برای مهاجرت به استرالیا از چه وکیلی کمک بگیریم؟

از این سوال که آیا باید برای مهاجرت از وکیل کمک بگیریم یا خیر بگذرید تا به این سوال برسید: برای مهاجرت به استرالیا از چه وکیلی کمک بگیریم؟

بهترین شرکت یا سازمان مهاجرتی مجموعه‌ای نیست که به شما بگوید خودتان هم می‌توانید اقدام کنید و لزوما به وکیل نیازی ندارید، موضوع این است که مهاجرت به استرالیا در مقایسه با موارد مشابه بسیار تخصصی، پیچیده و سخت است.

واضح است اما تکرارش خالی از لطف نیست که وکیل معنا دارد، منظور هرگز کسی که به جای شما فرم‌ها را تکمیل کند یا نامه نگاری بهتری نسبت به شما داشته باشد نیست.

از یک اتفاق تخصصی می‌گوییم، کاری که به دست هر کسی کلید نمی‌خورد و بدون یک گروه وکالتی مجرب و راه‌بلد، به فرجام خوشی نخواهد رسید.

سوال مهمی که در این مقاله به پاسخی روشن برایش می‌رسیم این است که برای مهاجرت به استرالیا از چه وکیلی کمک بگیریم؟

 

وکیل مهاجرت به استرالیا کسی است که پشت سر قانون حرکت می‌کند. مجوز، گواهی و مدرک معتبر دارد.

شاید شنیده‌اید که بهترین جراح چشم باید دستکم 1000 عمل جراحی انجام داده باشد. پر بیراه نمی‌گویند، به سراغ شرکتی بروید که به عنوان موسسه مهاجرت به استرالیا هزاران هزار پرونده موفق دارد و بهترین تبلیغش نمایش همین موفقیت در آرامش است.

استرالیا جهانی به اندازه یک قاره

تفاوت فرهنگی بین استرالیا با کشورهای کوچک و بزرگ جهان به وسعت و گستردگی تفاوت فرهنگی در میان مناطق مختلف خود استرالیا است.

تصور کنید سرزمینی که چند بار بین سوسیالیسم، عاشقان دموکراسی، نظام‌های پارلمانی گوناگون و کمی کمونیسم دست به دست شده تا چه حد باید چند فرهنگی و چند ملیتی باشد.

سرزمینی که قرار بود و هست خاک کپی برداری شده از بریتانیای کبیر باشد اما به جای بریتانیای دوم به استرالیای اول تبدیل شد.

91

جایی که آرزوی زندگی در آن در دل همسایه نیوزلندی‌اش هم رسوخ کرده اما از مهاجران متخصص به خاکش هم می‌خواهد برای ساختن سرزمینی بهتر کمک کنند و این کشور را خانه ی خود بدانند.

وکیل مهاجرت به استرالیا، شما را به سمت چنین کشوری هدایت می‌کند.

ویزاهای صادر شده از سوی دولت استرالیا در نگاهی کلی به دور از جزئیات به 5 دسته اصلی تقسیم بندی می‌شوند:

  1. ویزای تحصیلی
  2. ویزاهای مهارتی و تجاری  
  3. ویزای توریستی
  4. ویزاهای خانواده و ازدواج
  5. ویزاهای پناهندگی و بشردوستانه

معمولا در بسیاری از منابع بهترین روش برای مهاجرت به این کشور را مهاجرت با استفاده از ویزای مهارتی و یا همان ویزای اسکیل ورکر استرالیا توصیف می‌کنند.

دریافت ارزیابی مثبت قدم اول در مهاجرت به استرالیا از این طریق است. همچنین داشتن حداقل نمره زبان آیلتس ۶ و یا نمره معادل آن برای مهاجرت از این طریق الزامی به نظر می‌رسد.

دولت استرالیا در صفر تا 100 تلاش قانونی خود برای ارزیابی مهاجران یک چیز را مد نظر دارد و آن این که آیا شما به عنوان متقاضی دریافت ویزای استرالیا و کسی که می‌خواهد به اقامت دائم این کشور دست پیدا کند، برای استرالیا ارزش افزوده و سود شهروندی دارید یا خیر.

قانون، قانون، استرالیا، قانون

از کشوری می‌نویسیم که در آن قانون حرف اول و آخر را می‌زند. مهمتر از همه چیز است، حتی خودش. لابد فراموش نکرده‌اید که چندی پیش قهرمان قدرتمند تنیس جهان نوواک جوکویچ صربستانی، فقط به دلیل امتناع از تزریق واکسن کرونا، مجوز حضور در رقابت‌های تنیس استرالیا را دریافت نکرد و حتی داخل فرودگاه حکم دیپورت و خروج سریع از طریق مرز هوایی استرالیا را دریافت کرد. او اعتبار این رقابت‌ها بود، استرالیا با اخراج جوکویچ چند حامی ملی بزرگ این رقابت‌ها را از دست داد اما مشکلی در کار نبود، او باید اخراج می‌شد چون قانون استرالیا این را می‌گفت.

در چنین شرایطی، در جریان پرونده مهاجرت شما به استرالیا فقط یک چیز اهمیت دارد: قانون!

ویژگی‌های یک وکیل موفق مهاجرت به استرالیا

وکیل مهاجرت به استرالیا باید به دانش روز دنیا در حوزه مهاجرت مجهز باشد. این پدیده به عنوان یک فرایند پیچیده روانشناسانه، علمی و اجتماعی باید راهش را با چراغ یک راه بلد روشن کند.

کسی که جامعه شناس، روان شناس، دانشمند و فوق متخصص نیست اما محکوم است که به جای همه این‌ها مسئولیت پذیر، آگاه و آماده به خدمت مهاجران باشد.

در یک نگاه کلی شاید بتوان ویژگی ذیل را برای یک وکیل رسمی در نظر گرفت:

  1. داشتن اطلاعات کافی و به روز شده از اخبار و قوانین مهاجرتی
  2. دسترسی کامل و دقیق به منابع قانونی برای تفسیر درست آن
  3. ارتباطات مناسب با سازمان های استرالیایی
  4. عقد قرارداد قانونی به همراه مفاد جبران خسارت
  5. انجام کلیه اقدامات اجرایی صحیح و به موقع در راستای کاهش ریسک و خطرپذیری مردودی پرونده
  6. رعایت همه موارد شیوه‌نامه رفتاری یا همان code of conduct

چرا باید از وکیل مهاجرت به استرالیا کمک بگیریم؟

وکیل مهاجرت کسی است که از آخرین اخبار و قوانین ویرایش شده که هر سال و گاهی هر چند ماه یک بار تغییر می‌کنند کاملا آگاهی دارد و اسم و مشخصاتش در وبسایت وکلای رسمی و مورد تایید استرالیا ثبت شده است. او قطعا کسی است که بدون هیاهو و برگزاری همایش‌های پر زرق و برق غیر حرفه‌ای که تنها با هدف به دام انداختن جمعیت مشتاق برای مهاجرت برگزار می‌شود، تنها با ارائه اطلاعات و دانش تخصصی خود برای خلق یک مسیر مهاجرتی موفق با شما قرارداد رسمی و قانونی منعقد می‌کند.

در این میان تکیه گاه این وکیل رسمی، یک شرکت معتبر، موفق و دارای کارنامه روشن و شفاف است به صورتی که با یک ساختار سازمان یافته و نیروی انسانی متخصص بتواند پاسخگوی نیاز های موکلین مجموعه باشد.

 

اهمیت پیگیری قبل و بعد از ویزا

وکلا و کارشناسان متخصص مهاجرتی شادا به این اصل مهم باور دارند که یک مسیر مهاجرتی با اخذ ویزا پایان نمی یابد بلکه تازه شروعی جدید است.

فعال بودن دفتر مهاجرتی وکیل شما در کشور مقصد از این جهت اهمیت دارد که این اطمینان خاطر به شما داده می شود که پس از لندینگ و ورود به این کشور نیز همچنان می توانید از خدمات این مجموعه استفاده نمایید و با کمک وکیل، زندگی جدید خود را بسازید.

عضویت در سازمان مارا استرالیا

تا کنون در این فرصت نگارشی با شما از ویژگی‌های مهم یک وکیل مهاجرت به استرالیا گفتیم. اما شاید مهمترین اتفاق عضویت در سازمان مارا باشد. سازمان Mara به عنوان یک سازمان دولتی و موثر در استرالیا رفرنس و مرجع صدور مجوز رسمی به وکلای مهاجرت به استرالیا است.

می‌شود گفت هر وکیل مهاجرتی در حوزه استرالیا و نیوزلند باید به صورت رسمی عضو سازمان مارا استرالیا باشد. (Migration Agents Registration Authority)

به عنوان یک موکل و کسی که قرار است یکی از مهم ترین مسیر های زندگی خود را به دست وکیل بسپارد، در انتخاب وکیل خود وسواس و سختگیری داشته باشید، تردید نکنید که عضویت رسمی وکیل مهاجرت استرالیا در سازمان مارا مهم، حیاتی و لازم است.

یک نماینده رسمی سازمان MARA در واقع نماینده مهاجرت ثبت شده و دارای مجوز استرالیا است که واجد شرایط برای کمک به متقاضی در فرآیند اخذ ویزا محسوب می‌شود. این وکلای رسمی با وزارت امور داخلی و سایر سازمان های مهاجرتی مشابه سروکار و ارتباط مستمر دارند.

وکیلی که عضو مارا باشد، هر روز و بهتر است بگوییم هر ساعت از آخرین مقررات و قوانین به روز شده با خبر می‌شود. او حتی در برخی موارد خاص و گره خورده در پرونده‌های پیچیده می‌تواند درخواست ویژه داشته باشد و برای تجدید نظر در برخی پرونده‌ها تلاش کند.

وعده‌های دروغین یک شبه وکیل

اگر برایتان مهم است تا به راحتی وعده‌های دروغین یک شبه وکیل مهاجرت به استرالیا را شناسایی کنید، لطفا به موارد زیر بدبین باشید یا دستکم درباره آنها شک کنید:

  • داشتن ارتباط بسیار خوب و پایاپای با آفیسر ویزا و کارمندان سفارت استرالیا در ایران
  • اخذ سریع و ساده و راحت و بی دردسر ویزا
  • اخذ ویزا با خرید ملک و خانه و شرکت
  • دادن ضمانت و تضمین درباره اخذ ویزا و اقامت دائم

فراموش نکنید که وکیل مهاجرت استرالیا فردی است که به طور رسمی از طرف دولت استرالیا اجازه دارد امور مهاجرتی شما را در استرالیا انجام دهد.

از دید دولت استرالیا هر شخص دیگری که امور مهاجرتی شما را با وکالت رسمی و غیر رسمی دنبال کند و عضو مارا نباشد، کارش غیرقانونی است.

هیچ الزامی در کار نیست تا شما از وکیل مهاجرت استرالیا در پروسه مهاجرتی خود استفاده کنید.

وکیل تنها به شما کمک می‌کند با آرامش بیشتر از فرایند مهاجرت خود لذت ببرید، از آخرین قوانین و اخبار با خبر باشید، پیگیری های استاندارد و درستی داشته باشید، خیالتان از تجمیع مدارک لازم و کافی برای تشکیل پرونده راحت باشد و در صورت لزوم به درستی درخواست تجدید نظر و اقدام مجدد بدهید.

داشتن تحصیلات آکادمیک در زمینه حقوق و گذراندن دوره‌های رسمی و دانشگاهی در حوزه مهاجرت به استرالیا برای یک وکیل رسمی کاملا الزامی است.

شما می توانید از طریق وب سایت OMARA به آدرس www.mara.gov.au بررسی کنید که آیا یک فرد به عنوان نماینده مھاجرتی ثبت شده است یا خیر.

سازمان «مارا» رفتار نمایندگان ثبت شده مھاجرت را نظارت کرده، شکایات را بررسی می‌کند و در صورت لزوم اقدامات انضباطی را انجام می‌دھد.

این سازمان یک آیین نامه اخلاقی دارد که تمامی وکلای رسمی و عضو آن باید طبق همین آیین نامه به شرح وظایف خود بپردازند. آیین نامه اخلاقی نماینده ثبت شده مھاجرت وی را ملزم می کند:

  • در مورد شانس شما برای گرفتن ویزا صادق باشند.
  • مشاوره صحیح ارائه دھند و شما را از پیشرفت و روند درخواست و ھرگونه تغییری که می تواند بر آن تاثیر بگذارد مطلع سازند.
  • در چارچوب قانون و با در نظر گرفتن منافع شما عمل کرده و از حریم خصوصی شما محافظت کنند.
  • شما را از ھرگونه تضاد منافع آگاه سازند و اقدام مناسب را انجام دھند.
  • قبل از شروع کار، یک نسخه کتبی از خدمات قابل ارائه، ھزینه‌ھای برآورد شده و سایر ھزینه‌ھا به شما ارائه دھد.
  • یک فاکتور از خدمات انجام شده و مبلغ قابل پرداخت را به شما ارائه دھد.
  • سوابق فرایند درخواست ویزای شما را به درستی نگاه دارد.

قانون شماره 283 از بند 1 از قوانین مهاجرت به استرالیا به صراحت اعلام می‌کند: کسی که وکیل رسمی نیست نباید به ‌دروغ خود را وکیل یا مشاور مهاجرت اعلام کند و جریمه این کار 2 سال زندان است.

شما باید مطمئن شوید که فرد مناسبی را به عنوان نماینده مهاجرت رسمی و ثبت شده برای موقعیت و پرونده ویژه خود انتخاب کرده‌اید.

هر نماینده مهاجرت ثبت شده، مهارت‌های متفاوتی دارد و شما باید یکی از این افراد را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

دریافت خسارت از بیمه وکیل مهاجرت به استرالیا

وکیل رسمی مهاجرت به استرالیا پس از ثبت مدارک و پرونده شما به صورت خود به خود همه مراحل قانونی را طی می‌کند.

در شرایطی که پرونده و مدارک شما با نام وکیل رسمی و ثبت شده، ارسال شود و مشکلی در پرونده به چشم بخورد، می‌توانید همه ضرر و زیان خود را از طریق بیمه‌ای که وکیل مهاجرت در اختیار دارد باز پس بگیرید.

یک پیشنهاد دوستانه و البته مهم این که تحت هر شرایطی از وکیل یا نماینده و شرکت رسمی او در ایران بخواهید یک ساعت جلسه مشاوره با شما داشته باشد، حضوری یا آنلاین فرقی ندارد اما همه سوالات خود را بپرسید و از او بخواهید همه مدارک مورد نیاز را برای شما شرح دهد و آخرین قوانین و اخبار به روز شده را در اختیار شما قرار بدهد.

تا این مرحله از مقاله متوجه شده‌اید که حرکت پشت سر قانون بسیار مهم است. موسسه مهاجرتی شادا همواره به موکلین خود متذکر می‌شود که از مسیر مهاجرتی خود آگاه باشند. شادا قدم به قدم با موکلین عزیز خود حرکت می‌کند و خط پایان این همراهی را سال‌ها پس از استقرار موفق موکل خود در خاک استرالیا می‌داند.

92

بهترین وکیل مهاجرت به استرالیا

تردید نداشته باشید که بهترین وکیل مهاجرت به استرالیا فردی منظم و دقیق است، صداقت و شفافیت ویژگی مهم بهترین وکیل مهاجرت است. این شخص، خودش قبل از تذکر موکل، پیگیر پرونده است.

با توجه به تجربه بیش از یک دهه فعالیت، موسسه بین المللی شادا تاکنون نتایج مثبت و پرونده‌های موفق بیشماری در انواع ویزاهای کشور استرالیا داشته است.

دسترسی کامل متقاضیان در تمامی مراحل انجام کار مهاجرت به کارشناسان متخصص مجموعه امکان پذیر است. موکلین محترم در هر زمانی از پیشنهادات و مشاوره‌های تخصصی کارشناسان و وکلای مهاجرتی و حقوقی مجموعه در راستای به سر انجام رسیدن پرونده مهاجرتی خود برخوردار هستند.

تمام خدمات و نیازمندی‌های مربوط به اخذ ویزای تخصصی و کارآفرینی مربوط به حوزه‌هایی مانند پزشکان، مهندسان، مدیران، متخصصین فنی و حرفه ای و ... که از روند نسبتا پیچیده تری برخوردار هستند، توسط تیم تخصصی شادا در ایران و سیدنی با بالاترین کیفیت، خدمت متقاضیان ارائه می‌شود.

موسسه شادا پس از اخذ ویزا و ورود به استرالیا نیز شما را تنها نخواهد گذاشت و برای یافتن مسکن مناسب، انجام ثبت نام های اداری، کاریابی و ... در کنار شما خواهد بود.

 

سخن پایانی

انتخاب بهترین وکیل مهاجرت به استرالیا کار ساده‌ای است اگر با چراغ قانون در مسیر مهاجرت حرکت کنید. ویژگی و شرایط پرونده شما اهمیت زیادی دارد و باید با توجه به نیاز خود اقدام به انتخاب گروه مهاجرتی درست نمایید.

سازمان Mara به عنوان یک سازمان دولتی و موثر در استرالیا رفرنس و مرجع صدور مجوز رسمی به وکلای مهاجرت به استرالیا است. می‌شود گفت هر وکیل مهاجرتی در حوزه استرالیا و نیوزلند باید به صورت رسمی عضو سازمان مارا استرالیا باشد.

موسسه بین المللی شادا در ایران دارای مجوز قانونی از وزرات کار است و وکیل مجموعه ی شادا، محمدرضا عظیمی با بیش از سیزده سال سابقه فعالیت است. مشخصات مجموعه شادا و وکیل رسمی را می توانید در وبسایت رسمی مارا بررسی کنید و از طریق شماره تماس 02191009946 با شادا در ارتباط باشید.