دلایل بازگشت مهران احمدی به «پایتخت» از زبان خودش
سریال «پایتخت» یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های تاریخ تلویزیون بوده که تقاضای ساخت فصل‌های تازه آن همواره از سوی بسیاری از مردم مطرح می‌شود.به این ترتیب قرار است ششمین فصل از مجموعه «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری تولید و نوروز ۹۹ از شبکه یک سیما روی آنتن برود.

اخبار چهره ها _ یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال، بهبود فریبا بود که در فصل‌های دوم و سوم این مجموعه، توسط مهران احمدی به نمایش گذاشته می‌شد. این شخصیت که در واقع داستان زندگی یک محیط بان را روایت می‌کرد، به سرعت مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت و به یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای پایتخت تبدیل شد.

اما با این وجود، مهران احمدی بعد از سری سوم این سریال اعلام کرد که علاقه‌ای به تکرار نقشی که بازی کرده ندارد و به این ترتیب در فصل چهارم مجموعه «پایتخت» حضور پیدا نمی‌کند. اما اکنون خبرها حاکی از آن بوده که قرار است در فصل ششم این سریال حضور پیدا کند.

مهران احمدی گفت: خودم گفته بودم که نمی‌خواهم یک کاراکتر را مجدد تکرار کنم، ولی مردم جایگاهی دارند که به هر صورت برای من عزیز و محترم است. در واقع با قبول بازی در فصل ششم پایتخت، من در برابر خواست مردم تسلیم شدم.

وی در ادامه بیان کرد: بعد از اینکه من اعلام کردم دیگر در پایتخت نیستم، خیلی مواضع عجیب و غریبی را از سوی مردم شاهد بودم. بر همین اساس، راستش دیگر طاقت نیاورده و احساس کردم که به هر صورت باید به خواست و نظر مردم اهمیت داد و برای آن‌ها احترام قائل شد. بر همین اساس احساس کردم که در این سری باید حضور پیدا کنم.

این بازیگر افزود: این شعار که تا مردم ما را بخواهند ما هستیم، به واقع برای من شعار نیست. یعنی احساس می‌کنم که ما به اینکه مردم چقدر دوستمان داشته باشند، وابسته هستیم. پس نظر آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

احمدی ضمن بیان اینکه پایتخت یکی از تولیدات تلویزیون بوده که بحث آن برایم متفاوت از بقیه آثار است، درباره داستان سری ششم این مجموعه توضیح داد: تا این لحظه تنها طرح کلی قصه از طرف محسن تنابنده برای من گفته شده و هنوز اطلاعات دیگری درباره قصه که بتوان آن را اعلام کرد، مشخص نشده است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا قرار است نقش روح بهبود را در فصل ششم بازی کند، گفت: توضیحات درباره این موضوع را به زودی خودشان اعلام می‌کنند، ولی تا آنجا که بنده در جریانم قرار بر بازی نقش روح بهبود نیست.