قدرت پوری حسینی فراتر از وزیر اقتصاد است

 محمدحسین صبوری در نشست «در گام دوم انقلاب، گفتمان عدالتخواهی را فریاد می‌زنیم» که با حضور دانشجویان یاسوجی برگزار شد، با اشاره به مشکلاتی که در دولت وجود دارد و سیستمی که دولت دنبال می‌‌‌کند، گفت: در بحث اقتصاد و در موضوع واگذاری‌ها شتابی وجود دارد که نمونه‌ای از آن همین واگذاری کارخانه قند یاسوج است و کارخانه‌هایی که خصوصی شده‌‌اند و بعد از مدت 5 تا 6 ماه ورشکسته می‌شوند که جریان عدالتخواه دانشجویی چندین مورد از جمله کارخانه نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز را در دستور کار قرار داد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور به ریشه‌یابی این موضوع اشاره کرد و افزود: خصوصی‌سازی به رهاسازی منجر شده و همه چیز در اختیار یک شخص قرار می‌گیرد و ضابطه‌ای هم در کار نیست و با رانت و ارتباطات خویشاوند سالارانه که با مسؤولان پیدا می‌کنند این کار انجام می‌شود.

این فعال دانشجویی به نامه‌نگاری که با وزارت اقتصاد و مسوولان خصوصی‌سازی برای جوابگویی انجام شده اشاره کرد و گفت: ملاحظه کردیم که نفوذ گسترده سازمان خصوصی سازی به گونه‌ای است که وزیر اقتصاد هم نمی‌تواند کاری انجام دهد و به همین منظور با تحصنی که کردیم کمی آهسته‌تر حرکت کردند.

صبوری به موضوعاتی دیگر از جمله گوشت اردبیل که واگذار کننده و خریدار یکی بود! و همچنین بحث ویلای لواسان اشاره کرد و گفت: در این موضوعات هم ورود پیدا کردیم و نتیجه اولیه این شد که ویلای دختر وزیر سابق دولت تخریب شد.

این گزارش می‌افزاید: چندی پیش نیز عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفته بود مشخص نیست که منافع چه‌کسانی در انتصاب رئیس سازمان خصوصی‌سازی در میان است، اما آنچه آشکار بوده پوری‌حسینی، رئیس این سازمان منتخب چهار وزیر امور اقتصادی و دارایی اخیر نبوده است.

به گفته این نماینده مجلس، در حال حاضر سازمان خصوصی‌سازی پاسخگو نیست و از برخورد وزرای امور اقتصادی و دارایی در مواجهه با موضوع این‌گونه به‌نظر می‌رسد که وزیر در انتخاب پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی هیچ نقشی ندارد و این فرد از جای دیگری منصوب می شود.