واکنش بازار خودرو به تحریم‌ها

سعید موتمنی رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو  اظهار کرد: افزایش قیمت در این بازار نخواهیم داشت چرا که قیمت‌ها به اندازه کافی بالارفته است و کششی در بازار نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار راکد است تصریح کرد: زمانی که خریدار در بازار نباشد به طور قطع قیمت‌ها کاهش می‌یابد، این درحالی است که در بازار خودرو‌های داخلی و وارداتی رکود حاکم است.

موتمنی، با بیان اینکه قیمت‌ها بالارفته و به تبع آن خریدی صورت نمی‌گیرد افزود: اگر نوسان ارز نداشته باشیم، قیمت‌ها بی‌شک کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، در ادامه گفت: میزان اختلاف قیمت بازار و کارخانه درخودرو‌های زیر ۳۰ میلیون تومان بین ۱۰ تا ۱۳ میلیون، خودرو‌های ۳۰ تا ۴۵ میلیون بین ۱۸ تا ۳۳ میلیون و خودرو‌های ۴۵ تا ۵۵ میلیون بین ۳۸ تا ۵۵ میلیون تومان است.

موتمنی، در ادامه از وضعیت بازار گفت: درحال حاضر خرید و فروشی به آن صورت انجام نمی‌شود و اگر نوسان ارز نداشته باشیم به طور قطع کاهش در قیمت خودرو‌های داخلی بیشتر خواهد بود.

وی در پایان گفت: اگر عرضه به انداره مناسب وجود داشته باشد و خودروسازان برنامه‌های خود را برای تامین نیاز بازار ادامه دهند شاهد اختلاف قیمت نخواهیم بود، اما متاسفانه بسیاری از افراد از این امر سوء استفاده می‌کنند.