۴۴ بوستان در تهران برای معلولان مناسب سازی شده است

شهروندان عنوان کردند«معابر عمومی جهت ورود کالسکه و همینطور ویلچر در شهر تهران مناسب نیستند در بسیاری از پل های پارکینگی رانندگان خودروی خود را روی پل و البته در پیاده رو پارک کرده و عبور و مرور حتی برای عابرین پیاده هم مشکل می شودشهرداری بسیاری از پیاده رو هارا برای عدم ورود موتورسیکلت میله گذاری کرده است و فکری برای کالسکه و ویلچر نکرده است برای بسیاری از جوبها در امتداد پیاده رو به خیابان پل در نظر گرفته نشده است و ..»

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: نوع معبرسازی در تهران متناسب با تردد شهروندان نیست. حتی آدم‌های سالم هم به سختی تردد می‌کنند و در برخی از معابر باید برای عبور و مرور به وسط خیابان بیایند. 

وی با بیان اینکه این شهر برای همه ساخته نشده است، گفت: این شهر برای مرد بالغ، سالم و جوان ساخته شده است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که تلاش می‌کنیم این شهر را مناسب‌سازی کنیم، گفت: این به این معنا نیست که فقط معلولین بتوانند در شهر عبور و مرور کنند بلکه باید همه مردم بتوانند از شهر استفاده کنند.

نژادبهرام ادامه داد: بعد از دو سال تعطیلی ستاد مناسب‌سازی،این ستاد را فعال و 4 جلسه برگزار شد و تمام دستگاه‌ها در آن عضو هستند و بنده هم به عنوان عضو شورای شهر در این جلسات شرکت می‌کنم.

وی افزود: تاکنون 44 بوستان مناسب‌سازی شده و تا پایان اسفند یک معبر در هر منطقه مناسب‌سازی خواهد شد و قرار است گزارش را به ما ارائه کنند.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران  در خصوص بودجه در نظر گرفته شده برای مناسب‌سازی معابر، گفت: عدد کمتر از سال قبل است و دقیقاً رقم را نمی‌دانم.