به گزارش افکار نیوز به نقل از روز نامه شرق، كارآگاهان اداره ويژه مبارزه با قتل پليسآگاهي شهرستان لارستان واقع در استان فارس، ششمين روز شهريور سال گذشته از كشف جنازهاي در خيابان مطلع شدند و وقتي به محل اعلام شده رفتند مشاهده كردند مرد جواني با ضربه چاقو از پا درآمده است. از آنجا كه در محل كشف جنازه خون زيادي وجود نداشت، ماموران به اين نتيجه رسيدند كه مقتول در مكاني ديگر به قتل رسيده و سپس به آنجا انتقال يافته است. البسه متوفي نيز اين فرضيه را تاييد ميكرد.

افسران جنایی بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی تلاش خود را برای شناسایی هویت قربانی آغاز کردند و فهمیدند این جوان «میثم» نام داشت. اعضای خانواده میثم ابتدا از علت و نحوه قتل این مرد ابراز بی‌اطلاعی کردند اما کارآگاهان در تحقیقات‌شان پی بردند میثم از مدت‌ها قبل با خواهر همسرش اختلاف داشت.

تجسس‌ها در این خصوص فاش کرد خواهرزن مقتول به نام «نادره» در دوبی زندگی می‌کند و مدت‌ها قبل مبلغی پول به میثم داده بود تا برایش در لارستان آپارتمان بسازد اما بعد از مدتی به دلیل آماده نشدن آپارتمان و مشکلاتی که در این اثنا به وجود آمده بود، این دو نفر به اختلاف برخوردند و درگیری‌های آنها روز به روز شدت بیشتری می‌گرفت.

پیگیری این سرنخ فاش کرد نادره چند روز قبل از قتل به ایران بازگشته و در لارستان اقامت دارد به همین دلیل این احتمال که او در جنایت دست داشته باشد، قوت گرفت اما پلیس پیش از آنکه این زن را بازداشت کند یک‌بار دیگر همسر میثم را تحت بازجویی قرار داد. زن جوان در این مرحله اسرار قتل شوهرش را برملا کرد و گفت: «روز حادثه خواهرم به همراه دو مرد به خانه ما آمدند و با شوهرم درگیر شدند. آنها میثم را با ضربه چاقو کشتند و بعد هم جنازه را بردند و فرار کردند.»

حرف‌های این زن مهر تاییدی بر فرضیه پلیس بود به همین سبب نادره در سریع‌ترین زمان ممکن دستگیر شد. او در بازجویی‌ها به داشتن اختلاف با شوهرخواهرش اقرار کرد و گفت: «میثم به تعهداتش عمل نکرده بود و حاضر نمی‌شد پولم را پس بدهد، برای همین با او دچار مشکلات شدیدی شدم تا اینکه موضوع را با مردی در میان گذاشتم و او قبول کرد کمکم کند تا حقم را از میثم بگیرم. روز حادثه همراه آن مرد که «علی» نام دارد به همراه برادرش به خانه خواهرم رفتیم و در آنجا درگیری به وقوع پیوست.»

کارآگاهان با پی گرفتن تحقیقات‌شان توانستند ردپای علی و برادرش را به دست بیاورند و این دو را دستگیر کنند. متهمان در بازجویی‌ها جزییات قتل را شرح دادند و صحنه جنایت را بازسازی کردند. پس از آن پرونده در اختیار قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت و سه متهم روز یکشنبه پای میز محاکمه رفتند.

در این جلسه بعد از اینکه نماینده دادستان اتهام علی را مشارکت در قتل و جرم دو نفر دیگر را معاونت در کشتن میثم اعلام کرد و خواستار مجازات آنها شد. اولیای دم مقتول خطاب به هیات قضات گفتند خواسته‌شان قصاص متهمان است.

در ادامه علی به دفاع از خودش پرداخت. او بار دیگر با قبول اتهام قتل عمدی گفت: «روز حادثه برای کمک به نادره همراهش رفتم. در آنجا بین ما و میثم جروبحثپیش آمد و در حالی‌که عصبانی شده بودم با چاقو ضربه‌ای به او زدم و بعد از مرگ این جوان، جسد او را از خانه بیرون بردیم.»

پس از اتمام اظهارات متهم ردیف اول، برادر او و نادره از خودشان دفاع کردند و گفتند در قتل نقشی نداشتند و فقط ناظر این صحنه بودند.

بنا بر اين گزارش پس از ختم جلسه هيات قضات وارد شور شدند و به زودي حكم خود را اعلام خواهند كرد.