بی‌تفاوتی مجلس نسبت به گرانی خودرو/ چراغ سبز برای ادامه گرانی ها

گروه اقتصادی- قیمت خودرو در روزهای اخیر افزایش زیادی داشته و حتی خودروسازان با ثبت نام نکردن از متقاضیان و تحویل ندادن خودروها، خود مسبب این افزایش قیمت ها شدند.

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، نمایندگان مجلس در همین زمینه ورود کرده و با استفاده از ابزار نظارتی خود، تذکراتی به رئیس جمهور و وزرای صنعت و اقتصاد دادند و خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از افزایش قیمت ها بخصوص قیمت خودرو، سکه و ارز شدند.

همچنین هیئت رئیسه مجلس در جلسه روز دوشنبه 21 خرداد تصمیم گرفت محمد شریعتمداری وزیر صنعت برای پاسخگویی در خصوص افزایش قیمت خودرو سه شنبه این هفته در صحن مجلس حاضر شود.

علاوه بر این وزیر قرار بود برخی از مسئولین دیگر دولتی هم در صحن مجلس حاضر شده و به سوالات نمایندگان در این زمینه پاسخ دهند.

هفته گذشته با توجه به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در پیش بودن عید فطر، قرار شد که بعد از تعطیلات عید فطر و روز سه شنبه هفته جاری وزیر صنعت و مسئولین دولتی در صحن مجلس حاضر شوند اما دیروز اکبر رنجبر زاده عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که این جلسه لغو شده است.

رنجبرزاده گفت که چون گزارش مرکز پژوهشهای مجلس درباره گرانی خودرو آماده نبوده، حضور وزیر صنعت و مسئولین دولتی در جلسه امروز لغو شده و به هفته آینده موکول شد.

بعد از یک هفته انتظار، افزایش روزانه قیمت خودرو و سرگردانی متقاضیان خرید خودرو، مجلس شورای اسلامی با یک بهانه ساده این جلسه را لغو کرد.

نمایندگان مجلس هم تنها به دادن تذکر به رئیس جمهور و وزرا بسنده کردند.

وقتی مجلس شورای اسلامی بعنوان نهاد قانونگذار در قبال مطالبات مردم و وضعیت بد اقتصادی تنها سکوت را در پیش می گیرد، و از طرف دیگر خیال دلالان و سوء استفاده کنندگان از سوی دولت راحت است، دیگر نباید انتظار داشت تا قیمت ها یکه تازی نکنند.