استعلام سهام عدالت+جزئیات

استعلام سهام عدالت از سوالاتی است که بسیاری از افراد دارای این سهام می پرسند که چگونه سهام خود را استعلام کنیم و بدانیم تا چه میزان سهام ما ارزش پیدا کرده است.

اخبار اقتصادی - این در حالی است که استعلام سهام عدالت توسط شرکت سپره گذاری مرکزی اوراق بهادار توسط یک سامانه به نام سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت راه اندازی شده است.

سایت استعلام سهام عدالت

سهامداران سهام عدالت می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی sahamedalat.ir و انتخاب گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت دارایی سهام عدالت خود را مشاهده کنند.

به گزارش افکارنیوز ، همچنین در این سامانه شما می توانید جزئیات و اندازه دارایی واقعی سهام عدالت خود را به تفکیک شرکتهای بورسی و تعداد و ارزش هر سهم مشاهده کنند.

سهام عدالت افرادی که مبلغ آن 523 هزار تومان بوده بر اساس مشاهدات در حال حاضر بالای  ۸ میلیون تومان است.

استعلام سهام عدالت

در سایت سهام عدالت نوشته شده است: "این درگاه به منظور مشاهده اطلاعات صورت وضعیت دارایی سهام عدالت برای سهامدارانی که قبلا روش سهامداری مستقیم را انتخاب نموده‌اند، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طراحی شده است.

نحوه ثبت سفارش فروش سهام عدالت

لازم به توضیح است که جهت ثبت سفارش فروش سهام می‌توانید به بانک‌های عامل مراجعه فرمائید و یا در صورت تمایل از طریق کارگزاری‌های فعال بازار سرمایه مطابق با شرایط مصوب اقدام فرمائید. "

آخرین قیمت در سامانه سهام عدالت

سامانه استعلام لحظه‌ای ارزش سهام عدالت بِروز شد و ارزش سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲هزارتومانی به ۱۷ میلیون و ۱۸ هزار تومان رسید.

در پی صدور دستور آزادسازی سهام عدالت ، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با راه‌اندازی سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت اقدام به ارائه جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت مشمولان به‌تفکیک شرکت‌های بورسی و ارائه تعداد و ارزش هر سهم آنها کراین سامانه بار دیگر در پایان معاملات چهارشنبه بِروزرسانی شده است و مشمولان می‌توانند با مراجعه به این سامانه از آخرین ارزش سهام عدالت خود که بر اساس قیمت‌های پایانی روز گذشته تهیه شده است آگاهی یابند.د

.نحوه استعلام سهام عدالت

لازم به ذکر است تنها کسانی که روش مالکیت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند می‌توانند جزئیات سهام خود را در سامانه استعلام مشاهده کنند.

نحوه ثبت نام در سایت سهام عدالت و استعلام

ابتدا وارد سایت سهام عدالت شوید و گزینه «مشاهده دارایی سهام عدالت» را انتخاب کنید (مانند تصویر زیر)

https://khabarpu.com/img/post/1617819700.png

در مرحله بعد گزینه «متوجه شدم» را انتخاب کنید (مانند تصویر زیر)

https://khabarpu.com/img/post/1617819707.png

سپس در کادر مشخص شده کد ملی خود را وارد کرده و «دریافت پیامک اعتبار سنجی» را بزنید (مانند تصویر زیر)

https://khabarpu.com/img/post/1617819712.png

کد امنیتی مشخص شده در تصویر را وارد کرده و «تایید» را انتخاب کنید (مانند تصویر زیر)

https://khabarpu.com/img/post/1617819718.png

حال کد فعالسازی به شماره موبایلی که قبلا در سامانه سهام عدالت ثبت کرده اید ارسال می‌شود

کد را در کادر مشخص شده وارد کنیدو «ورود» را بزنید (مانند تصویر زیر)

https://khabarpu.com/img/post/1617819728.png

کار تمام شد اکنون می‌توانید  دارایی سهام عدالت  خود را مشاهده کنید (مانند تصویر زیر)

https://khabarpu.com/img/post/1617819744.png

استعلام آنلاین سهام عدالت

سهامداران سهام عدالت برای استعلام وضعیت پرداخت سود سهام خود می‌توانند با ورود به سامانه سهام عدالت در تارنمای «www.Sahamedalat.ir» نسبت به مشاهده زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت اقدام کنند.

همچنین سهامدارانی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، باید هر چه سریعتر در سامانه سجام ثبت کنند تا در فهرست پرداخت سود جامانده‌های سهام عدالت قرار گیرند.

هفته گذشته «محمدعلی دهقان دهنوی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد واریز باقی‌مانده سود سهام عدالت خاطرنشان کرد: بخشی از عدم پرداخت سود سهام عدالت ناشی از افزایش سرمایه شرکت‌ها بود و در این میان با شرکت‌هایی که سود خود را پرداخت نکرده اند به طور حتم از نظر انضباطی برخورد می‌شود.

وی اعلام کرد: مقدار سود باقی‌مانده کم است و با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است، بنابراین باقی‌مانده سود سهام عدالت با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود. 

استعلام آنلاین سهام عدالت

 سهامداران از چه طریقی می توانند سهام عدالت خود را استعلام کنند ؟

مشمولان سهام عدالت می توانند از طریق مراجعه به سامانه سهام عدالت نسبت به استعلام و مشاهده برگه سهام خود اقدام کنند که راهنمای تصویری آن در مقاله آمده است .

در برگه سهام عدالت چه اطلاعاتی درج شده است ؟

 در برگه سهام عدالت 7 بند وجود دارد که شامل اطلاعاتی همچون مبلغ اسمی سهام و لیست سودهای واریزی توسط دولت به همراه تاریخ و مبلغ واریز می باشد که توضیحات کامل در خصوص آن در مقاله صورت گرفته است .

 حدودا چند نفر در کشور دارای سهام عدالت هستند ؟

 امروزه در مجموع 49،152،741 نفر مشمول سهام عدالت بوده که شامل مددجویان کمیته امداد امام خمینی ، بهزیستی ، کارگران ، رزمندگان ، جانبازان و کارکنان دستگاه های اجرایی هستند که توضیحات بیشتر آن در مقاله صورت گرفته است .