در سال 2023 داشتن پمپ آب از آنچه فکر میکنید حیاتی تر است!

کدام مدل پمپ آب برای چه وسیله ای مناسب است؟ پمپ وسیله‌ای است که به کمک نیروی مکانیکی قادر است آب را از یک مکان به مکان دیگر انتقال دهد. گاهی پمپ‌ها به منظور انتقال آب و گاهی نیز با هدف افزایش فشار آب انتقالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پمپ آب انواع مختلفی دارد که کاربری آن ها متفاوت است. کاربری پمپ‌ها به نوع آن‌ها بستگی دارد و مواردی چون نوع سیالی که جابه جا می‌شود، مسافتی که سیال جابه جا می‌شود و حجم سیال با توجه به انتخاب نوع پمپ مشخص می‌شود.

03

انواع پمپ آب و کاربرد آن‌ها

طراحی و مدل‌های متنوع پمپ‌های آب آن‌ها را برای کاربری‌های مختلف مناسب می‌سازد و از طرف دیگر انتخاب پمپ با کاربری مورد نظر را برای کاربران فراهم می‌کند. در حالت کلی پمپ‌های آب به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می‌شوند. امروزه با توجه به کمبود منابع آبی، فشار پایین آب، اهمیت سلامت دستگاه های آب رسانی و لزوم افزایش رفاه و آسایش نیاز به پمپ آب بیشتر از همیشه حس می شود.

پمپ آب صنعتی

پمپ آب‌های صنعتی شامل پمپ آب‌های کف کش، لجن کش، پمپ‌های بزرگ و کوچکی می‌شود که در صنایع تصفیه آب، کشاورزی و باغداری، دیگ‌های بخار، سیستم فاضلاب و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پمپ‌ها خود زیرشاخه‌های مختلفی از جمله پمپ‌های هیدرولیکی، دینامیکی، سانتریفیوژی، پمپ‌های PD و… می‌شود که هرکدام دارای انواع متفاوت و کاربردهای متنوعی هستند. در ادامه با رایج‌ترین پمپ‌ها در این زمینه آشنا می‌شویم:

پمپ آب‌های خانگی

این پمپ آب‌ها عموما با هدف افزایش فشار آب در ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمترین نکته در انتخاب این پمپ‌ها توجه به قدرت موتور و پمپاژ است، ضمن این که میزان صدای پمپ در زمان روشن بودن نیز نکته دیگری است که در زمان انتخاب و خرید پمپ آب خانگی باید به آن توجه شود. انواع رایج پمپ آب‌های خانگی عبارتند از:

پمپ آب بشقابی

این نوع از پمپ‌ها رایج‌ترین نوع پمپ آب خانگی هستند که در تجهیزات آبرسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای افزایش فشار آب از آن‌ها استفاده می‌شود. مکانیسم کارایی آن‌ها به این صورت است که با ورود آب به پمپ و قرار گرفتن در مسیر چرخش پروانه‌ها و نیروی گریز از مرکز، سرعت و فشار بالایی را بدست آورده و با این فشار افزایش یافته به سمت خروجی پمپ هدایت می‌شود. پمپ آب بشقابی عموما برای پمپاژ آب، روغن، اسید در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و خانگی کاربرد دارد. ..

02

پمپ آب جتی

این نوع پمپ‌ها در دسته پمپ‌های صنعتی از نوع سانتریفیوژی قرار می‌گیرند. از این پمپ برای استخراج آب از اعماق زیاد استفاده می‌شود. بنابراین مهمترین کاربرد آن به عنوان پمپ آب خانگی و یا استفاده از آن به عنوان پمپ آب چاه در صنایع کشاورزی است. مکانیسم کارایی پمپ آب جتی به این صورت است که با ایجاد خلأ در قسمت مکش پمپ، هوا را از این قسمت خارج کرده و آب را منتقل می‌کند. پروانه این پمپ‌ها معمولا از جنس برنج یا استیل تولید می‌شود و از ویژگی‌های مثبت این پمپ می‌توان به دامنه وسیع کاربری، قیمت مناسب، بازدهی بالا و تخلیه یکنواخت آب اشاره کرد.

پمپ آب استخری

این پمپ همانطور که از نامش پیدا است مناسب برای ویلا، ساختمان و مراکز ورزشی است. این پمپ‌ها بیشتر به منظور تصفیه آب به کار برده می‌شوند و می‌توانند آلاینده‌های آب را کاملا جمع آوری کرده و باعث زلالی و شفافیت آب شوند. مکانیسم کارایی این پمپ به این صورت است که گریل‌ها یا اسکیمرها آب موجود در استخر را از طریق دریچه‌ها کف استخر مکیده و آب را به سمت دستگاه‌های تصفیه مانند فیلتر تصفیه آب هدایت می‌کند.

به این ترتیب آب از آن رد شده و تصفیه می‌شود و آب تمیز وارد استخر می‌گردد. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید زمان خرید پمپ استخری به آن دقت داشته باشید این است با توجه به توانایی پمپ، هد و دبی مناسب، پمپ باید بتواند آب استخر را با سرعت کافی بسته به مقدار حجم آب و هماهنگ با تجهیزات دیگر تصفیه کند.

انتخاب بهترین پمپ آب

با توجه به مکانیزم و عملکرد متفاوت پمپ ها و همچنین تنوع بالای مدل ها و ... توصیه می شود که قبل از انتخاب پمپ آب مورد نظر حتما با کارشناسان با تجربه ابزاریکا در مورد کاربری مورد نظر پمپ و مشخصات فنی آن مشورت کنید.

01

خرید انواع پمپ

برای مطالعه مشخصات دقیق هر پمپ مناسب برای هر واحد مسکونی، صنعتی یا اداری کافیست به فروشگاه ابزاریکا مراجعه کنید. سایت ابزاریکا یک سایت فروشگاهی آنلاین معتبر است که در زمینه فروش انواع پمپ آب به ویژه پمپ آب‌های خانگی فعالیت می‌کند. شما می‌توانید برای مشاهده انواع پمپ آب‌های خانگی در مدل‌ها و با قدرت‌های متنوع به سایت ابزاریکا مراجعه کرده و ضمن مشاهده انواع پمپ و مشخصات فنی آن‌ها بهترین پمپ آب به لحاظ کارایی و عملکرد را انتخاب کنید.

کیفیت بالای پمپ‌های آب، تنوع محصولات، قیمت‌های مقرون به صرفه، مشاوره رایگان قبل از خرید، پاسخگویی سریع و ضمانت اصالت کالا از جمله مزایای خرید انواع پمپ آب از سایت ابزاریکا است.