نامه وزیر برکنار شده صمت خطاب به رئیس‌جمهور +عکس

رحمانی وزیر صمت پس از برکنار شدن از پست وزارت صمت در نامه ای به رئیس جمهور نوشت:

 

اخبار اقتصادی - حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و آروزی قبولی طاعات و عبادات، حتما مستحضرید در تاریخ ۱۷/۲/۱۳۹۹ جناب آقای واعظی تماس و تهدید کردند در صورت رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی ، شما برکنار خواهید شد و لازم است در این فرصت با لابی، نمایندگان خصوصا نمایندگان آذری زبان را قانع و برای این طرح رای بگیرید بنده هم عرض کردم مجلس که زیر نظر بنده نیست و مشکلی با موضوع ندارم.

امروز ۲۲/۲/۱۳۹۹ که اینجانب در جلسه توسعه صادرات دفتر معاون اول محترم حضور داشتم مجددا جناب آقای واعظی تماس گرفتند و اعلام نمودند استعفاء بدهم .

به استحضار می رسانم اینجانب حجت شرعی برای استعفاء نمی بینم و کماکان مثل ۱۹ ماه و سالیان گذشته با تمام توان آماده خدمتگزاری بوده و در شرایط سخت کشور  و تجربیات گرانبهایی که اندوخته ام کماکان آماده فداکاری و خدمتگزاری شبانه روزی به مردم عزیزمان هستم.

از اینکه در دوره حدود ۱۹ ماهه مسئولیت اینجانب علیرغم برنامه ریزی های دشمنان نظام و انقلاب برای تعطیلی تولید کشور به مدد الهی و تلاش شبانه روزی همکاران صدیقم نسبت به حفظ افزایش و رونق تولید و تامین کالای اساسی مایحتاج عمومی کشور و عبور از تحریم ها و حوادث مختلف و به خصوص بحران کرونا که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است به خود می بالم و در تعجب هستم که چرا علیرغم حصول نتایج درخشان و قابل افتخار می بایست اینگونه به انگیزه های سیاسی تحت فشار قرار گیرم.

در هرحال هر تصمیمی بگیرید برای اینجانب محترم است و کماکان خود را خدمتگزار کوچک و عاشق ملت بزرگ ایران و سرباز ولایت می دانم.

رضا رحمانی

1