راهنمای خرید انواع دستگاه بسته بندی

در این مقاله به صورت اختصاصی در مورد دستگاه های بسته بندی توضیح خواهیم داد و انواع مدل های آن را به شما با توضیحات لازم معرفی میکنیم و بهترین مرجع خرید را به شما معرفی خواهیم کرد تا در زمان خرید با آشنایی کامل از محصول مورد نظر خود، اقدام به خرید نمایید.

دستگاه بسته بندی

  دستگاه های بسته بندی مواد غذایی به دو نوع صنعتی و خانگی تقسیم می شوند و هر یک از آنها با توجه به نیاز بازار  به یک سری شاخه های گوناگون  تفکیک می شوند. شرکت گشتا صنعت اصفهان در این پست می خواهد شما را با انواع دستگاه های بسته بندی مواد غذایی و همچنین ویژگی ها و الزامات دستگاه های بسته بندی عسل آشنا کند.

 

همان طور که می دانید، کاربرد اصلی  دستگاه بسته بندی  ایجاد شرایط استاندارد برای ذخیره سازی انواع مواد غذایی به مدت  طولانی در شرایط مطلوب می باشد.

 تقسیم بندی دستگاه های بسته بندی

 دستگاه های بسته بندی دارای توزین

 دستگاه های بسته بندی حجمی

 دستگاه های بسته بندی کیسه پُر کن

 دستگاه های بسته بندی پودری

 دستگاه های پُر کن مایعات و مواد غلیظ کش

معمولاً نوع بسته بندی مورد نیاز ما بستگی به نوع ماده غذایی دارد که باید بسته بندی شود. لذا بر اساس انواع مختلف مواد غذایی، بسته بندی های گوناگونی نیز وجود دارند که به این ترتیب از آنها نام برده می شود:

 بسته بندی  سلفونی خشکبار

 بسته بندی سلفونی حبوبات

 بسته بندی سلفونی قند و شکر 

 بسته بندی سلفونی انواع چای

 بسته بندی سلفونی سبزیجات

 بسته بندی سلفونی شکلات

 بسته بندی سلفونی انواع پودر خوراکی

 بسته بندی سلفونی انواع تنقلات، چیپس، پاپ کورن و پفک

دستگاه بسته بندی حبوبات گشتا صنعت اصفهان

همان طور که در زندگی روزمره نیز شاهد هستید، معمولاً برای افزایش ماندگاری فرآوردۀ غذایی، از تزریق گاز نیتروژن به داخل بسته بندی استفاده می شود. بنابراین این گونه بسته بندی ها نیاز به قابلیت وکیوم کردن دارند تا گاز نیتروژن در بلند مدت از آنها خارج نشود. وکیوم کردن یکی از بهترین روش ها برای پیشگیری از فساد ماده غذایی می باشد. چون با وکیوم شدن، عملاً امکان رشد باکتری و میکروب در داخل بسته بندی از بین می رود.

بنابراین به غیر از مواد غذایی بالا، که وکیوم کردن یک گزینه اختیاری به شمار می‌رود، در بسته بندی بلند مدت مواد غذایی حساس مثل خرما، زیتون، مواد پروتئینی و ... وکیوم کردن یکی از الزامات به شمار می رود. 

معمولا حبوبات چون شرایط نگهداری خاص تری دارند باید از دستگاه های خاصی استفاده شود که این دستگاه ها به صورت تخصصی کار بسته بندی حبوبات و خشکبار را انجام می دهند. برای اینکه دستگاه های متنوعی برای این محصولات را مشاهده کنید حتما وارد صفحه دستکاه بسته بندی حبوبات گشتا صنعت اصفهان  شوید. مشخصات هر یک از محصولات را مشاهده کنید و در صورت نیاز با بخش پشتیبانی برا دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.

یکی دیگر از انواع دستگاه های بسته بندی مواد غذایی، بسته بندی در داخل ظروف پت، کیسه های پلاستیکی، گونی، فلزی پلاستیکی و غیره می باشد.

از بسته بندی های کنسروی نیز برای بسته بندی کردن میوه های کمپوتی، کنسرو ماهی و انواع خورشت استفاده می شود. 

 

انواع دستگاه های بسته بندی

 

1- دستگاه بسته بندی تک فاز

حجم و ابعاد دستگاه های تک فاز چندان زیاد نیستند؛ ولی به لحاظ سرعت و کیفیت با نمونه های صنعتی سه فاز رقابت می کنند. این دستگاه ها که به عنوان دستگاه های بسته بندی خانگی نیز از آنها یاد می شود، برای مشاغل تازه تأسیس و کارآفرینان خانگی و افراد دارای سرمایه های محدود مناسب هستند.

2- دستگاه بسته بندی سه فاز

 این نوع ماشین آلات برای کار نیاز به برق صنعتی و فضاهای کارگاهی دارند و ظرفیت تولید بالایی نیز در اختیار دارند. 

 

انواع دستگاه های بسته بندی از نظر وزن بسته بندی

دستگاه های بسته بندی محصولات دانه ای (مثل آجیل)، محصولات پودری (مثل انواع ادویه جات) در بازه وزنی ۲۰  گرم تا ۵۰ کیلوگرم که در این بازه می‌توان این  اوزان را مشاهده کرد:

 دستگاه تی بگ زن با وزن زیر ۵۰ گرم 

 دستگاه بسته بندی توزین دار با وزن بسته بندی زیر ۱۰۰ گرم

 دستگاه بسته بندی توزین دار با وزن بسته‌بندی ۲۰ تا ۲۰۰۰ گرم

 دستگاه بسته بندی توزین دار کیسه پرکن با وزن بسته بندی دو تا ۵۰ کیلوگرم 

 

انواع دستگاه های بسته بندی از نظر تعداد توزین

 دستگاه های بسته بندی تک توزین (تنها با یک نازل کار می کنند)

 دستگاه های بسته بندی دو توزین (دارای سرعت دو برابر نسبت به  دستگاه های تک توزین)

 دستگاه های بسته بندی چهار توزین (دارای سرعت بسته بندی معادل دو برابر دستگاه های دوتوزین)

 دستگاه های بسته بندی ساشه 

دستگاه بسه بندی عسل گشتا صنعت اصفهان

 

دستگاه بسته بندی عسل

عسل در دمای طبیعی یک مادۀ غذایی نیمه جامد به شمار می رود که میزان ویسکوزیته آن متناسب با دمای محیط تغییر می کند. هر چه ویسکوزیتۀ عسل بالاتر باشد، کار بسته بندی آن نیز دشوارتر خواهد بود. به همین منظور برای رفع این مشکل معمولاً از سیستم های بسته بندی دو محفظه ای استفاده می شود. بدین ترتیب که به غیر از مخزن اصلی نگهداری مادۀ غذایی، یک مخزن دیگر در اطراف محفظۀ پُر کن ساخته شده که بین دو مخزن آب گرم در جریان است.  تنظیم دما به گونه‌ ای عمل می شود که به ساختار عسل آسیبی وارد نشود. بنابراین محفظۀ فوق در بازه دمایی ۴۰ تا ۴۵ درجه سانتیگراد حفظ می شود. پس از آن که عسل در بسته بندی مورد نظر قرار گرفت، دوباره در مجاورت دمای محیط، وضعیت نیمه جامد قبلی خود را به دست می‌آورد.

 ویژگی های دستگاه بسته بندی عسل

 استفاده از چند نازل جهت پر کردن بسته ها

 مجهز به درب بندی خودکار

 مجهز به شیر اکتواتور (Actuator valve) تعبیه شده بر روی هر نازل

 مجهز به نوار نقاله شش متری جهت انجام سیکل خودکار دستگاه بسته بندی عسل

 دارای تایمر برای تنظیم دِبی مواد ورودی به ظروف

 توانایی پرکردن انواع ظروف شیشه ای در طرح های مختلف

 استفاده از سیستم پیستونی برای تزریق مواد در ظروف بسته بندی در صورت لزوم

قیمت دستگاه های بسته بندی عسل

دستگاه بسته بندی عسل  مورد نظر شما تمام خودکار یا نیمه خودکار باشد، و یا تمام یا بخش‌ هایی از آن جنبۀ وارداتی داشته باشند، در قیمت نهایی آن تأثیر دارند. بنابراین یکی از عوامل تأثیر گذار در قیمت دستگاه های بسته بندی عسل نوسان نرخ ارز می باشد. گذشته از این دو عامل، کیفیت دستگاه و راندمان بسته بندی نیز در قیمت تمام شدۀ آن نقش دارند.

شرکت گشتا صنعت اصفهان به عنوان مرجع معتبر خرید و فروش انواع تجهیزات و ماشین آلات صنعتی با بیش از دو دهه پیشینۀ فنی و صنعتی در این زمینه، آمادۀ ارائۀ خدمات مشاوره ای به شما می باشد.