اعضای کمیسیون صنایع مجلس با افزایش قیمت خودرو موافقند؟

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اخبار منتشر شده درباره احتمال افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان، اظهار داشت: این اقدام قطعاً باعث افزایش نارضایتی مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو به بهانه از بین بردن حاشیه بازار آزاد اقدام مناسبی نیست، افزود: این خطر وجود دارد که با این اقدام باز هم حاشیه بازار ایجاد شود و قیمت‌ها دوباره افزایش یابد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت اقشار متوسط و ضعیف جامعه توان خرید خودرو را از دست خواهند داد، اظهار داشت: در شرایط کنونی ظرفیت افزایش قیمت خودروهای تولید داخل وجود ندارد. این درحالی است که کیفیت و امنیت خودروهای تولید داخل هم چندان مناسب نیست.

وی با بیان اینکه خودروسازها به دلیل سوء‌مدیریت در شرایط خوبی نیستند و نیاز به کمک دارند، تصریح کرد: با افزایش بهره‌وری، استفاده از تکنولوژی جدید، تولید محصولات باکیفیت، صادرات و همچنین مدیریت صحیح می‌توان بسیاری از مشکلات شرکت‌های خودروسازی را حل کرد.

عضو کمیسیون صنایع  و معادن مجلس با تاکید بر اینکه نباید هزینه سوء‌مدیریت شرکت‌های خودروسازان از جیب مردم پرداخت شود، اظهار داشت: به نظر بنده جو مجلس و اکثریت اعضای کمسیون صنایع و معادن با افزایش قیمت خودرو موافق نیستند.