حادثه رخ داده در تاسیسات غنی سازی نظنز حادثه جانی نداشت

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با شبکه خبر در مورد حادثه رخ داده در تاسیسات غنی سازی نظنز ، اظهار داشت: در حال حاضر در سایت شهید احمدی روشن هستم و همانطور که در اخبار آمد و خدمت مردم عرض کردیم، حادثه‌ای را در این سایت در بامداد امروز اشتیم که یکی از سوله‌های ما که در فضای باز است، دچار حادثه شد.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: این وسله فاقد مواد هسته‌ای بوده و آلودگی هم وجود ندارد. ما در حال بررسی دقیق علت حادثه بامداد امروز هستیم و تیم‌های کارشناسی در محل حضور دارند. شخص علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در محل حضور یافتند و دوستان و همکاران ما در حال بررسی موضوع هستند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: اطلاعات بیشتری که در مورد این حادثه به دست بیاوریم،‌ آن را اعلام می‌کنیم.

کمالوندی در پاسخ به سوالی در زمینه تلفات جانی این حادثه نیز گفت: همانطور که پیش‌تر نیز عرض کردم، بخش حادثه دیده غیرفعال بوده و به لحاظ مواد رادیواکتوی نیز هیچ‌گونه آلودگی وجود ندارد و برخی شایعات مطرح شده، مربوط به تبلیغات سویی است که از سوی معاندین منتشر می‌شود.

وی افزود: از لحاظ نیروی انسانی نیز محل حادثه دیده کاملا تخلیه بوده و کسی در آنجا نبوده است و در پی آن خوشبختانه هیچگونه تلفات انسانی نداشتیه‌ایم. البته باید بگویم که خسارات مالی داشته‌ایم که در حال ارزیابی آن هستیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: این نکته را نیز باید بیافزایم که در حال حاضر در روند تولید و غنی سازی اورانیوم هیچ‌گونه خللی وارد نشده و سایت ما به مانند گذشته در حال انجام وظایف خود است.