دستگیری مزاحمان شبکه های اجتماعی موبایلی در رشت

عصر دوشنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به خبرنگاران، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان گیلانی مبنی بر ایجاد مزاحمت برای آنان از طریق تلگرام ، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، مزاحمان تلگرامی که دو مرد 23 و 25 ساله و یک زن 26 ساله اهل و ساکن رشت بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهمان به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با ارسال مطالب موهن و ناروا در فضای مجازی برای شاکیان ایجاد مزاحمت کرده بودند، اعتراف کردند که جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شدند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی افراد خط قرمز پلیس فتا است، گفت: کسی که این حریم را از طریق پیام رسان های موبایلی یا فضای مجازی نقض کند، با برخورد جدی، قاطع و قانونی پلیس فتا مواجه خواهد شد.

وی به شهروندان توصیه کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به آدرس Gfata@police.ir گزارش کنند