5 راه درآمدزایی از ماشین در سال 1403

صاحب یک خودروی شیک، جادار و ایمن هستید؟ تبریک می‎‌گوییم! آیا می‎‌دانید که همین یار فولادی، می‌تواند یک منبع درآمد درجه یک برای شما باشد؟ اگر از رانندگی و زیر پا گذاشتن جاده‌ها و خیابان‌ها لذت می‌برید، فرصت خوبی است تا با استفاده از روش‌های مختلف درآمدزایی از ماشین، هم به لذت‎‌تان برسید و هم درآمد خوبی داشته باشید.

احتمالاً صحبت از کسب درآمد از خودرو که شد، در وهله اول شغل راننده تاکسی و آژانس به ذهن شما رسیده است. اما باید بدانید که درآمدزایی از ماشین، تنها محدود به مسافرکشی نمی‌شود. فرصت‌های فراوانی مانند ترانسفر، اجاره و رانندگی برای کمپانی‌های مختلف وجود دارند که چندین برابر مسافرکشی، برای شما سود به همراه خواهند داشت.

کنجکاو شده‌اید تا بدانید چطور می‌توانید از خودرویتان پول دربیاورید؟ ادامه مطلب را از دست ندهید تا 5 راه کسب درآمد با ماشین شخصی را باهم بررسی کنیم.

چگونه با ماشین کار کنم؟

ماشینی که در اختیار دارید، تنها یک سرمایه و وسیله نقلیه برای رفتن به سرکار، رساندن بچه‌ها به مدرسه و دوردور نیست بلکه می‌تواند منبعی برای درآمدزایی شما باشد. از کار برای سرویس‌های تاکسی اینترنتی مانند اسنپ و تپسی گرفته تا حمل و نقل وسایل با ماشین‎‌های پیکاپ، روش‌های گوناگونی برای درآمدزایی از ماشین پیش روی شماست.

در ادامه به شیوه‌های مختلف و عملی درآمدزایی از اتومبیل می‌پردازیم که بسته به شرایط، مدل ماشین، تعداد ساعات خالی تایم شما در روز، میزان مسافتی که می‌توانید در روز رانندگی کنید و مهارت‌هایی که دارید، می‌توانید سراغ هرکدام بروید و پول دربیاورید.

5 روش برای درآمدزایی از ماشین

یکی از هزینه‌هایی که ذهن صاحبان ماشین را حسابی به خود مشغول می‌کند، مخارج نگهداری، مراقبت و سرویس خودروست. هرچه مدل خودروی شما بالاتر باشد، بایستی برای سرپا و سالم نگه‌داشتن آن مبلغ بیشتری پیاده شوید. بهترین شیوه برای ساپورت کردن مخارج اتومبیل این است که به یکی از شغل های پردرآمد با ماشین رو بیاورید.

1. تاکسی اینترنتی، رایج‌ترین روش درآمد زایی در حوزه ماشین

5 راه درآمدزایی از ماشین در سال 1403

امروزه سرویس‌هایی مانند اسنپ، تپسی و ماکسیم دیگر نام‌های ناآشنا و غیرقابل اعتمادی نیستند. موفق‌ترین شرکت تاکسی اینترنتی (به انگلیسی: Rideshare) در ایران، اسنپ است که از سال 1392 تا امروز در عرصه سرویس‌های حمل و نقل اینترنتی فعالیت دارد. میلیون‌ها راننده در سراسر کشور، با عضویت در این شرکت (و گروه‎‌های مشابه) به درآمدزایی از ماشین می‌پردازند.

اگر ماشین تر و تمیزی دارید، به مسیریابی در شهر مسلط هستید و ایمن و اصولی رانندگی می‌کنید، حتماً گزینه عضویت در یک سرویس تاکسی اینترنتی را درنظر بگیرید. هزینه کرایه تاکسی‌های اینترنتی در بسیاری از مناطق (به ویژه شهرستان‌های کوچک) مناسب‌تر از تاکسی‎های شهری برای سرنشینان تمام می‌شود. به همین دلیل در بسیاری از مواقع، افراد ترجیح می‌دهند برای رفت و آمد از تاکسی اینترنتی بهره ببرند. این فرصت خوبی برای شماست که به کسب درآمد از خودرو بپردازید.

2. درآمدزایی از ماشین با تحویل مرسولات

مشغله‌های فراوان، کمبود وقت، خستگی و به خصوص تنبلی در دنیای مدرن، باعث شده‌اند تا امروزه درصد زیادی از جمعیت در سراسر دنیا ترجیح بدهند به جای بیرون رفتن از خانه، همه چیز را اینترنتی سفارش بدهند و دم در تحویل بگیرند. این موقعیت هم برای شما فرصتی به وجود می‌آورد تا با زحمت کم، در شهر به رانندگی بپردازید، همزمان به موسیقی گوش بدهید و بسته‌های مختلف (از مواد غذایی گرفته تا مرسولات درون شهری) را جابجا کنید.

اگر به فکر کسب درآمد از خودرو از طریق تحویل بسته باشید، سرویس‌هایی مانند اسنپ فود و اسنپ مارکت، اُکالا و خدمات تحویل محصولات در شرکت‎‌ها، فروشگاه‎‌ها و پاساژهای محلی پوزیشن‌های شغلی خوبی به عنوان راننده ارائه می‎‌دهند. دستمزد کار در این سرویس‌ها به ازای تعداد و وزن بسته‌هایی که تحویل می‌دهید، تعیین خواهد شد.

3. سرویس مدرسه، بهترین کسب درآمد با ماشین شخصی برای خانم‌ها

کمتر کسی است که از رفتن به مدرسه با سرویس خاطره نداشته باشد. دور بودن مسیر، اشتغال خانواده‌ها و کمبود زمان، از جمله دلایلی هستند که والدین خیلی از دانش آموزان، دلبندانشان را با سرویس به مدرسه می‌فرستند. اگر سحرخیز هستید، خودروی جادار و مناسبی دارید و مسیرها را به خوبی می‌شناسید، برای کسب درآمد از خودرو می‌توانید با یک مدرسه در محل زندگی خود قرارداد ببندید.

رانندگی برای سرویس‎های مدرسه، هم برای آقایان شغل مناسبی است و هم برای خانم‌ها. این کار، وقت و زحمت زیادی از شما نمی‌گیرد. کافیست دو مرتبه در روز (یا چند مرتبه، بسته به تعداد مدرسه‌هایی که با آنها قرارداد می‌بندید) بنشینید پشت فرمان و با جابجایی دانش آموزان بین مسیر مدرسه و خانه، درآمدزایی کنید.

4. پیک شرکتی

شرکت‌های مختلفی در کشور هستند که پیک‌های مخصوص خود را استخدام می‌کنند و روزانه بسته‌های میلیون‌ها نفر در سراسر کشور را به مقصد تحویل می‌دهند. شرکت‌هایی مانند دیجیکالا و تیپاکس، موقعیت‌های خوبی پیشنهاد می‌دهند. برای درآمدزایی از ماشین می‌توانید به عنوان پیک و مأمور تحویل بسته‌ها مشغول به کار شوید، در سطح شهر به رانندگی بپردازید و بسته‌های مشتریان را تحویل بدهید.

اگر با سفرهای بین شهری مشکلی ندارید، حتماٌ این گزینه را به عنوان یکی از آپشن‌های کسب درآمد از خودرو با سود بالا درنظر بگیرید. تحویل مرسولات از شهری به شهر دیگر، دستمزد نسبتاً بالایی برای شما به همراه خواهد داشت.

5. حمل و نقل سالمندان

5 راه درآمدزایی از ماشین در سال 1403

یکی از موقعیت‌های درآمدزایی از ماشین که سالهاست در سراسر دنیا وجود دارد و اخیراً در ایران نیز رواج پیدا کرده، آژانس مخصوص جابجایی سالمندان و معلولان است. درحال حاضر کمپانی یا اپلیکیشن خاصی برای این کار در ایران راه اندازی نشده، اما شما می‌توانید با بیمارستان‌ها، بهزیستی‌ها، آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان در محل زندگی خود در این زمینه صحبت کنید و به عنوان آژانس اختصاصی مشغول به کار شوید.

بسیاری از افرادی که شرایط ویژه‌ای داشته باشند، امکان جابجایی با خودروهای عادی و حتی اسنپ را ندارند. طبق استانداردهایی که در کشورهای خارجی رعایت می‌شوند، اگر ماشین شما دارای معیارهای ایمنی، فضای کافی در کابین و صندوق برای جابجایی وسایل کمکی افراد (از جمله عصا، ویلچر، دستگاه‌های کمکی و...) را داشته باشد، می‌توانید با اثبات صلاحیت خود در مراکز درمانی و خدمات مددکاری محل زندگی، در این کار مشغول شوید. جابجایی سالمندان و معلولان نه تنها فرصتی برای کسب درآمد از خودرو محسوب می‌شود، بلکه یک حرکت مثبت در جهت کمک به همنوعان نیز خواهد بود.

5+ 1: اجاره ماشین، یکی از پولسازترین شیوه‌های درآمدزایی از خودرو

زمانی که از خودروی شخصی‌تان روزانه استفاده زیادی نکنید و برای خودش در پارکینگ خاک بخورد، فکر بدون کاربرد ماندن آن قطعاً اعصابتان را خرد خواهد کرد. به ویژه اگر ماشین مدل بالایی هم داشته باشید و هزینه فراوانی را صرف نگهداری و سرویس آن نمایید. نظرتان چیست که همین ماشین را به یک منبع درآمد غیرفعال تبدیل کنید و همانطور که در خانه، محل کار یا تحصیل هستید، راهی برای درآمدزایی از ماشین داشته باشید؟

مؤسسه اجاره خودرو سپریس برای صاحبان انواع خودروهای ایرانی و خارجی، اقتصادی یا لوکس در سراسر کشور، فرصتی فوق العاده فراهم آورده است تا بدون اینکه زحمت رانندگی‌های طولانی به خود بدهند، منبعی برای درآمدزایی از ماشین خود داشته باشند. شاید کرایه ماشین در تهران و شهرستان که هزینه زیادی بالای آن خرج کرده‌اید، احساس نگرانی به شما بدهد و سؤالات مختلفی ذهنتان را مغشوش کنند؛ مثل «اگر ماشینم به سرقت برود چه؟» یا «چه تضمینی وجود دارد که ماشین را سالم پس بگیرم؟».

اما لیست قوانین و مقررات سپریس به همراه پکیج بیمه خودرو که با همکاری بیمه سامان ارائه می‌شوند، به شما اطمینان می‌دهند که خطری امنیت و سلامت فنی خودروی شما را تهدید نخواهد کرد. شما به عنوان میزبان خودرو، این حق را دارید که مبلغ، محدودیت کیلومتری، ودیعه نقدی و رنج زمانی مشخصی برای اجاره ماشین‌تان تعیین کنید. به این ترتیب می‌توانید با خیال راحت و بدون اینکه حتی کاری انجام بدهید، به کسب درآمد با ماشین شخصی بپردازید!

دلتان راضی نمی‌شود خودرویتان را دست غریبه بسپارید، اما همچنان به فکر درآمدزایی از ماشین هستید؟ سپریس بازهم یک پیشنهاد دیگر دارد: اجاره دادن ماشین همراه با راننده! با این کار، شما تنها کسی هستید که پشت فرمان ماشین خواهد نشست. می‌توانید درخواست مسافران برای ترانسفر، سفرهای داخل و بین شهری و حتی شرکت در مراسم‌های مختلف را بپذیرید. شیک و پیک کنید و به عنوان راننده خودروی اجاره‌ای، مشغول کسب درآمد با ماشین شخصی شوید. در انتهای روز، هم مبلغ اجاره را دریافت کرده‌اید و هم ماشین محبوبتان را با خودتان به خانه برمی‌گردانید!

جمع بندی

در مقاله امروز به بررسی پنج تا از پردرآمدترین مشاغل مرتبط با خودرو و ماشین پرداختیم. اگر صاحب خودرو هستید و می‌خواهید یک منبع پایدار برای درآمدزایی از ماشین داشته باشید، توصیه می‌کنیم از پنج موقعیت شغلی (و پیشنهاد فوق العاده اجاره دادن ماشین) غافل نشوید.

کسب درآمد از خودرو، آسان‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید. در صورتی که فرصت زیاد و علاقه وافری به رانندگی دارید، مسیرهای داخلی و خارجی شهر را به خوبی می‌شناسید، با کوچه پس‌کوچه‌ها آشنایی دارید و از تعامل با مردم لذت می‌برید، گزینه‎‌های لیست ما را بررسی کنید و سراغ هرکدام که همخوانی بیشتری با سلیقه و طبع شما دارد بروید.

حتی اگر زمان و حوصله ندارید که ساعت‌های زیادی را پشت فرمان بنشینید، اجاره دادن ماشین در پلتفرم کرایه خودرو سپریس، فرصتی عالی برای کسب درآمد با ماشین شخصی به شما می‌دهد. با اجاره دادن خودرو، حتی نیازی نیست که شخصاً پشت فرمان بنشینید. در خانه یا محل کار مشغول امورات خود باشید، همزمان ماشین را برای مدتی مشخص و با هزینه کرایه‌ای عالی به مهمانان امانت بدهید و از کسب درآمد غیرفعال لذت ببرید.

سیاست‌ها و مقررات سپریس، امنیت خودروی شما را تمام و کمال تضمین خواهند کرد. کارشناسان فنی این گروه، پیش از سپردن ماشین به مهمانان، معاینه فنی کاملی به عمل خواهند آورد تا هم شما و هم مهمان، از سلامتی و ایمنی سفر اطمینان داشته باشید.

امیدواریم مقاله امروز برای شما مفید واقع شده باشد و بهترین تصمیم را برای درآمدزایی از این سرمایه ارزشمند بگیرید!