محموله قاچاق ۴ میلیارد ریالی ماشین ظرفشویی در یزد کشف شد

سرهنگ محمدرضا مزیدی اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران ایستگاه بازرسی شهیدمدنی در بازرسی از یکدستگاه تریلی بنز "آکسور" که از جنوب کشور عازم "شهریار" بود 162 دستگاه ماشین ظرفشویی خارجی قاچاق را کشف و یک متهم را نیز دستگیر کردند.

وی، ارزش این محموله کشف شده را 4 میلیارد و 320 میلیون ریال بیان کرد و افزود: قاچاقچی دستگیر شده، این ماشین‌های ظرفشویی را بدون مجوز گمرکی بارگیری کرده بود که قبل از رسیدن به مقصد توسط ماموران پلیس یزد دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.

مزیدی تصریح کرد: قاچاق کالا معضل پنهانی است که باعث از رونق افتادن اقتصاد و صنعت ملی کشور می‌شود و پلیس با عزمی راسخ با این موضوع برخورد می‌کند.

شهروندان مراقب کلاهبرداران اینترنتی در پوشش تورهای مسافرتی باشید

رئیس پلیس فتا استان گفت: یکی از ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی فروش تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین است، از این رو مراقب کلاهبرداران اینترنتی در ایام تابستان باشید.

سرهنگ حسین رضایی اظهار داشت: با توجه به آغاز سفرهای تابستانه هموطنان به دنبال برنامه‌ریزی برای سفر هستند و بازار خرید و فروش بلیط و تورهای مسافرتی داغ می‌باشد در همین راستا شرکت‌های مختلف گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تورهای مسافرتی خود هستند که افراد سودجو نیز فرصت‌طلب بوده و از طریق مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رضایی گفت: یکی از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه فروش بلیط از طریق سایت‌های اینترنتی تقلبی است و با توجه به این موضوع که برای خرید بلیط به صورت اینترنتی نیاز است کاربران اطلاعات شخصی و مالی خود را وارد سیستم کنند از این رو کلاهبرداران از این فرصت سو استفاده کرده و به ربایش اطلاعات افراد دست می‌زنند.

وی بیان کرد: افراد برای در امان ماندن از این گونه کلاهبرداری ها باید شخصا آدرس صفحات را در قسمت URL وارد و به سایت‌هایی مراجعه کنند که از پروتکل https برای انتقال داده‌ها بهره می‌برند.

رضایی افزود: یکی دیگر از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه فروش بسته‌ها و تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین ولی با وعده خدمات با کیفیت از طریق تبلیغات اینترنتی است که این امر در عمل محقق نشده و صرفا برای خام کردن مشتری بوده است و در این شرایط هنگامی که هموطنان در شهرهای مسافرتی برای دریافت خدمات مراجعه می‌کنند متوجه می‌شوند که این تبلیغات کذب بوده و دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند.

این مقام انتظامی گفت: این موضوع راجع به تورهای خارج از کشور بسیار شدیدتر است از همین رو به تمام افردای که قصد عزیمت به شهرهای توریستی در تعطیلات تابستان را دارند توصیه می‌شود تمام تورها و خدمات آنها را از مراکزی که مجوزهای لازم در زمینه گردشگری دارند، تهیه کنند و حتما در این مورد تحقیقات لازم را داشته و پس از اطمینان اقدام نمایند.

رئیس پلیس فتا استان در پایان بیان داشت: مسافران باید هنگام استفاده از اینترنت رایگان هتل‌ها و مراکز خدماتی و رفاهی مراقب هکرها و کیلاگرها نیز باشند و در مورد خرید با دستگاههای POS در ایام مسافرت توجهات لازم را داشته و هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند.

مرگ مرد 45 ساله در اثر برق گرفتگی در یزد

فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: فرد 45 ساله ای هنگام جوشکاری لوله آب گلخانه در شهر یزد به علت برق گرفتگی جان خود را از دست داد.

سرهنگ منوچهر نصیری با اعلام این خبر گفت: در ساعت 10 صبح روز گذشته و در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک مورد برق گرفتگی در منطقه "محمدآباد" شهر یزد  بلافاصله ماموران کلانتری 14 ابوذر به محل اعزام شدند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فرد 45 ساله‌ای هنگام جوشکاری لوله  آب  گلخانه بر اثر اتصال برق با لوله آب دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست داده است.

نصیری با بیان اینکه جسد متوفی تحویل پزشکی قانونی شد خاطرنشان کرد: افراد قبل از شروع کارهای فنی، نکات ایمنی را رعایت کنند.

سرباز وظیفه شناس کیف میلیونی را به صاحبش بازگرداند

سرباز وظیفه شناس کلانتری 11 چمران شهرستان یزد یک کیف دستی حاوی مبلغ 8 میلیون و 300 هزار ریال وجه نقد، چک، نیم سکه طلا و اسناد و مدارک را به صاحبش بازگرداند.

سرهنگ محمداعتمادی نسب رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان یزد درباره این خبر گفت: در ساعت 16 و 30 دقیقه روز گذشته سرباز وظیفه "محمدحسین دهقان شادکام" هنگام گشت زنی در خیابان کاشانی شهر یزد یک عدد کیف دستی حاوی وجه نقد، مدارک را پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: سرباز وظیفه شناس کلانتری 11 چمران در کمال صحت و درستی کیف را به اداره پلیس منتقل و با همکاری عوامل کلانتری، مالباخته را شناسایی و کیف را به او تحویل می‌دهند.

اعتمادی‌نسب تصریح کرد: این کیف دستی حاوی 13 میلیون ریال وجه نقد، یک قطعه نیم سکه، هفت قطعه چک به مبلغ 70 میلیون ریال، دو دسته چک، اسناد و مدارک خودرویی و 6 عدد کارت بانکی بود که توسط این مامور وظیفه شناس پلیس به صاحبش بازگردانده شد.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان یزد با بیان اینکه این عمل مامور پلیس یزد، خشنودی مالباخته و رضایت شهروندان  از عملکرد پلیس را در پی داشت افزود: صحت، پاکی و سلامت اداری ماموران انتظامی استان یزد از افتخارات این مجموعه است.

موتورسیکلت "هوندا 1000" در پارکینگ پلیس تفت

فرمانده انتظامی شهرستان تفت گفت: ماموران پاسگاه انتظامی نصرآباد این شهرستان یکدستگاه موتورسنگین غیرمجاز را متوقف و روانه پارکینگ کردند.

سرهنگ "احمدغلام زاده" بیان ¬کرد: در راستای ارتقاء نظم و امنیت عمومی و برخورد با متخلفان و همچنین اعلام نارضایتی شهروندان در روستای نصرآباد از تردد یکدستگاه موتورسیکلت غیرمجاز بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: عوامل پاسگاه انتظامی نصرآباد در یک کار اطلاعاتی این موتورسنگین قاچاق از نوع هوندا 1000 سی‌سی را شناسایی و متوقف کردند.

غلامزاده ضمن اشاره به دستگیری راکب موتورسیکلت و معرفی وی به مراجع قضائی افزود: ارزش این موتورسیکلت غیرمجاز 200 میلیون ریال برآورد شده است.

غلامزاده گفت: راکب این موتورسیکلت با تردد در ساعات پایانی شب باعث ایجاد جو رعب و وحشت و نگرانی خانواده‌ها شده بود که با تلاش ماموران پلیس متوقف و روانه پارکینگ شد.

هشدار وظیفه عمومی پلیس یزد در ارتباط با بکارگیری مشمولان غایب

معاون وظیفه عمومی استان در خصوص استخدام و بکارگیری مشمولان غایب و همچنین در مورد غیبت مشمولان وطیفه عمومی، هشدار داد.

سرهنگ عبدالحسین پوررفیعی با اشاره به ماده¬های 62 و63 قانون خدمت وظیفه عمومی، گفت: استخدام مشمولان در وزارتخانه‌ها، موسسات وابسته به دولت، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و موسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دائم  و کارت پایان خدمت ممنوع است.

پوررفیعی تصریح کرد: کسانیکه به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، کارگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه¬ها به کارگیری کنند توسط نیروی انتظامی  و همچنین سازمان "تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت معدن و تجارت" شناسائی و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی استان یزد خاطرنشان کرد: مجازات این‌گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

پوررفیعی همچنین در اربتاط با غیبت مشمولان وظیفه عمومی و جرایم و مجازات آنها گفت: برابر ماده(58) قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار می‌شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقررخود را معرفی نکنند غایب شناخته  می‌شوند.

وی افزود: همچنین مشمولینی که معافیت موقت دریافت کرده اند و پس از انقضاء مدت اعتبار ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی، خود را معرفی نکنند غایب شناخته  می‌شوند.

وی افزود: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا سه ماه و در زمان جنگ تا پانزده روز باشد سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از سه ماه و در زمان جنگ بیش از پانزده روز باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی پلیس استان یزد گفت: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یکسال و در زمان جنگ از دو ماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت، فراری محسوب می‌شوند و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.