اظهارات عجیب فعال اصلاح طلب درباره وزارت اطلاعات!

«عبدا... ناصری» از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورایعالی اصلاح‌طلبان به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز راجع به وزارت اطلاعات گفته است: وزارت اطلاعات که طبق قانون اساسی، تنها نهاد امنیتی رسمی و قانونی است در دوره احمدی‌نژاد دچار تغییراتی شد. برخی نهادها در آن دوران، از حوزه‌های اصلی، کانون‌ها و نقاط اصلی تفکر، برنامه‌ریزی و سیستم دور شدند.

او همچنین می‌افزاید: در دولت دهم و در دوران وزارت آقای مصلحی، نیروهای باتجربه‌ای که کارکشته بودند و با همان رویکردهای منطقی، نهاد امنیتی کشور را اداره می‌کردند، بازنشسته شدند و نیروهای آماتور کم‌تجربه وارد شدند که این موضوع تاثیر خاص خود را داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در همین باره می‌گوید: شنیده می‌شود که نیروهای باتجربه‌ای که در زمان احمدی‌نژاد بازنشسته شده ‌بودند، بار دیگر دعوت به کار شده‌اند اما واقعیت این است که این وزارتخانه رویکردی مانند دولت اصلاحات ندارد.

این فعال اصلاح‌طلب در ادامه اظهارت خود تصریح می‌کند: احساس می‌کنم که وزارت اطلاعات در دوره گذشته به‌ویژه در دولت دوم احمدی‌نژاد نیروهای مجرب خود را به نوعی از دست داد. آقای مصلحی نیز در تاریخچه وزرای اطلاعات کشور، به مقوله امنیت، مفهوم امنیت ملی و وظایف اصلی وزارت اطلاعات کاملا مشرف نبود.

 

*نکته محرز آنست که وزارت اطلاعات و چارچوب فعالیت‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) ملعبه و دستاویز سیاست‌بازی جریانات خاص سیاسی نبوده و نیست.

چه اگر اینچنین باشد، یقیناً فضای امنیتی کشور متخلخل و سست شده و آشکار است که در چنین فضایی بحث «لنگرگاه امنیتی بودن ایران در منطقه» از عینیت فعلی به یک آرزو تبدیل خواهد شد.

دانسته‌های ما می‌گوید کمتر فعال سیاسی و یا حتی چهره معارضی به خود اجازه می‌دهد که اظهار نظراتی اینچنینی درباره بکارگیری و یا تعدیل کارمندان وزارت اطلاعات! داشته باشد و یا مثلا اظهار کند که این وزارتخانه در دوره‌ای نیروهای مجرب خود را از دست داد و آماتورها را وارد کرد!

آن‌هم در اشاره به دوره‌ای که فعالان ستادی فتنه سال 88 تماماً دستگیر یا شناسایی شدند، «فتنه اقتصادی» در رصد تحلیلگران وزارت اطلاعات قرار گرفت و تروریستی مثل عبدالمالک ریگی نیز در آسمان کشور با همکاری نهادهای امنیتی و نظامی زنده‌گیری شد.

اظهارات آقای ناصری که به تازگی انتقادات تندی خطاب به دولت یازدهم مطرح کرده و چندی قبل نیز در خلال یک گفت‌وگو اعلام کرده بود «سعید حجاریان» را معلم سیاسی خود می‌داند؛ از منظر تحلیل ما مثبت ارزیابی نمی‌شوند و رواج این قبیل اظهارات به هیچ‌وجه برای فضای امن و مطلوب کشور نافع نیست.