پلمپ یک واحد نانوایی در میبد بعلت وجود سوسک در نان!

به نقل از "میبدخبر"، بازرس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان میبد با اعلام خبر پلمپ یک واحد نانوایی در میبد گفت: در اجرای طرح های نظارتی و در راستای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی یک واحد نانوایی متخلف بهداشتی در میبد به دلیل بی توجهی به تذکرها و اخطارهای کتبی و شفاهی بازرسان بهداشت محیط در حین پخت نان، توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میبد و با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی این شهرستان پلمپ و پرونده آن جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی گفت: یکی از مشتریان این نانوایی با در دست داشتن نان پخت شده ای که در آن یک سوسک مشاهده شده بود، به مرکز بهداشت میبد مراجعه کرده و گزارش آن را به این مرکز اعلام کرد و سریعا با هماهنگی مراجع ذیربط، اقدام پلمپ نانوایی صورت گرفت.

هدایت حیدری، با اشاره به ضرورت رعایت موازین بهداشتی در تهیه و پخت نان، گفت: رعایت بهداشت در پخت نان امری مهم برای حفظ سلامت جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه تمام سعی حوزه بهداشت و سلامت سوق دادن نانوایان به طرف پخت نان به صورت کاملاً بهداشتی است، گفت: با متصدیانی که نسبت به تذکرها و اخطارهای بازرسان بهداشت محیط بی توجه باشند، برخورد قانونی صورت گرفته و از ادامه فعالیت اماکن آنها جلوگیری می شود.

حیدری افزود: شهروندان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی همانند عدم رعایت بهداشت فردی و استعمال دخانیات ، عدم نظافت صحیح دستگاه خمیرگیر، نپوشیدن روپوش حین کار، سرویس بهداشتی نامناسب، وجود مگس و تار عنکبوت در نانوایی، عدم شستشوی دیوار نانوایی و عدم رعایت نظافت ،شستشو و عدم بهسازی کف نانوایی و...، مراتب را به صورت حضوری به شبکه بهداشت و یا به سامانه 1490 جهت ثبت در سامانه کشوری گزارش دهند تا توسط بازرسان بهداشت محیط پیگیری شود.