عابدزاده: با آمدن طارمی و مهرداد دیگر تنها نیستم

 بازی های تیم ملی در جام ملت ها و همچنین مصدومیت باعث شد امیرعابدزاده جایگاهی را که درون دروازه تیم ماریتیمو داشت از دست بدهد اما او با تلاش زیاد به ترکیب اصلی تیمش برگشت. در حالی که ماریتیمو در 5 هفته ابتدایی لیگ پرتغال نتایج بدی گرفته بود عابدزاده در هفته ششم و بازی خارج از خانه برابر براگا که مقابل چشم هوادارانش محکوم به برد بود قرار گرفت.

اخبار ورزشی- دروازه بان ایرانی ماریتیمو در این بازی عملکردی درخشان داشت و علاوه بر مهار پنالتی به همراه تیمش یک امتیاز مهم را کسب کرد. او به عنوان بهترین بازیکن زمین، بهترین دروازه بان هفته و همچنین مهار پنالتی اش به عنوان بهترین سیو هفته انتخاب شد. در هفته هفتم حضور او درون دروازه با برد 2 بر یک ماریتیمو برابر موریرنزه همراه شد تا امیربازگشتی باشکوه داشته باشد. با امیرعابدزاده گفت و گو کرده ایم که در زیر می خوانید:

سال گذشته برایت از نظر فوتبالی خیلی خوب بود.بازی های خوبی در ماریتیمو و باشگاه های پرتغال داشتی و همراه تیم ملی به دو تورنمنت خیلی بزرگ رفتی اما در بازگشت از جام ملت ها مصدوم شدی بازی های باشگاهی را از دست دادی؟ از این دوران بگو.

من همیشه گفته ام که عاشق مسیر هستم و از مسیری که در آن هستم لذت می برم. همزمان به دنبال هدفم هستم وبه مسیرهای جدید هم فکر می کنم. اتفاقی که بعد از جام ملت ها رخ داد این بود که اکثر مسابقات تعطیل بودند اما پرتغال بازی هایش جریان داشت و من هفت، هشت هفته را از دست دادم. این تعداد هفته برای یک دروازه بان زمان مناسبی است که خودش را نشان دهد ضمن اینکه وقتی برگشتم یکی دو مصدومیت کوچک هم نصیبم شد.

البته من هیچوقت دنبال بهانه نبودم. در فصل جدید مربی عوض شد و دروازه بانی پستی است که مربیان خیلی دیر در آن پست دست به تغییر می زنند، باید مصدومیتی یا مشکل جدی باشد، من وقتی از جام ملت ها آمدم این فرصت به دروازه بان برزیلی تیممان رسید، او با دو باخت شروع کرد اما این به خاطر شرایطی بود که تیم داشت. با این حال بعد از 5 هفته به من فرصت بازی رسید و خدارا شکر توانستم خوب کار کنم.

در بازگشتت دو بازی فوق العاده را پشت سرگذاشتی. بعد از درخشش برابر براگا بهترین دروازه بان هفته شدی و مقابل موریرنزه هم برنده شدید...

بازی با براگا یک بازی خیلی سخت بود؛ آنها قبل از آن در رقابت های اروپا ولورهمپتون را در زمین خودش شکست داده بودند و از طرفی درصدد جبران نتایج بدشان در لیگ بودند و می خواستند مقابل هوادارانشان در خانه به برتری برسند. خداراشکر من دراین بازی یک پنالتی را گرفتم و توانستم به تیمم کمک کنم. بعد از آن هم توانستیم به اولین برد خانگی مان دست پیدا کنیم و به نوعی یک شروع جدید داشته باشیم. هرچند مسابقات لیگ پرتغال یک ماه به خاطر فیفادی و چهار بازی کاپ پرتغال تعویق می افتد و معمولا تیم ها از تیم دومشان در مسابقات کاپ استفاده می کنند.

حتما خبرداری که خوشحالی بعد از مهار پنالتی ات کمی حاشیه ساز و تعبیرها و تفسیرهای مختلفی گرفته است. جریان این خوشحالی کردنت چه بود؟

درباره صحنه خوشحالی بعد از گلم هم باید بگویم این یک خطای دید بوده که برای بعضی ها به وجود آمده است. من همیشه گفته ام توکلم به خدای یکتا بوده است. من طبق عادتی که دارم که در زمان خوشحالی سه باردستم را روی قلب و سینه ام می زنم و خدارا به خاطر موفقیت خودم و تیمم سپاس می گویم. در آن صحنه هم همین کار را کردم اما انگار برای بعضی ها خطای دید به وجود آمده است.

به عنوان یک فوتبالیستی که خیلی اهل تمرین و تلاش است، روزهایی که بازی نمی کردی چگونه برایت سپری شد؟

وقتی بازی نمی کردم می دانستم این هم جزئی از مسیراست. مسیر همیشه یک جور نیست و همه یک راه را برای رسیدن به هدفهایشان طی نمی کنند. خداراشکر می کنم که این دوری ام طوری بود که توانستم تلاش کنم و خودم را به مربیان نشان بدهم. من سعی کردم آماده باشم تا اگر فرصتی به دستم برسد از آن استفاده کنم بتوانم نماینده خوبی برای فوتبال ایران باشم.

آیا فکر می کنی با توجه به اینکه همیشه دنبال پیشرفت هستی فکر می کنیم این امیرعابدزاده بهتر و آماده تر از امیر فصل گذشته است؟

من بشدت اعتقاد دارم که آدم نمی تواند در جا بزند و یا دارد پسرفت می کند یا پیشرفت. من دوست دارم فقط پیشرفت کنم و زمانی که بازی نمی کردم تمریناتم را جدی انجام می دادم. سعی کردم قوی تر باشم و نقطه ضعفهایم را برطرف و نقاط قوتم را تقویت کنم.

از نظر ذهنی باورهایم را تقویت کردم و می دانستم هرچه بیشتر تلاش کنم شانس بیشتری به سراغم می آید.در حال حاضر هم مهمترین هدفم این است که بتوانم این روند را ادامه داده و به تیمم کمک کنم.

در آخرین اردوی تیم ملی برای بازی هنگ کنگ در لیست ویلموتس نبودی. آیا به تیم ملی برمی گردی؟

صحبت هایی با مربی دروازه بان های تیم ملی قبل از اردوی قبلی داشتم. این منطقی بود که چون کمی از فضای بازی دور بودم دعوت نشوم. من و بقیه بچه ها به کادرفنی تیم ملی اعتمادکامل داریم و می دانیم همیشه بهترین تصمیم را برای تیم ملی می گیرند. خیلی خوشحالم که هنگ کنگ را بردیم چون مهمترین چیز برای همه ما باید سربلندی تیم ملی باشد. من سعی می کنم بهترین عملکرد را داشته باشم تا دوباره به تیم ملی دعوت شوم.

با حضور دو بازیکن ایرانی در پرتغال که با هر دو همبازی هم بوده ای ، انگار از تنهایی هم در آمده باشی. آیا مهدی طارمی و مهرداد محمدی را دیده ای و نظرت راجع به عملکرد آن ها چیست؟

مهدی طارمی را دیدم. او بعد از بازی با براگا پیش من آمد و با هم گپ زدیم. برای مهرداد محمدی هم خیلی خوشحال هستم. من در این سه سالی که اینجا تنها بودم وظیفه سنگینی داشتم تا نماینده خوبی برای ایران باشم اما حالا خوشحالم که دو ایرانی دیگر هم هستند و اینطوری هر سه ما کمک می کنیم که پرچم ایران را بالا نگه داریم.

طارمی و مهرداد محمدی شروع خوبی داشتند به نظرت می توانند در ادامه هم موفق باشند؟

به نظرم مهدی طارمی تا الان عالی کار کرده و برایش دعا می کنم همین روند را ادامه داده و بدرخشد. برای مهرداد هم همین آرزو را دارم و فکر می کنم با توجه به توان بچه ها این اتفاق بیفتد.

بازی رفت برابر آوز که مهرداد محمدی در آن بازی می کند را از دست دادی و حتی نامت در لیست هجده نفره نبود. دلیل خاصی داشت؟

دلیلش این بود که من چند پیشنهاد داشتم و باشگاه اجازه جدایی نمی داد و به خاطر این مساله من در لیست آن بازی نبودم. اما خداراشکر این بحث ها تمام شد و الان شرایط خوب است.

این شروع خوبی که داشته ای را ادامه می دهی و بازهم شاهد درخششت خواهیم بود؟

همه تلاشم را می کنم، وظیفه ام نسبت به قبل سنگین تر شده و دوست دارم به تیمم کمک کنم. ما 5 هفته اول را خوب نبودیم اما در این دو هفته نتایج خوبی گرفتیم؛ دو بازی سخت پیش رو داریم ابتدا باید با ستوبال در خانه و بعد از آن با پورتو دیدار کنیم. باید تمام تمرکزمان را بگذاریم تا از این دو بازی سخت سربلند بیرون بیاییم.