دولت از سفره بازنشستگان و مستمری‌بگیران اطلاعی ندارد

ذبیح نیک‌فر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس خطاب به دولت گفت: دولت باید در خصوص اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران توجه ویژه‌ای کند. 

وی افزود: آیا وزرای دولت از سفره‌های خالی و معیشت مشقت‌بار بازنشستگان اطلاعی دارند؟ 

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه وضعیت بیمه و درمان جانبازان و خانواده‌های آنها بسیار اسفبار است به طوری که آنها  حتی توان خرید داروهای مورد نیازشان را هم ندارند. 

وی افزود: به محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره سیاسی کردن این وزارتخانه به ویژه در مناطق و استان‌های مختلف درباره انتصابات اخیر تذکر می‌دهم، چرا که این اقدامات بر زخم معلمان نمک‌ پاشیده است و معیشت آنها را تحت‌تأثیر قرار داده است، ضمن اینکه باید وزیر آموزش و پرورش توضیح دهد که آیا عزمی برای برخورد با این سوءمدیریت‌ها دارد یا خیر؟ 

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان همچنان به تعویق افتاده است.

وی در تذکر دیگری به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت تذکر دیگری داد و گفت: واگذاری حدود ۶۰۰ گیل‌پارک (پارک گردشگری در استان گیلان) با یک شرکت غیربومی و احداث و عرضه تک‌نازل در بین مردم موجب نگرانی‌هایی شده است. 

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذارانی که در جایگاه سوخت اقدام به فعالیت اقتصادی کرده‌اند، این اقدام را منجر به خطر افتادن فعالیت‌هایشان می‌دانند و اشتغال و معیشت‌شان در معرض تهدید و خطر واقع شده است، از اجرای این طرح اعلام نارضایتی کرده‌اند.

وی در تذکری به دولت گفت: به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و اردکانیان وزیر نیرو تذکر می‌کردم، چرا که تفاهم‌نامه این دو وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه برای لایروبی و اصلاح نهرها و رودخانه‌ها و کانال‌های انتقال آب زراعی چه زمانی اجرایی می‌شود در حالی که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و آیا باید منتظر بحران بود تا این وزارتخانه‌ها اقدامات خود را اجرایی کنند؟