پهباد جاسوسی که پر پر شد/ نه جنگ می شود و نه مذاکره

 اخبار سیاسی- ماجرای انهدام پهباد گلوبال هاوک  بزرگترین و عظیم ترین پهباد جاسوسی آمریکا توسط ایران ماجرای پیچیده ای نیست، آمریکایی ها از امارات پهبادی را بلند می کنند که وارد ایران می شود و سپاه پاسداران نیز این پهباد فوق پیشرفته را با موشک خرداد سوم خردا از پای در می آورد.

به گزارش افکارنیوز، اطلاعیه پهپاد رواط عمومی سپاه درباره این ماجرا اینگونه است که پهباد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت ۱۴ دقیقه بامداد از یکی از پایگاه‌های نیرو‌های آمریکایی در جنوب خلیج فارس با مختصات معلوم به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

این هواپیمای بدون سرنشین در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع آوری اطلاعات و جاسوسی می‌شود.

بهت و حیرت شدآمریکایی ها که از انهدام پهباد

در ساعت ۴ و پنج دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردید.

آمریکایی ها که از انهدام پهبادشان دچار بهت و حیرت شده بودند واکنش های مختلفی را نشان دادند که از همین واکنش ها می توان نتیجه گرفت که آمریکایی ها سردرگم از این اتفاق بودند.

نیویورک تایمز در گزارشش از تصمیم دونالد ترامپ برای عملیات نظامی علیه ایران و تغییر این تصمیم خبر داد و نوشت رئیس‌جمهور دستور حمله به نقاطی در داخل خاک ایران را صادر کرده بود، اما پس از مشورت با دستیاران و مذاکره فشرده با رهبران کنگره، تصمیم خود را تغییر داد و تصمیم گرفت از واکنش نظامی صرف‌نظر کند.

از سوی دیگر سخنگوی کاخ سفید از تأیید یا تکذیب خبر لغو دستور رئیس‌جمهور امریکا خودداری کرده است اما ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در پیام توئیتری درباره سرنگونی پهپاد امریکایی و نوع واکنش واشنگتن به این مسئله مدعی شد: آن‌ها (ایرانی‌ها) یک هواپیمای بدون سرنشین را در حال پرواز بر فراز آب‌های بین‌المللی ساقط کردند. آماده بودیم برای تلافی به سه سایت مختلف ایران حمله کنیم که پرسیدم چند نفر کشته خواهند شد، پاسخ یک ژنرال این بود: «۱۵۰ نفر قربان». ۱۰ دقیقه قبل از حمله، آن را متوقف کردم.

 رسانه‌های امریکا بر طبل جنگ ترامپ می کوبند

این اخبار نشان می دهد ترامپ و همفکرانش در آمریکا به دنبال راهی برای فرار از ناتوانی دولت ایالات متحده در مواجه با قدرت نظامی ایران بوده و به همین دلیل سعی در چنین واکنش هایی داشته است.

نکته جالب تر اینکه درحالی که رسانه‌های امریکا بر طبل جنگ ترامپ  و واکنش نظامی می کوبیدند اما رویترز علت عقب‌نشینی ترامپ از واکنش نظامی باز کردن باب مذاکره با ایران بوده است.

آمریکایی ها اهل شاخ شونه کشیدن هستند

کاظم جلالی نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ درباره انهادام پهپاد فوق پیشرفته امریکایی،گفت: وقتی دشمن به خاک جمهوری اسلامی ایران تعرض می کنند، این حق ماست که در مقابل چنین تعرضی پاسخ مناسب دهیم.

وی  تصریح کرد: ساقط شدن این پهپاد امریکایی، پاسخ در خوری بود که باید داده می شد. اگر این اتفاق در مرز کشور دیگری یا آمریکا رخ می داد، آیا طور دیگری برخورد می کردند؟طبیعی است که وقتی آمریکا پهپاد خود را وارد سرزمین ایران می کند باید با پاسخی مواجه شوند و به نظر تهدید، ارعاب و زورگویی نمیتواند پاسخ مناسبی باشد.

جلالی بیان کرد: آمریکایی ها اهل شاخ شونه کشیدن هستند اما اگر به حقوق بین الملل، اصول منطقی و استقلال حاکمیت کشورها رجوع کنند، خواهند فهمید که ایران تنها از حق خود دفاع کرده است.

آمریکا در مقابل اقدامی علیه ما نخواهد کرد، مقامات آمریکایی به خوبی می دانند که این اقدام تعرض به سرزمین ایران بوده و پاسخ تعرض سرزمینی حتما به همین صورت است. لذا آمریکایی ها هیچ کاری نخواهند کرد البته نمی توانند هم انجام دهند

سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی‌ها در خلیج فارس پیام روشنی دارد

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی نیز در این خصوص می گوید: ملت ایران در گذشته نشان داد اگر با او شرافتمندان برخورد شود اهل گفتگو، تعامل و منطق است.این مهم در حالیست که امروز هم نشان داد زیر بار زورگویی نمی رود و علی رغم تحمل فشار اقتصادی طی چهل سال گذشته، این  قدرت را دارد با قدرتمند و گرانقمیت ترین ها سلاح های نظامی از مرزهای خودش دفاع کند و دشمن خود را پشیمان کند.سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی‌ها در خلیج فارس نشان داد ایران اجازه نمی دهد دشمن به مرزهایش تعرض کند

وی ادامه داد: بنابراین سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی‌ها در خلیج فارس پیام روشنی دارد و نشان داد که ملت مسلمان ایران ضمن اینکه قتل و غارت را نفی می کند و سلاح کشتار جمعی را طبق فقه شیعی و فتوای رهبر انقلاب حرام می داند اما اجازه نمی دهد که دشمن به مرزها تعرض کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: اینکه دشمن فریفته شود که کلی تجهیزات و سلاح دارد محلی از اعراب ندارد زیرا نیروهای مسلح کشورمان نشان دادند سلاح های دنیا برایشان بی ارزش است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در خصوص تلاش های بین المللی آمریکا برای محکوم کردن کشورمان در پی سرنگونی پهپاد جاسوسی در خلیج فارس، خاطرنشان کرد: این اقدامشان نشان دهنده هراسشان از جمهوری اسلامی ایران است. آمریکایی ها باید پاسخ دهند چرا 10 هزار کیلومتر آنطرف تر از مرزهای کشورشان حضور دارند و در خلیج فارس چه کاری دارند؟.

به نظر می رسد ترامپ به خوبی می داند ایران امروز قدرت نظامی پیشرفته ای دارد و دیگر دوران بزن درو بودن تمام شده و به همین دلیل است که اگر آمریکایی ها هر لحظه مطمئن می شدند که با حمله به ایران می توانند پیروز شوند در این کار شکی نداشتند و انجام می داند ، اینکه آمریکایی ها واکنش نظامی ندارند به دلیل قدرت نظامی ایران است، به همین دلیل ترامپ به خوبی فهمیده که جنگ با ایران نه تنها پیروزی را برای آمریکایی ها رقم نخواهد زد که منافع و منابع انها را نیز به خطر خواهد انداخت.

به نظر می رسد اخبار دستور حمله و لغو فقط بلوف هایی است تا بتواند با ارسال پیام ایران را مجاب به مذاکره کنند اما همانگونه که رهبری معظم انقلاب عنوان کردند نه جنگی در خواهد گرفت و نه مذاکره ای.

ترامپ با خروج از برجام به جهانیان ثابت کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست و رو به افول است. سیستم موشکی سوم خرداد نه تنها پهباد عظیم جاسوسی آمریکا را پر پر کرد بلکه خاطره تلخی برای سردمداران امریکایی شد تا بفهمند اگر دستی به سرزمین ایران دراز کنند آن دست قطع خواهد شد.