توضیحات یک عضو فدراسیون فوتبال درباره قرارداد ویلموتس

 ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره ثبت قرارداد مارک ویلموتس، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: ما فعلاً در حال مذاکره هستیم و مراحل نهایی طی می‌شود. هنوز قرارداد نهایی امضا نشده و نیاز است که یکسری مسائل و شرایط حرفه‌ای قرارداد بررسی شود. ان‌شاءالله سعی می‌کنیم که طی چند روز آینده قرارداد را نهایی کنیم.

وی ادامه داد: در حال مذاکره هستیم و امکان دارد ثبت قرارداد امروز یا فردا یا روزهای آینده باشد و ما از طریق فدراسیون فوتبال اعلام می‌کنیم. 

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره این موضوع که تمام رسانه‌های دنیا اعلام کردند ویلموتس گزینه نهایی فدراسیون فوتبال است، در حالی که فدراسیون فوتبال هیچ‌گونه خبری در این زمینه اعلام نکرده است، عنوان کرد: فکر می‌کنم شرایط حرفه‌ای در دنیا همین‌طور است و زمانی که قرارداد امضا می‌شود اعلام رسمی صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه اگر قبل از امضای قرارداد این موضوع رسانه‌ای می‌شد ممکن بود یکسری از مسائل پیش بیاید به خاطر همین ما سعی کردیم که از این امر پیشگیری کنیم و سعی می‌کنیم مشکلاتی که در قراردادهای قبلی بود در قرارداد جدید لحاظ کنیم. هر دو طرف هم خواسته‌های‌شان را مطرح می‌کنند. 

شکوری درباره اینکه تاج اعلام کرده ویلموتس رسماً سرمربی تیم ملی است، ولی هنوز قرارداد امضا نشده، گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد و به لحاظ اقتصادی، سیاسی و ... در منطقه شرایط ما با همه‌ی جای دنیا فرق دارد. به خاطر همین مجبور هستیم دست به عصا حرکت کنیم. فردا هم بازی‌های هفته‌ آخر لیگ برگزار می‌شود و هواداران هم تمرکزشان روی لیگ است. اولویت ما و مردم این است که یک قرارداد خوب با یک مربی خوب بسته شود و ما شرایط حرفه‌ای را در آن لحاظ کنیم. 

وی درباره این موضوع که مارک ویلموتس چند درصد به امضای قرارداد نزدیک است، تصریح کرد: نمی‌توان گفت چند درصد را گفت. ما تک‌تک بندهای قرارداد را با هم پیش می‌بریم. گزینه‌ها زیاد بودند، ولی تقریباً با ویلموتس به توافق رسیدیم. با این حال روی بندهای قرارداد در حال مذاکره هستیم. 

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره این موضوع که  ویلموتس رزومه درخشانی ندارد، خاطر نشان کرد: مارک ویلموتس نسل طلایی فوتبال بلژیک را پرورش داده است. این موضوع یک مقدار کم‌لطفی است. ایشان جزو مربیانی است که می‌تواند به فوتبال کشورمان کمک کند.