امتحانات خرداد چگونه برگزار می شود؟ / زمان برگزاری امتحانات نهایی

 برنامه امتحانات نهایی خرداد 99 با آمدن کرونا تغییر کرده و حالا همه منتظر ابلاغ نهایی تاریخ امتحانات سال 99 مدارس هستند.

به گزارش افکارنیوز، اخیرا کشور با مشکلی به نام ” ویروس کرونا “ دست و پنجه نرم می کند که متاسفانه این ویروس مرموز تمامی فعالیت های جامعه و اقشار مختلف را تحت تاثیر خود قرار داده است. امتحانات نهایی نیز از این امر مستثنی نیستند ، زیرا می توانند شرایط انتقال ویروس را تا حد زیادی تسهیل ببخشند. از همین رو برگزاری امتحانات نهایی تا اطلاع ثانوی لغو شد و به زمان دیگری موکول گردید.

اخبار اجتماعی - به علاوه مدارس نیز تعطیل شده اند و آموزش دانش آموزان از شبکه های تلویزیونی انجام می شود. به این صورت که در ساعت و زمان پخش کلاس دانش آموزان از طریق تلویزیون ، مخاطبان می توانند از شبکه هفت یا چهار سیما (بسته به رشته و مقطع تحصیلی خود) نسبت به فراگیری دروس بپردازند.

در سال تحصیلی 98 – 99 به علت پیشامدهای متعددی که رخ داد ، شاهد تعطیلی های بسیاری در مدارس بوده ایم اما پیدایش ویروس نوظهور کرونا مدت زمان تعطیلی مدارس را به بالاترین حد خود رساند که باعث شد مسئولین مربوطه برای جبران این معضل ، تصمیم به طولانی کردن سال تحصیلی بگیرند. مطابق با این برنامه ریزی ، پس از شکست ویروس کرونا مدارس بازگشایی می شوند و وزارت آموزش و پرورش هر استان می تواند 4 تا 6 هفته به طول مدت سال تحصیلی آینده بیافزاید.

به گفته برخی مسئولان به علت اپیدمی بالای ویروس کرونا امکان حضور دانش آموزان برای برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری و به شیوه سال های گذشته ممکن نیست و باید دنبال راه حل جایگزین برای آن باشیم.


بیشتر بخوانید:

دانشگاهها در این ترم کلا تعطیل می شود؟


از طرفی حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پندی پیش عنوان کرده بود که می توانیم پس از پایان کرونا 4 الی 6 هفته مدارس را ادام دهیم و سپس امتحانات خرداد ماه دانش آموزان را به صورت حضوری برگزار کنیم.

البته با توجه به اینکه مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که هنوز موفق به مهار کرونا نشده اند و حضور دانش آموزان نیز می تواند سبب افزایش ریسک انتقال بیماری کرونا در بین دانش آموزان و خانواده ها شود باید منتظر ماند و دید که بالاخره امتحانات نهایی چه زمانی برگزار خواهد شد؟

امتحان

زمان احتمالی برگزاری امتحان نهایی خرداد

معاون وزارتآموزش و پرورش با ابراز "اولویت نخست ما تضمین سلامت دانش‌آموزان برای حضور در مدارس است" گفت: تصور می‌کنیم در ایام خرداد ماه امتحانات دانش‌آموزان را داشته باشیم و امتحانات در بخش‌هایی از تیرماه نیز ادامه دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با ابراز اینکه "تصور می‌کنیم در ایام خرداد ماه امتحانات دانش‌آموزان را داشته باشیم"، گفت: امتحانات در بخش‌هایی از تیرماه نیز ادامه می‌یابد و آزمون سراسری بعد از پایان امتحانات نهایی پایه دوازدهم برگزار خواهد شد.

امتحانات نهایی خردادماه دانش آموزان به صورت مجازی برگزار می شود؟

مهدی نوید ادهم درباره برگزاری امتحانات دانش آموزان به شیوه مجازی اظهار کرد: این موضوع در جلسه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان یک پیشنهاد مطرح شد اما تصمیم‌گیری درباره آن صورت نگرفت و فعلاً فقط در حد یک پیشنهاد مطرح است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این جلسه اعضای شورا تاکید داشتند فعالیت مدیران و معلمان در ایام تعطیلات مدارس به رسمیت شناخته شود و با این تلاش‌ها سال تحصیلی به پایان برسد همچنین خرداد برای برگزاری امتحانات باشد و مبنای کار تلاش معلمان در کلاس درس حضوری و آموزش‌های مجازی باشد.


وام دانشگاه آزاد برای دانشجویان شاغل


نوید ادهم ادامه داد: اعضای شورای عالی آموزش و پرورش به استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی تاکید کردند به گونه‌ای که رزمایش آموزش الکترونیک داشته باشیم و تا مهر آینده برای رفع کاستی‌ها تلاش کنیم.

واکنش وزیر آموزش و پرورش به تاریخ امتحانات خرداد 99

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درباره نحوه برگزاری آزمون ها، تابع سیاست های وزارت بهداشت هستیم، ادامه داد: اگر در پایان دوره آموزشی مجال این باشد که با رعایت پروتکل ها آزمون ها را حضوری برگزار کنیم حتما این کار را انجام می‌دهیم و اولویت ما برگزاری حضوری امتحان هاست. معلم ها پنج ماه اول سال با دانش‌آموزان کار کرده اند و آنها سهم قابل توجهی در ارزیابی ها دارند.

وی ادامه داد: ما اردیبهشت را برای مرور درس‌ها و جمع بندی‌ها درنظر می‌گیریم و بعد از پایان اردیبهشت، سه هفته برای برگزاری امتحانات نهایی نیاز داریم که تا هفته سوم خرداد طول می کشد و پایان دوره امتحانات نهایی خواهد بود. بعد از آن نیازمند سه هفته زمان برای آمادگی شرکت در کنکور هستیم. 

امتحانات نهایی خرداد

امتحانات نهایی خرداد حضوری برگزار می شود؟

وزیر آموزش و پرورش در خصوص امتحانات گفت: ما در مورد امتحانات تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هستیم در صورتیکه پایان دوران آموزشی ما باشد و کل محتویات آموزشی ما تدریس شود. اگر امکان آزمون حضوری باشد، قطعا اولویت ما آزمون حضوری است.

حاجی میرزایی ادامه داد: اگر سیاست‌های وزارت بهداشت، اجازه آزمون حضوری را ندهد، به شیوه‌های دیگری آزمون حضوری را برگزار خواهیم کرد.

او گفت: خطاب به دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان گفت: نگران نباشید، ما هرگونه سیاست تسهیل را برای این سال آموزشی به بهترین وجه به انجام برسد اتخاذ خواهیم کرد.


اینترنت دانشگاهی رایگان شد