پشت پرده حضور بمب افکن های آمریکا در منطقه/ جنگ ایران و آمریکا نزدیک است؟

در این مطلب می خوانید:

پیام آمریکا در ارسال ناوهای بمب افکن به خاورمیانه

پاسخ ظریف به جنگ افروزی جان بولتن

پشت پرده اعزام هواپیماهای بمب‌افکن آمریکایی

آمریکا به دنبال جنگ روانی مقابل ایران

 

گروه سیاسی- آمریکا طی بیانیه جان بولتن مشاور جنگ طلب امنیت ملی ایالات متحده اعلام کرده که کشتی‌ها و هواپیماها با هدف ارسال پیامی واضح و بی‌تردید به حکومت ایران مبنی بر این که هر گونه حمله به منافع آمریکا یا متحدانمان با شدت عملی بی امان مواجه خواهد شد، به کار گرفته شده‌اند.

 

پیام آمریکا در ارسال ناوهای بمب افکن به خاورمیانه

 

به گزارش افکارنیوز، اگر چه در این بیانیه با صراحت اعلام شده که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست اما امریکایی ها گفته اند آمادگی کامل دارند تا به هر گونه حمله‌ای چه از سوی نیروهای نیابتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا نیروهای نظامی قانونی ایران پاسخ دهند.

پاسخ ظریف به جنگ افروزی جان بولتن

اما در مقابل این تهدیدات و ادبیات جنگ طلبانه جان بولتن  محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز ساکت نماند و در پیامهای توئیتری درباره اهداف جان بولتن برای ایجاد جنگ ایران و آمریکا نوشت :امروز جهان در حال آگاهی یافتن از بیماری مزمن جان بولتون برای جنگ افروزی است ولی ایرانی‌ها به خواندن پرونده ده‌هزار کلمه‌ای وی در نیویورکر نیاز ندارند تا در این باره متقاعد شوند؛ ما پیش از این شاهد همدستی وی با یک فرقه تروریستی و همدستی وی با تیم ب در هجمه به مردم ایران با تروریسم اقتصادی بوده‌ایم.

ظریف در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس درباره احتمال جنگ با وجود تنش‌های موجود میان آمریکا و ایران نیز گفته است که ما خواهان درگیری و تقابل نیستیم اما ما هفت هزار سال را با فرار کردن سپری نکرده‌ایم. ما مقاومت می‌کنیم اما به دنبال جنگ نیستیم. باورمان این است که رئیس جمهور ترامپ خواهان جنگ نیست اما کسانی وجود دارند که برای جنگ فشار می‌آورند. من فکر نمی‌کنم که این اتفاق بیفتد.

 

پشت پرده اعزام هواپیماهای بمب‌افکن آمریکایی

 

نوریان از نمایندگان مجلس با اشاره به اهداف پشت پرده اعزام ناو هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن آمریکایی به خاورمیانه، گفت: اخیرا آمریکایی ها فشارهای بسیار زیادی اعم از تنگ کردن حلقه تحریم های اقصادی، لغو معافیت فروش نفت، لغو معافیت های هسته ای و غیره را به کشورمان وارد کرده اند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون جنگ اقتصادی سنگینی بین ایران و آمریکا وجود دارد، اظهار کرد: بنابراین برای پشتیبانی از تحریم های اقتصادی در راستای تن دادن کشورمان به خواسته هایشان و همچنین چشم پوشی از مواضع اصولی در مسائل تحولی آسیای غربی اجرای عملیات روانی سنگین را در دستورکار دارند

وی ادامه داد: به عبارتی می توان اذعان کرد اعزام ناو هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن آمریکایی به خاورمیانه گامی در راستای تحکیم جنگ روانی و پشتیبانی از فشارهای اقتصادی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد:آمریکایی ها برای توجیه این اقدامشان اعلام کردند این رفتارشان در راستای آرایش جنگی نیست اما در واکنش به اقدامات کشورمان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید تاکید کرد که این موضع گیری دولتمردان کاخ سفید سرپوش گذاشتن بر اقدامات یکجانبه علیه کشورمان و خروج از برجام است و اصلا پایه و اساس ندارد.

نوبندگانی از دیگر نمایندگان مجلس نیز با اشاره به اعزام ناو هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن آمریکایی به خاورمیانه معتقد است که آمریکایی ها هم اکنون درصدد اجرای سیاست فشار همه جانبه هستند.

آمریکا به دنبال جنگ روانی مقابل ایران

وی هدف اصلی آمریکا از اعزام این ناوها را ایجاد هراس برای ایران در جنگ روانی می داند و می گوید: در واقع دولتمردان کاخ سفید می خواهند با بهره گیری از ابزار نظامی و طرح مسئله روی میز بودن تمام گزینه ها به مسئولان کشورمان فشار وارد کنند، شاید بتوانند زمینه مذاکرات را فراهم کنند اما هیچگاه این مهم رخ نخواهد داد.

از سوی دیگر آمریکایی ها با این اقدام می خواهند به همپیمانان افراطی خود در منطقه مانند بن سلمان و همچنین بن زائد روحیه دهند.

جالب اینجاست که نباید فراموش کرد که بن سلمان باید تمام هزینه های اعزام این ناوها را بدهد زیرا ترامپ فردی نیست که بخواهد از جیبش هزینه کند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: در این بین باید یادآور شد در دوران دفاع مقدس حدود 120 ناو و ناوچه در منطقه حضور داشتند اما یک موشک کرم ابریشم از سوی کشورمان کشتی آمریکایی ها را در بندر کویت مورد هدف قرار داد و تمام معادلات برهم ریخت لذا جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا حتما باید از این اتفاق درس گرفته باشد.

به نظر می رسد آمریکایی ها تمام توان خود را برای مقابله با ایران در جنگ اقتصادی و فرهنگی به کار گرفته اند و در مطلبی دیگر درباره احتمالات جنگ ایران و آمریکا نوشتیم که ترامپ به دنبال جنگ نیست اما مشاوران جنگ طلبی همچون بولتونبه دنبال شیطنت هستند.

آمریکایی ها باید بدانند اگر دست از پا خطا کنند با سیلی سختی از سوی ایران روبرو خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید:

سخنان سرلشکر سلیمانی درباره احتمال جنگ با آمریکا/ فیلم