شگفتانه‌های پدافند هوایی ارتش باعث هراس دشمنان خواهد شد

 امیرسرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به مناسبت سالروز تشکیل پدافند هوایی پیش از ظهر امروز(جمعه) پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: در سالروز اقدام تروریستی دفتر ریاست‌جمهوری بدست منافقین کوردل و شهادت شهیدان رجایی و باهنر قرار داریم. کسانی که مقام و جایگاه دنیوی را با عزت اسیر خود کردند و از آن برای  خدمت به مردم بهره جستند.

اخبار سیاسی- وی در ادامه با تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: پدافند هوایی در ۴۰ سال گذشته ضمن نقش آفرینی موثر در ۸ سال دفاع مقدس و با وجود تحریم و کمبودهای فراوان پیشرفت‌های بسیاری داشته و در حال تبدیل شدن به قدرت اول پدافندی در منطقه است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: قطار پیشرفت پدافند هوایی در ریل پیشرفت قرار گرفته و در گام دوم انقلاب شگفتانه‌های بسیار زیادی را ارائه خواهد کرد که باعث دلگرمی دوستان و بیم و هراس دشمنان خواهد شد.

امیر صباحی فرد با اشاره به اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی در منطقه گفت: در شرایط کنونی دشمنان ضمن ارتقا تجهیزات و نیروهای نظامی خود در منطقه جنگ اقتصادی و فرهنگی گسترده ای را علیه کشور ما به راه انداخته اند که مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده اما همانگونه که فرمانده معظم کل قوا فرمودند هزینه تسلیم بیش از مقاومت است.

وی با اشاره به آمادگی کامل نیروهای مسلح برای دفاع از منافع کشورمان اظهار داشت: نیروهای مسلح در هوشیاری کامل به سر می‌برند و رصد، اخطار و برخورد با هرگونه اقدام دشمنان برای به خطر انداختن منافع کشورمان را در دستور کار خود قرار داده‌اند به گونه ای که دشمنان در فاصله ۲۰۰ مایلی از تنگه هرمز و در دریای عمان متوقف شده اند و جرأت تهاجم به منافع ایران اسلامی را ندارند. اینها نشانه قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح ایران اسلامی است که تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب بوجود آمده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: اگر دشمن در حوزه دفاعی احساس ضعفی از سوی ایران می دید به کشور ما حمله می کرد اما خوب می داند توان رزمی ایران قابل آزمودن نیست و اولین اشتباه آنها، آخرین اشتباهشان خواهد بود. همه می دانند که ایران اسلامی بدنبال جنگ نیست اما اگر آنها اشتباهی کنند سیلی محکمی از جمهوری اسلامی خواهند خورد و پایان دهنده آن جنگ دیگر آنها نخواهند بود.

امیر صباحی فرد با اشاره به رونمایی از سامانه باور ۳۷۳ گفت: سامانه موشکی برد بلند و استراتژیک باور ۳۷۳ دارای مزیت های فراونی است که تنها چند کشور محدود توان تولید آن را دارند. بومی بودن این سامانه یکی دیگر از ویژگی های آن است که می تواند متناسب با شرایط ایران و در هر شرایط آب و هوایی عملیاتی شده و متناسب با تهدیدات از آن بهره برد.

وی اظهار داشت: سامانه برد متوسط ۱۵ خرداد یکی دیگر از سامانه های پدافند هوایی کشور است که رونمایی و عملیاتی شد. این سامانه نیز می تواند با اهداف مختلف درگیر و آنها را منهدم کند. همچنین در چند روز گذشته سامانه راداری فلق با برد ۴۰۰ کیلومتر رونمایی شد. همه این توانمندی ها نشان می دهد که فرزندان انقلاب اسلامی توان طراحی و ساخت انبوه سامانه های فرماندهی و کنترل و تولید انواع تجهیزات دفاعی و دفاع سایبری را دارند که پایداری در صحنه نبرد را برای ما به همراه داشته است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش پیشرفت های حوزه پدافند هوایی خارج از تصور  همگان دانست و گفت: در حوزه پدافندی بسیار جلوتر از برنامه های پیش بینی شده هستیم. در حوزه پهپاد، پدافند در حال تبدیل شدن به قطب قدرت پهپادی کشور است و ما مجهز به انواع پهپادها با قابلیت های متفاوت هستیم.

امیر صباحی فرد خطاب به دشمنان اظهار داشت: جمهوری اسلامی همانگونه که هشدار می دهد عمل نیز می کند و هر تجاوزی را با آتش پاسخ خواهد داد. ما بدنبال جنگ نیستیم اما با قدرت از منافع خود دفاع می کنیم.

وی عمق راهبردی نفوذ جمهوری اسلامی ایران را در حال گسترش دانست و گفت: عمق راهبردی جمهوری اسلامی در حال گسترش و در مقابل آن هیمنه و قدرت آمریکا رو به افول است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: امنیت خلیج فارس و غرب آسیا تنها با مشارکت کشورهای منطقه قابل تامین است و هرگونه حضور بیگانگان و ایجاد ائتلاف و از جمله حضور منحوس رژیم صهیونیستی در منطقه اوضاع منطقه را آشفته تر می کند. به تصمیم گیرندگان غرب آسیا توصیه می‌کنیم در سیاست های امنیتی خود تجدیدنظر کنند و از ائتلاف با دشمنان جهان اسلام پرهیز کنند زیرا این اقدام به صلاح همگان است.

وی در پایان گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی پدافند هوایی  با پشتوانه مردم و هدایت فرماندهی معظم کل قوا همواره در حال پیشرفت است و مثل همیشه دشمنان را مایوس خواهد کرد.