یاسوج، نگین زاگرس: سفری به سرزمین آبشارها و دشت‌های سرسبز

برای دیدن آبشارهای شگفت‌انگیز و دشت‌های سرسبز و رویایی، پایتخت طبیعت ایران، منتظر شما خواهد بود. با خرید بلیط هواپیما یاسوج برای غرق‌شدن در طبیعت بکر و بی‌نظیر یاسوج آماده شوید. یاسوج با وجود آبشارها، دشت‌ها، تنگه‌ها و جاذبه‌های بی‌شمار، مقصدی بکر برای طبیعت‌گردی و گشت‌وگذار است. یاسوج را با آبشارهای خروشان آن می‌شناسند، از این‌رو پیش‌از سفر، نگاهی به جاذبه‌ها و زیبایی‌های این شهر جنوبی بیندازید تا از زمانتان نهایت استفاده را ببرید و از جاذبه‌های گردشگری معروف آن، دیدن کنید.

https://file.tesmino.ir/images/2024/05/images_1716195291_664b0fdb5dd55.jpg

جاذبه‌های گردشگری یاسوج

یاسوج و طبیعت بکر و دست‌نخورده آن، مثال‌زدنی است؛ این شهر زیبا با وجود آبشارها و دشت‌های بی‌نظیر، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری به‌حساب می‌آید که سالانه میزبان گردشگران بسیاری است. در این شهر آبشارهای خارق‌العاده در دل کوه‌ها و دره‌ها و دشت‌های وسیع و سرسبز، هوش از سرتان می‌برد؛ گویی در تکه‌ای از بهشت ایستاده‌اید و دنیا را از زاویه‌ای دیگر می‌بینید. بهتر است پیش‌از سفر به یاسوج، کمی زیبایی‌های آن را بشناسید تا در سفر و دیدن آن همه شکوه و عظمت، هیجان‌زده نشوید. با خرید بلیط هواپیما یاسوج خود را برای بازدید از این جاذبه ها آماده کنید.

آبشار یاسوج

آبشار یاسوج، اصلی‌ترین و مهم‌ترین جاذبه دیدنی یاسوج است که زیبایی خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد. این آبشار در 2 کیلومتری مرکز شهر، دسترسی را برای گردشگران و توریستان، آسان کرده است. آبشار یاسوج با ارتفاع 10 متر، از رشته‌کوه‌های یاسوج سرچشمه می‌گیرد. رودها و نهرهای مارپیچی که بر فراز این آبشار قرار دارند، باغ‌های میوه را آبیاری می‌کنند؛ بدون شک تماشا این طبیعت بکر و زیبا و تنفس در آب‌وهوا مطبوع آن، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما رقم می‌زند. زیبایی این منطقه در فصل بهار با سرسبزی و گل‌های رنگارنگ زیباتر به چشم می‌آید و در فصل پاییز با رنگ‌های زرد و نارنجی، حیرت‌آورتر می‌شود. از این‌رو در این فصول از سال، گردشگران و مسافران بیشتری را در یاسوج می‌بینید.

تنگه تامرادی

برای تماشا مجموعه‌ای از آبشارهای سحرانگیز و طبیعتی مسحورکننده، حتما سری به تنگه تامرادی بزنید. این تنگه در 50 کیلومتری مرکز شهر، یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های یاسوج به‌شمار می‌رود که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. برای رسیدن به این تنگه، از جاده‌ای پرپیچ‌وخم می‌گذرید که در گذشته محل جنگ‌های رضاخان، اسکندر مقدونی و آریوبرزن بوده است. پیش‌از واردشدن به تنگه یامرادی، از روستا حسین‌آباد که در ابتدا تنگه قرار دارد، دیدن کنید؛ این روستا یکی از روستاهای تاریخی یاسوج محسوب می‌شود که سال‌ها مقبره‌ای از دوره هخامنشیان را در دل خود حفظ کرده است.

دشت راق

چشم‌هایتان را ببندید و خود را در دشتی سرسبز و وسیع تصور کنید که از لاله‌های واژگون پر شده است، نسیمی خنک صورتتان را نوازش می‌کند و صدای آب چشمه به آرامی به گوش می‌رسد. چشم‌هایتان را باز کنید و این طبیعت رویایی را در اطرافتان ببینید؛ اینجا دشت راق است. این دشت هزار هکتاری در میان کوه‌هایی به نام باریک و قوچی قرار دارد که مساحت آن برابر با هزار هکتار است و از دریا 2800 متر ارتفاع دارد. این طبیعت بکر و زیبا با آب‌وهوا ییلاقی و چشمه‌های پر آب و شگفت‌انگیز، مقصدی رویایی برای سفر به یاسوج خواهد بود.

https://file.tesmino.ir/images/2024/05/images_1716195291_664b0fdb68e94.jpg

دره دالمون

اگر در 50 کیلومتری جاده یاسوج به سمت نورآباد بروید، در منطقه‌ای کوهستانی، دشتی وسیع و سرسبز را می‌بینید که به دره دالمون معروف است. درختان بلوط و لاله‌های واژگون در سراسر این دره، چشم‌اندازی فوق‌العاده را ایجاد می‌کند. چشمه‌ها و آبشارهای این منطقه، منظره‌ای رویایی و تماشایی را خلق کرده‌اند. آب‌وهوا مطبوع و نسیم ملایم آن، گردشگران و توریستان بسیاری را به آنجا می‌کشاند.

دریاچه کوه‌گل

دریاچه‌های فصلی یاسوج، از جاذبه‌های گردشگری جذاب این منطقه هستند که از اواخر زمستان و با ذوب‌شدن برف‌های دریاچه، پرآب می‌شوند. دریاچه کوه‌گل با وسعت 5 هزار متر مربع و عمق 15 متر، از زیباترین دریاچه‌های این منطقه است که علاوه‌بر دریاچه شگفت‌انگیزش، دشتی مملو از گل‌های زیبا و رنگارنگ را به نمایش می‌گذارد. در واقع بازدید از این منطقه، یک تیر و دو نشان است؛ دشت زیبا و پر از گل در اطراف دریاچه‌ای پرآب، منظره‌ای رویایی را خلق می‌کند. در این منطقه انواع گیاهان محلی مانند ریواس، نعناع کوهی، بابونه، پونه کوهی و ... را می‌توانید از نزدیک ببینید. علاوه‌بر این، دشت لاله‌های واژگون این دره، جاذبه‌ای خاص برای ترغیب گردشگران است؛ در واقع این منطقه به‌دلیل چمنزارها و دشت‌های رنگارنگ، دالمون نام گرفت.

تنگه گنجه‌ای

آیا از گنجینه‌ای در دل طبیعت یاسوج باخبر هستید؟ اگر کنجکاو شده‌اید، به تنگه‌ای در 13 کیلومتری یاسوج، در مسیر یاسوج- سی‌سخت بروید؛ یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های یاسوج را اینجا پیدا می‌کنید. دره‌ای با درختان مرتفع و هوایی مطبوع و خنک را در نظر بگیرید که رودخانه‌ای از میان درختان چنار و بلوط آن، جاری می‌شود؛ بدون شک اینجا قطعه‌ای از بهشت است. این رودخانه از به‌هم پیوستن چندین چشمه، ایجاد می‌شود و در کنار زیبایی‌های طبیعت اطراف، منظره‌ای وصف‌نشدنی را به‌وجود می‌آورد. زیبایی این منطقه موجب شده است از آن به‌عنوان گنجینه یاسوج یاد کنند و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از اقص نقاط جهان باشد.

https://file.tesmino.ir/images/2024/05/images_1716195291_664b0fdb6ee00.jpg

با فلای تودی از آبشارها و دشت‌های خارق‌العاده یاسوج دیدن کنید

اگر رزرو بلیط هواپیما یاسوج را از وب‌سایت فلای تودی انجام دهید، برای همیشه تنها وب‌سایت بلیط سفرتان خواهد بود. امکانات و خدمات ویژه این وب‌سایت، راهنما شما در خریدی آسان و سریع است. همچنین با فلای تودی امکان خریدی ارزان و مقرون به‌صرفه را با ارائه تقویم قیمتی و نمودار قیمتی خواهید داشت. در صورت ایجاد سفرهای غیر منتظره و پیش‌بینی نشده، می‌توانید بیلط‌های چارتری و لحظه آخری را چک کنید.

خدمات راهنما سفر در کنار شما خواهد بود تا پروسه خرید بلیطتان را به‌آسانی انجام دهید؛ سپس با کمک خدمات پیگیری‌ در جریان وضعیت بلیطتان قرار بگیرید. پشتیبانی 24 ساعته با مشاورانی ماهر و مجرب، منتظر شما خواهند بود تا بتوانند مشکلات و دغدغه‌های شما را برطرف کنند. در صورتی‌که ناچار به لغو سفرتان شدید با مشاورین فلای تودی تماس بگیرید و تصمیمتان را به اطلاع آن‌ها برسانید. فلای تودی برای این موضوع، خدمات استرداد بلیط را ارائه می‌دهد تا ضمن امکان لغو سفر، هزینه پرداخت‌شده را نیز بر اساس قوانین استرداد، به حساب شخصیتان، واریز کند.