سهام عدالت خود را نفروشید

نشست خبری «ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت » با حضور علیرضا صالح، معاون وزیر و رئیس کل سازمان خصوصی سازی و قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از دقایقی پیش در وزارت اقتصاد آغاز شد.

اخبار اقتصادی - علیرضا صالح گفت: در سال ۸۵ با فرمان رهبری برای ۶ دهک درآمدی که دو دهک درآمدی آن اقشار متوسط و ضعیف بودند، از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار شدند و ۴ دهک دیگر، به صورت کامل وجوه مرتبط را پرداخت کردند. در واقع، از محل سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر، اقساط در نظر گرفته شده برای مردم تامین شد.

وی تصریح کرد: طبق فرمان مقام معظم رهبری، بازپرداخت این اقساط از محل سود شرکت‌های سرمایه پذیر به همراه تخفیف ۵۰ درصدی برای دو دهک درآمدی تعیین شد.

به گفته صالح، از سال ۸۵ تا ۹۵ از محل سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر و از تخفیف‌ها اقساط پرداخت شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های سبد سهام عدالت جزو ۵۰ شرکت بالای بورس و اوراق بهادار محسوب می‌شوند، گفت: این شرکتها جزو بهترین سهام محسوب می‌شود؛ بنابراین به مردم توصیه می‌شود به راحتی این سهام را از دست ندهند.

صالح با بیان اینکه افرادی که مهارت لازم را برای خرید و فروش سهام در بورس دارند، می‌توانند روش مدیریت مستقیم سهام را در سامانه سازمان خصوصی سازی را انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: سایر افرادی که تمایلی به مدیریت مستقیم سهام را ندارند، وارد سایت این سازمان نشوند.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: کسانی که مدیریت غیرمستقیم را انتخاب می‌کنند، عضو شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خواهند شد و در آینده، هیچ محدودیتی برای فروش سهام خود نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: افرادی که مدیریت مستقیم را انتخاب می‌کنند، برای آن‌ها محدودیت‌هایی برای خرید و فروش ایجاد خواهد شد.