حضور پرسروصدا «محسن تنابنده» در سینما

 محسن تنابنده که این روزها با فیلم «قهرمان» اثر اصغر فرهادی روی پرده سینما حضور دارد، با فیلم «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد نیز در راه سینماست و پس از پایان جشنواره فجر، از ۲۳ بهمن با فیلم ایرج‌زاد روی پرده سینما حضور خواهد داشت. تنابنده با بازی خوب خود در «قهرمان» مورد توجه قرار گرفت و نقش سعید حنایی قاتل زنجیره‌ای معروف در «عنکبوت» نیز نقش پر چالشی در کارنامه او بوده است. اکران فیلم ایرج‌زاد با فاصله نه چندان زیادی پس از «قهرمان»، دوباره این بازیگر را در مرکز توجهات قرار می‌دهد.

حضور پرسروصدا «محسن تنابنده» در سینما

حضور تحسین‌برانگیز در «قهرمان»

محسن تنابنده در فیلم «قهرمان» نقش نزول خواری به نام «بهرام» را بازی کرده و کار سختی برای ایفای درست این نقش داشته است. «بهرام» کاراکتر حسود و بدجنسی است، شخصیت آرام و کم‌حرفی دارد و واکنش‌های برون گرایانه ندارد، بنابراین تنابنده باید حسادت و عصبی بودن کاراکترش را بیشتر با حالت چهره خود نشان می داد. تلاشش نتیجه داده است و موفق شده حس این شخصیت را در لحظات مختلف به مخاطب منتقل کند. محسن تنابنده از پس لهجه شیرازی نیز به خوبی برآمده است.

ایفای نقشی پرچالش در «عنکبوت»

محسن تنابنده پس از حضور موفق در سینما با فیلم «قهرمان»، حدود یک ماه دیگر با «عنکبوت» بازمی‌گردد. این فیلم سال ۹۸ ساخته شده و برشی از زندگی سعید حنایی قاتل زنجیره‌ای را به تصویر کشیده است. فیلم نشان می‌دهد در پس چهره آرام و معمولی «حنایی»، چه شخصیتی پنهان شده است. محسن تنابنده در «عنکبوت» برای اولین‌بار نقش یک قاتل سریالی را تجربه کرده و در این تجربه با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو بوده ، یکی از مهم‌ترین چالش‌های تنابنده برای ایفای نقش «سعید حنایی»، نمایش تضاد و بُعد رعب‌آور شخصیت او بوده است. توانایی محسن تنابنده در نقش شخصیت‌های غیرکمدی و متفاوت و ویژگی‌های نقش او در «عنکبوت»، باعث می‌شود انتظار داشته باشیم پس از «قهرمان»، باز هم شاهد حضور متفاوت او روی پرده سینما باشیم و موفقیت تازه‌ای در کارنامه این بازیگر ثبت شود.