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد.

دکتر نجفی در پایان این نشست که معاونین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشتند با قدردانی از توجه رئیس جمهور به این پروژه راهبردی و اهتمام سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت راه و شهرسازی درخصوص اهتمام به موقع آن گفت: در این نشست مقرر شد تأمین اعتبار راه آهن رشت- قزوین به دلیل اهمیت راهبردی آن در تکمیل کریدور ریلی شمال- جنوب و یکی از مهمترین مصوبات سفر دکتر روحانی به گیلان بصورت ویژه انجام شود.

وی با بیان اینکه زیرسازی راه آهن رشت- قزوین بطول 164 کیلومتر 93 درصد پیشرفت کار دارد گفت : برای ساخت راه آهن رشت- قزوین تاکنون 1258 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: تکمیل راه آهن قزوین- رشت 700 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.

دکتر نجفی گفت: در این نشست بر بهره‌برداری از باند برگشت 3.2 کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت- قزوین تا پایان مرداد و بهره برداری کامل از مسیرهای رفت و برگشت تا پایان آبان ماه تأکید شد.

وی درخصوص تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام هم گفت: در نشست مذکور تصمیم گرفته شد علاوه بر قانون بودجه، از محل مالیات بر ارزش افزوده نیز کمک اعتباری انجام پذیرد تا بیمارستان‌های آستارا، رضوانشهر، تالش، لاهیجان و لنگرود تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.