به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، در متن این حکم خطاب به محمدرضا عباسیان آمدهاست: "در استقبال از موسم سیویکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر و تدارک شایسته برای برنامهریزی و اجرای اصولی و شایسته آن، شما را به اعتبار تجربه و پیشینه قابل اعتنا در عرصههای فرهنگی و هنری به عنوان دبیر سیویکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر منصوب کرده و رجاء واثق دارم با ایدههای تازه و ابتکاراتی که شورای سیاستگذاری جشنواره و صاحبان اندیشه به شما پیشنهاد میدهند، موجبات ثبت پر افتخار این دوره از جشنواره را در دفتر رخدادهای سینمایی کشور فراهم خواهد ساخت.

جشنواره سی‌ویکم در اولین سال فعالیت سازمان سینمایی، آغازگر فصل جدید سینمای ایران است. بنابراین ضرورت دارد برای شکوفایی هر چه بیشتر سینمای مسئولیت‌پذیر و سینماگر متعهد به اتفاق همکاران سازمان سینمایی برنامه ریزی بایسته را انجام داده تا عموم علاقمندان ودوستداران سینمای ایران در فضایی سرشار از ذوق و خلاقیت، به تماشای زیبایی‌های سینمای پاکی و معنویت میهمان شوند. "

محمدرضا عباسیان پیش از این دبیری جشنواره بینالمللی فیلمهای ویدئویی تهران را برعهده داشت. سال گذشته محمد خزاعی عهدهدار دبیری جشنواره فیلم فجر بود.