فروش آب به کویت اجرایی شد؟

 غلامرضا شرفی در پاسخ به این سوال که آیا انتشار اخبار و فایل تصویریانتقال آب شیرین به بصره صحت دارد گفت: این فیلم پس از دو سال از طرق‌ مختلف برای بنده ارسال شد و آن را به صورت تخصصی مورد بازبینی قرار دادیم که مشخص شد به صورت حرفه‌ای میکس شده است.

وی افزود: از مسئولان استان موضوع انتقال آب به عراق را پیگیری کردیم که مشخص شد به هیچ وجه استانداری خوزستان در این خصوص اقدامی نکرده است و هیچ آبی به عراق منتقل نمی‌شود.

شرفی ادامه داد: شبکه‌ای که در داخل اهواز و ضد انقلاب است این فیلم را منتشر کرده است بنابراین این فیلم انتقال آب به عراق صحّت ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم آبادان در پاسخ به این سوال که آیا فروش آب به کویت که مصوبه‌ای درباره آن وجود داشت صحّت دارد یا خیر، اظهارداشت: توافقنامه‌ای در دولت هشتم مبنی بر فروش آب به کشورهای حاشیه خلیج فارس امضا شده بود اما ظاهراً هیچ وقت به مرحله اقدام و اجرا نرسید.

وی افزود: به هر حال در این خصوص استانداری خوزستان می‌تواند بهتر پاسخ دهد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو اخیرا در یک نشست خبری تصریح کرده بود: قرارداد فروش آب به کویت که قبلا در دهه هشتاد مطرح شد با مخالفت بنده در آن زمان و الان جلوگیری شد، این صحبت‌های من هم باعث نمی‌شود عده ای در فضای مجازی دیگر درباره این موضوع صحبت نکنند، موضوع آب می‌تواند ایجاد تحرکات کند و من از هوشیاری اصحاب رسانه تشکر می‌کنم طرح مطلب در این موارد را با روابط عمومی سازمان آب هماهنگ کنند.