مهم ترین مطالبات زنان کارگر

سمیه گلپور، رئیس کمیته بانوان کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه قشر بانوان در حوزه کار مظلوم مانده‌اند، اظهار کرد: جامعه زنان کارگر در عرصه‌های مختلف نیازمند توجه هر چه بیشتر هستند.

گلپور افزود: مهم ترین مطالبات زنان کارگر، ایجاد کارگروه اختصاصی در دل وزارت کار است که همین کارگروه می‌تواند بهترین محرک برای اشتغالزایی زنانباشد.

وی با بیان اینکه این کارگروه باید شامل بخش‌های مختلفی همچون صنعت، کشاورزی و غیره باشد، تصریح کرد: افرادی که عضو این کارگروه می‌شوند، می‌توانند نقش بسزایی را در رفع خلأهای موجود ایفا کنند.

رئیس کمیته بانوان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، گفت: زنان در بسیاری از مواقع از حقوق اولیه خود محروم هستند و این کارگروه می‌تواند اهرم فشاری باشد برای جلوگیری از ضایع شدن حق زنان کارگر که برای امرار معاش خود، قدرت دفاعی را از دست داده‌اند.

گلپور، خاطرنشان کرد: تا زمانی که دید جامعه نسبت به زنان، با مردان یکسان نشود، نمی‌توان از بروز این قبیل مشکلات جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از دانشجویان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر زنان کارگر دارای تخصص هستند، چرا به آن‌ها در زمینه‌های مختلف بهای کافی داده نمی‌شود؟