راهنمای خرید قفل و دستگیره دیجیتال و نکات مهم پیش از خرید

قفل دیجیتال چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

صنعت قفل سازی یکی از صنایع پر کاربرد و مورد استفاده عموم برای شرایط و مکان های مختلف هستند که امروزه پیشرفت های چشم گیری داشته اند و توانسته اند از قفل های مکانیکی به قفل های الکترونیکی برسند و امنیت را تا حد زیادی بالا ببرند.

قفل دیجیتال جزء قفل هایی هستند که برای باز کردن آنها نیازی به کلید نباشد و بتوان از راه های مختلف و اصولی و استاندارد مانند رمز ، کارت ، اثر انگشت ، و تشخیص چهره آنها را باز کرد و همچنین قابلیت نصب روی انواع درب را داشته باشند.

این قفل ها علاوه بر اینکه امنیت و عملکرد بالاتری نسبت به قفل های قدیمی دارند ، سیستم حفاظتی پیچیده تری هم دارند و همچنین دارای ساختاری شیک و منحصر به فرد هستند  و میتوانند محیط را بسیار زیباتر کنند.

درب های ضد سرقت دارای امنیت کافی هستند اما اگر قصد دارید این امنیت را به بیشترین میزان برسانید و خیالتان کاملا راحت باشد میتوانید از نصب قفل دیجیتال روی درب ضد سرقت استفاده کنید ، فقط در هنگام خرید قفل دیجیتال درب ضد سرقت باید نوع و مدل و اندازه و یک سری اطلاعات دیگر را داشه باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین قفل را خریداری کنید.

از این قفل ها معمولا برای اماکن حساس امنیتی مانند اتاق مدیریت، اتاق سرورها و … که برای ورود و خروج نیاز به مجوز است استفاده میشود که میتوان از راه های مختلف با فاصله نزدیک و یا دور مجوز ورود و خروج افراد را صادر کرد.

ویژگی دیگر قفل الکترونیکی هوشمند اتصال آن به سایر دستگاه‌های منزل می‌باشد. به طور مثال می‌توان این نوع قفل‌ها را به سیستم گرمایشی هوشمند منزل متصل و به محض خروج از منزل، با فرستادن پیام از قفل به سیستم گرمایشی، آن را خاموش نمود.

برخی از مدل های قفل های هوشمند :

قفل درب اثر انگشتی

قفل اثر انگشتی

این قفل ها یک اسکنر روی پنل بیرونی دارند و با استفاده از اثر انگشت ثبت شده در سیستم باز میشوند.

لیست محصولات قفل اثر انگشتی 

قفل الکترونیکی تشخیص چهره

این قفل ها نیز دارای یک چشمی حرفه ای هستند که با استفاده از مشخصات فردی امکان باز شدن درب را میدهند.اگر اطلاعات فرد در سیستم ثبت شده باشد درب باز میشود.

قفل رمزی

این قفل همانند اسمش با استفاده از رمز عبور باز میشود و میتواند یک یا چند رمز عبور را در حافظه ذخیره کند.

قفل دیجیتال کارتی

برای استفاده از این قفل های به کارت های هوشمند نیاز است که احتمالا در هتل ها مشاهده کرده اید.

قفل هوشمند ترکیبی

این قفل ها نسبت به سایر قفل ها پیچیده تر هستند و امنیت بالاتری دارند و به روش های مختلف باز میشوند.

بهترین برند های قفل های دیجیتال هوشمند :

قفل دیجتال گیتمن

یکی از شناخته ترین برند های این قفل های هوشمند گیتمن میباشد که دارای قابلیت رمز گزاری با اثر انگشت و رمز ورود به صورت همزمان میباشد و به دلیل داشتن ریموت برای باز کردن درب مناسب برای خانه سالمندان هم میباشد.همچین دارای قابلیت قفل اتومات میباشد و بعد از خروج شما از خانه درب قفل میشود.

قفل دیجیتال یوکا

قفل های هوشمند یوکا هم که احتمالا در مکان های مختلف مشاهده کرده اید که محصول کشور کره جنوبی میباشد قابلیت ذخیره چندین اثر انگشت برای مکان های اداری را دارد.رمز یکبار مصرف ، قفل اتومات ، سیستم ضد سرقت و ضد شوک از ویژه های منحصر به فرد این برند هستند.

قفل الکترونیکی سامسونگ

از دیگر برند های معتبر میتوان به سامسونگ اشاره کرد که در کنار مزیت های زیاد ، طراحی پیچیده و فوق العاده ای دارند و بسیار هم زیبا هستند.این قفل ها قابلیت اتصال به تلفن های هوشمند اندروید و ios را نیز دارند که هم با اینترنت و هم با بلوتوث میباشد.سیستم تابع خیالی از ویژگی های خاص این محصولات است.

نصب قفل های دیجیتال چگونه است؟

نکات مهم قبل از نصب قفل های هوشمند :

  • استفاده از باتری‌های استاندارد
  • رگلاژ درب پیش از نصب قفل الکترونیکی
  • استانداردهای درب ورودی جهت نصب قفل الکترونیکی
  • انتخاب بهترین برند قفل الکترونیکی
  • استفاده هم‌زمان از قفل قدیمی و قفل الکترونیکی
  • نصب قفل الکترونیکی در خانه‌های اجاره‌ای

مراحل نصب قفل های دیجیتال و الکترونیکی :

  1. خارج کردن قفل قدیمی و سوراخ کاری (در صورت لزوم)
  2. نصب بدنه بیرون قفل الکترونیکی
  3. اتصال بدنه داخلی و خارجی
  4. تنظیمات و راه اندازی

دستگیره هوشمند چیست؟

دستگیره دیجیتال

دستگیره هوشمند همان دستگیره الکترونیکی و دیجیتال میباشد که از آخرین فناوری های موجود در زمینه ایمنی و حفاظت مکان های مختلف میباشد که کاربرد ها و مزایا زیادی دارد و همین موارد باعث محبوبیت زیاد این محصولات شده است.

از ویژگی های خاص و ویژه این محصولات میتوان به ذخیره سازی 200 کارت 50 رمز عبور - باز کردن قفل با رمز عبور ، کارت، رمز عبور + کارت و کلید- منبع تغذیه 4 باتری آلکالاین همراه با آژیر هشدار ولتاژ پایین- امکان استفاده از باتری بیرونی در مواقع اضطراری- حرکت دستگیره به سمت بالا و پایین- کار در دمای 20- تا 80+ درجه سانتی گراد و در رطوبت بیش از 80 درصد- زبانه های فولادی با ایمنی بالا- این دستگیره هوشمند ، دارای 12 ماه گارانتی اشاره کرد.

با این دستگیره های هوشمند که برعکس دستگیره های قدیمی نیازی به کلید ندارند دیگر نگران جا گذاشتن و فراموش کردن و حتی گم کردن کلید نباشید زیرا این دستگیره ها با ویژگی هایی مثل رمز ورود ، اثر انگشت ، کارت و تشخیص چهره این نگرانی ها را از بین برده اند.

از دیگر ویژگی های محبوب این دستگیره ها میتوان به اتصال به گوشی با اینترنت و بلوتوث اشاره کرد که امکان باز و بسته کردن درب در شرایط خاص از راه دور و نزدیک را فراهم کرده است و باعث شده از راه دور ، ورود و خروج افراد را کنترل کنید.

علاوه بر اتصال به موبایل ، این دستگیره ها دارای یک ریموت کنترل هم هستند که علاوه بر کنترل از راه دور ، در مواقع حساس و زمانی که کسی قصد ورود غیر مجاز به محیط را داشته باشد از طریق ریموت یا موبایل به شما هشدار میدهد.

جهت اطلاعات بیشتر به صفحه دستگیره دیجیتال سایت آریا لاک مراجعه کنید

برترین برند های دستگیره های دیجیتال و هوشمند :

دستگیره دیجیتال Yale

برند Yale (یال) یکی از شناخته شده‌ترین نام‌ها در صنعت قفل می‌باشد. ارائه روش‌های متعدد دسترسی، مصرف بهینه انرژی، سیستم‌های پیشرفته امنیتی و اتصال به سیستم‌های هوشمند و امنیتی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد دستگیره دیجیتالی یال می‌باشد. از مهم‌ترین مدل‌های دستگیره هوشمند Yale می‌توان به Conexis و Nest X اشاره نمود.

دستگیره دیجیتالی Codelocks

این سازنده دستگیره دیجیتال، محصولاتی را روانه بازار نموده است که توسط کارت، رمز و تلفن همراه می‌توان به آن‌ها دسترسی یافت. تعداد بالای کاربران و نیز نظارت از راه دور به آن توسط تلفن همراه آن را به قفلی مناسب برای کسب و کارهای بزرگ تبدیل نموده است. نصب و راه اندازی آن بسیار آسان بوده و به راحتی می‌توانید کارکنان خود را به آن معرفی کنید.

دستگیره هوشمند سامسونگ

برای اولین‌ بار نیست که نام برند کره‌ای سامسونگ را شنیده‌اید. سامسونگ در حال حاضر طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند و لوازم الکترونیکی را تولید می‌کند. با این حال آن‌ها در زمینه فن آوری‌های امنیتی و دستگیره دیجیتالی نیز فعالیت داشته و در این مسیر نامی برای خود دست و پا نموده‌اند. به طوری که امروزه به رقیبی جدی برای برندهای بزرگ صنعت قفل مانند یال تبدیل شده‌اند.

دستگیره الکترونیکی August

به این نوع دستگیره هوشمند می‌توان توسط ارتباط بلوتوثی و اینترنتی بی‌سیم دسترسی یافت. نصب آن‌ها بسیار آسان بوده و تقریبا می‌توان این نوع قفل‌ها را بر روی هر نوع دربی اضافه کرد. از مزایای دستگیره دیجیتال می‌توان به قفل اتوماتیک و کنترل از راه دور توسط تلفن همراه اشاره کرد که آن را به گزینه‌ای مناسب برای هر نوع کسب و کاری تبدیل نموده است.

ویژگی های منحصر به فرد دستیگره های هوشمند

⭐ رمزهای امنیتی

⭐ کنترل دستگیره دیجیتال امنیتی یال توسط تلفن همراه

⭐ مغزی ضد سرقت

⭐ سیستم حریم خصوصی

⭐ سیستم امنیت خروج

⭐ کد تصادفی

⭐ قفل کودک

⭐ آلارم هشدار سرقت

⭐ سیستم ضد شوک

⭐ سیستم اعلان حریق

⭐ قفل اتوماتیک

⭐ ورودی دوبل رمز و کارت یا رمز و اثر انگشت

آریا لاک یکی از شرکت های معتبر و شناخته شده در زمینه فروش انواع قفل و دستگیره های دیجیتال و هوشمند در سر تا سر ایران میباشد که تمامی محصولات را همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین با قیمت های کاملا منصفانه به دست مشتریان میرساند و همین موارد باعث شده در این چند سال فعالیت مشتریان زیادی جذب کند و بتواند رضایت تمامی آنها را جلب کند.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و یا درخواست خرید با شماره 09198649902 با نام شرکت آریا لاک تماس حاصل کنید. آدرس وب سایت www.arialock.com