بحران بدهی آمریکا از اقتصاد سبقت گرفت
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد عبور بدهی آمریکا از حجم اقتصاد این کشور، دیگر فقط یک بحران مالی نیست، بلکه به «عادیسازی روانی و سیاسی» تبدیل شده است.
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد عبور بدهی آمریکا از حجم اقتصاد این کشور، دیگر فقط یک بحران مالی نیست، بلکه به «عادیسازی روانی و سیاسی» تبدیل شده است.
بدهی ۳۴ تریلیون دلاری آمریکا به سقف ۱۰۰ درصد اقتصاد رسید. به گزارش نیویورک تایمز، پرداخت سود بدهی از بودجه دفاعی هم پیشی گرفته و کارشناسان هشدار میدهند نسلی که باید این بار را به دوش بکشد با بزرگترین بحران مالی بیسابقه روبهرو خواهد شد.
آمریکا با بدهی ۳۸ تریلیون دلاری، بحران مالی خود را بهجای حل در داخل، با دلار دیجیتال به جیب ملتهای جهان منتقل میکند.
یک نشریه آمریکایی با اشابه به رشد بی وقفه بدهی آمریکا، درباره پایان امپراتوری اقتصادی این کشور و سلطه دلار هشدار داد.
صندوق بینالمللی پول در آستانه برگزاری نشست سالانه خود به کشورهایی با سطح بدهی بالا، چون آمریکا و چین هشدار داد، چراکه این رشد بدهی میتواند خطری برای اقتصاد کل جهان باشد.
سفیر اسبق ایران در مکزیک با بیان اینکه سالانه یک تریلیون دلار به بدهی آمریکا اضافه میشود، گفت: آمریکا رو به افول است و جهان در حال عبور از جهان تکقطبی و ورود به جهان چندقطبی است.
آمریکا به کشورها و سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیش از ۲۲ تریلیون دلار بدهی دارد.
یک کارشناس والاستریت معتقد است: دیگر کشورهای جهان بسیار بیشتر از آمریکا از عواقب بدهی ۲۰ هزار میلیارد دلاری آمریکا آسیب خواهند دید.
بدهی ملی آمریکا در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» ۹ هزار میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.