برخی از موارد آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان خلاف قانون است

رحمت‌الله نوروزی در جلسه علنی امروز در تذکری گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان از شهریورماه سال ۱۴۰۰، ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سال گذشته و ۲۵ هزار میلیارد تومان برای امسال در نظر گرفته شده است منتهی نفوذی‌های سند ۲۰۳۰ نمی‌گذارند این بودجه اعمال شود.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر ۱۵ آیتم در آیین‌نامه دولت برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان خلاف قانون است که باید هیات تطبیق مصوبات به آن ورود کند ۴۶۰ هزار معلم کد استخدامی نداشته و این قانون شامل حال آن‌ها نمی‌شود.

لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان پس از ۲ ماه بررسی اواخر آبان ماه سال گذشته در آخرین نشست تخصصی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دفتر هیات دولت به تصویب رسید و قانون شد.

برخی از موارد آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان خلاف قانون است

قانون رتبه‌بندی معلمان به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقای شایستگی‌های حرفه ای، منزلت و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه در راستای ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی آنان تهیه شد.

با طرح رتبه‌بندی معلمان، رتبه‌های حرفه‌ای برای طبقه بندی معلمان در نظر گرفته می‌شود و بر اساس هر رتبه، ضرایبی در امتیازات شغل و شاغل و در نتیجه حقوق و مزایا برای آنان لحاظ می‌شود. هکم اکنون طرح رتبه‌بندی معلمان در مرحله نهایی قرار دارد.