به گزارش افکار نیوز به نقل ار روزنامه جامجم ،ساعت ۳ بامداد ششم خرداد یک دستگاه خودروی پژو با ورود به منطقه شاهد شهر شهریار، مقابل یک مغازه مرغ فروشی توقف کرد.

در این هنگام مرد جوانی که کنار راننده نشسته بود، در حالی که سلاح کلاشینکف به دست داشت، از خودرو پیاده شد و به سمت شیشه‌های مغازه شلیک کرد.

در پی شلیک‌های پی در پی، سکوت منطقه در هم شکست و مردم سراسیمه خود را به خیابان رساندند و با دیدن مرد مسلح، خواستند او را خلع سلاح و دستگیر کنند اما مرد جوان با شلیک چند تیر هوایی و ایجاد رعب و وحشت برای مردم، آنها را تهدید کرد تا از او فاصله بگیرند. افراد حاضر در محل نیز بناچار از تعقیب مرد مسلح خودداری کردند و او با خودروی پژو از محل متواری شد.

در پی وقوع این حادثه، ماموران که از طریق همسایه‌ها از موضوع اطلاع یافته بودند، عازم محل حادثه شده و متوجه شدند مغازه مرغ‌فروشی تخریب و شیشه‌هایش شکسته شده اما اموال موجود در آن به سرقت نرفته است.

به این ترتیب پرونده‌ای تشکیل شد و برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره اطلاعات – امنیت شهریار قرار گرفت.


صاحب مغازه نیز شناسایی و به مرکز پلیس احضار شد. این مرد در بازجویی گفت که با کسی دشمنی ندارد و انگیزه مرد مسلح را از آسیب رساندن به مغازه‌اش نمی‌داند.

با اطلاعات به دست آمده، ماموران در پی چهره نگاری رایانه‌ای از مرد مسلح فراری و راننده‌ای که او را همراهی می‌کرد، برای دستگیری دو متهم فراری وارد عمل شدند.



ردپای دزد سابقه‌دار در تیراندازی

ماموران در ادامه تحقیقات اطلاع یافتند شیوه‌ای که مرد مسلح در تیراندازی به کار برده، با شیوه یک دزد سابقه‌دار که در زمینه سرقت‌های مسلحانه فعالیت داشته و هفت بار زندانی شده است، مطابقت دارد. از این رو، این متهم سابقه‌دار به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس اطلاعات – امنیت شهریار قرار گرفت و در ادامه مشخص شد او چند روزی است در منطقه فاز یک اندیشه خانه‌ای اجاره کرده است.


با به دست آمدن نشانی خانه متهم، ماموران در قالب یک گروه عملیاتی پس از هماهنگی قضایی به محل اعزام شده و روز چهارشنبه گذشته متهم را پیش از فرار دستگیر کردند. در بازرسی از خانه متهم نیز یک قبضه سلاح کلاشینکف کشف و ضبط شد. متهم جوان با انتقال به اداره اطلاعات - امنیت شهریار پس از اظهارات متناقض اعتراف کرد یک زن او را برای تهدید و ترساندن شوهرش، اجیر کرده است.



متهم از طرف یک زن اجیر شده بود

متهم با اشاره به نحوه آشنایی‌اش با زن اجیرکننده، گفت: این زن که قبلا همسایه مان بود، یک هفته قبل از حادثه به من گفت یک سال پیش به عقد موقت یک مرد مغازه‌دار درآمده ولی مدتی است شوهرش به او علاقه‌ای نشان نمی‌دهد و دیگر حاضر به ادامه زندگی با او نیست.

وی اضافه کرد: زن جوان از من خواست ابتدا با تخریب مغازه شوهرش، او را بترسانم تا دوباره نزد وی بازگردد و اگر این شیوه کار ساز نبود، او را تهدید به مرگ کنم. متهم یادآور شد: زن اجیرکننده قول داد بابت تخریب مغازه شوهرش، سه میلیون تومان به من پرداخت کند. من نیز موضوع را با یکی از دوستانم در میان گذاشتم و از او قول همکاری گرفتم.



تخریب مسلحانه مغازه در نیمه شب

متهم با اشاره به حمله مسلحانه به مغازه مرد شاکی گفت: نیمه شب من و دوستم با یک خودروی پژو به طرف مغازه شاکی به راه افتادیم. وقتی نزدیک مغازه رسیدیم، از خودرو پیاده شده و با سلاح به سمت مغازه شلیک و شیشه‌ها و اموال موجود را تخریب کردم.


همسایه‌ها با شنیدن شلیک‌های گلوله، به خیابان آمدند و خواستند ما را دستگیر کنند اما آنها را با سلاح تهدید و فرار کردیم. بعد از حادثه از زن اجیر کننده و پولی که قرار بود به عنوان دستمزد به ما بپردازد، خبری نشد تا این که دستگیر شدم. در پی اعتراف متهم، همدست او نیز دستگیر شد و در مواجهه حضوری با دیگر متهم پرونده، گفته‌های او را تایید کرد.



انکار زن جوان به اجیر کردن ۲ متهم

در حالی که تحقیقات از متهمان ادامه داشت، همسر موقت شاکی که متهمان را اجیر کرده بود، با دستور قضایی بازداشت شد. این زن در بازجویی پلیسی تایید کرد که با شوهرش اختلاف داشته اما اجیر کردن متهمان را انکار کرد.بنابراین گزارش، در پی اظهارات متناقض زن جوان، تحقیق از او و دو مرد متهم برای مشخص شدن ابعاد پرونده ادامه دارد.