استقلالِ استراماچونی راه افتاد

 در تمام هفته هایی که استقلال خوب نتیجه نمی گرفت کارشناسان و اهالی فن به یک جمله بسنده می کردند؛"تیم استراماچونی از نظر روحی تحت فشار است و تمرکز لازم را ندارد". این فشار اما در بازی شب گذشته مقابل گل ریحان از روی دوش بازیکنان از همه مهم تر سرمربی ایتالیایی برداشته شد تا ثبت اولین برد فصل آن هم در رقابت های حذفی نوید روشن شدن موتور این تیم جوان شده را بدهد.

اخبار ورزشی- استقلالِ استراماچونی با تمام تغییرات بنیادین در ساختار تاکتیکی از هفته ها پیش روند رو به رشدی را در پیش گرفته بود اما این پیشرفت ها در سایه همان عادت بد همیشگی یعنی نتیجه گرایی گم شده بود و کمتر کسی به آن توجهی نشان می داد گرچه بودند افرادی که با دل بستن به همین پیشرفت ها مدام فریاد می زدند «رها کنید انتقاد از استقلال را و بگذارید تیم قدم به قدم پیش برود و نفس بکشد». پیشرفتی از جنس فوتبال مدرن و نه آن نمایشی که طرفداران سال ها با آن سرگرم بودند بدون این که عایدی نصیب شان شود.

لیگ نوزدهم برای استقلال متفاوت تر از هر برهه دیگری استارت خورد. تفاوت از این جنس که این بار مردی جوان، خوش فکر و باانگیزه از ایتالیا روی نیمکت رهبری نشست و تیمی را تحویل گرفت که با تغییر نیم بیشتر نفراتش یک بار دیگر پوست اندازی کرد به این امید که بتواند پایه ساز آینده این باشگاه شود. استراماچونی هم بالاجبار این تیم را در اختیار گرفت و در تمام سه ماه گذشته تلاش کرد تا نوع نگاه ها و سطح فنی تاکتیکی بازیکنان را با فوتبال روز دنیا عجین کند.

مرد خوش پوش و جدی نیمکت استقلال با کمترین خنده و شادی نزدیک به سه ماه روی تیم کار کرد و بدون این که گله ای از کمبودها داشته باشد با تمامی سازهای موجود در باشگاه رقصید چون می خواست نشان بدهد چه توانایی هایی دارد. استقلالِ استراماچونی تیمی بود با استراتژی های متفاوت از سال های گذشته به خصوص که نگاه سرمربی سابق اینتر به تیم جدیدش همان نگاهی بود که آنتونیو کونته سرمربی حال حاضر نراتزوی داشت تا بلکه غول های خفته را از خواب بیدار کنند اما در این بین کونته و ابزارهایی که داشت کجا و استراماچونی ابزارهایش در استقلال کجا!

با گذشت یکی دوماه پرتنش و بحرانی حالا اما استقلالِ استراماچونی می تواند نفسی به راحتی بکشد. برد در کرج مقابل گل ریحان آن هم با همان نمایش شناور و تاکتیکی می تواند این پیغام را بدهد که کمربندها را سفت ببندید چون استقلال تازه راه افتاده و به زودی اوج می گیرد. این تیم با وجود تمام کاستی ها و ضعف هایی که دارد بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتبال را یاد تیم هایی می اندازد که تازه استارت موفقیت های متوالی را زده بودند و با گذشت زمان و کمی اعتماد سال ها خنده را برلب طرفداران شان نشاندند.

 پس بیائید برای استراماچونی و افکارش احترام قائل شویم تا راهی که در استقلال آغاز کرد را همچنان ادامه و به پایان برساند.در این راه پرپیچ و خم شاید وقت آن رسیده باشد که مدیران باشگاه نیز گوشه ای از مشکلات موجود در پیش روی مرد ایتالیایی را بگیرند و یکی دو خواسته استراماچونی در تقویت تیم را برآورده کنند از جمله اضافه کردن یک مهاجم ششدانگ که دیگر اجازه ندهد کار استقلال به وقت اضافه بکشد و استرس امان نیمکت نشینان، طرفداران و ... را درآورد.