گزارش رسانه اسرائیلی از یک رسوایی بزرگ امنیتی

روزنامه یسرائیل هیوم درشماره امروز خود خبر داد، پلیس در رابطه با سرقت صورت گرفته از پایگاه نظامی زانوفر در بلندی‌های جولان شش مظنون را دستگیر کرده است.

این شش نفر متهم به سرقت 70 هزار گلوله جنگی و مقادیر دیگری سلاح و مهمات هستند.

به گفته این رسانه عبری زبان مسئله سرقت زمانی برملا شد که کار انبارگردانی پایگاه انجام گرفت ودر آن زمان سرقت این تعداد گلوله و تسلیحات مشخص گردید.

یسرائیل هیوم در ادامه با اشاره به حساسیت این رسوایی خبر داد، بعد از رسانه‌ای شدن این سرقت، ژنرال اوری گوردین فرمانده منطقه شمالی صبح امروز به این پایگاه آموزشی آمد و شخصا تحقیقات خود را در این رابطه با فرمانده لشکر 210 و شمار دیگری از افسران بلند پایه انجام داد.

گوردین در گفتگوی خود با فرماندهان ارشد پایگاه این حادثه را بسیار خطرناک توصیف و تاکید کرد باید از وقوع حوادث مشابه بعدی جلوگیری کرد.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، فقط از اوایل سال 2022 (حدود 11 ماه پیش) تاکنون بیش از 75 هزار قطعه سلاح و مهمات نظامی غیر قانونی در (فلسطین اشغالی) توسط پلیس کشف و ضبط شده است که اکثر آنها از پایگاه‌های ارتش اسرائیل به سرقت رفته بودند.

این رسانه عبری زبان در گزارش دیگری با اعتراف به دیرپا بودن سرقت‌های انجام گرفته از پایگاه‌های اسرائیلی، لیستی از مهم‌‌ترین سرقت‌‌هایی که طی پنج سال گذشته از مراکز نظامی مختلف اسرائیلی صورت گرفته منتشر کرد.

در این گزارش ضمن اعتراف ضمنی به ضعف شدید امنیتی و حفاظتی در یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی تاکید شده است طی 5 سال گذشته بیش از یکصد قطعه تفنگ و صدها هزار گلوله از داخل این پایگاه‌ها به سرقت رفته‌اند.

به نوشته این رسانه ارتش اسرائیل به شدت از رسانه‌ای شدن این سرقت عصبانی است و همین امر باعث شده است علاوه بر فرمانده منطقه شمالی ارتش اسرائیل، آویو کوخاوی هم به زودی در این پایگاه حاضر و خود شخصا بر روند تحقیقات نظارت خواهد کرد.

گزارش رسانه اسرائیلی از یک رسوایی بزرگ امنیتی

یسرائیل هیوم در گزارشی  اعتراف گونه‌ خبر داد، روند سرقت سلاح و مهمات از ارتش اسرائیل به شکل ناامید کننده‌ای در حال افزایش است، و امسال نسبت به چهار سال گذشته بیشتر هم شده است.

در سال 2017 حدود 70 تفنگ و کلت کمری به همراه هزاران گلوله از ارتش اسرائیل به سرقت رفتند.

در سال 2018 50 تفنگ و کلت کمری به همراه هزاران گلوله دزدیده شد.

در سال 2019 هم سرقت‌ها مشابه سال قبل از آن بود.

در سال 2020 نیز 80 قطعه سلاح و حدود 100 هزار گلوله به سرقت رفتند.

در ادامه گزارش به شکل موردی به برخی از سرقت‌ها اشاره شده و بعد از آن نظر "زوهار دافیر" فرمانده سابق منطقه شمالی پلیس رژیم صهیونیستی در این رابطه گرفته شد.

او نیز ضمن تایید ضمنی سرقت سازمان یافته سلاح و مهمات توسط نظامیان صهیونیست و فروش آن در بازار آزاد تاکید کرد، ارتش اسرائیل باید نیروهای خود را که در حال خارج از شدن از پایگاه و مراکز نظامی برای رفتن به منزل است را مورد بازرسی واقعی قرار دهد، همچنین ما نیازمند اتخاذ تدابیر حفاظتی دیگری هم جهت جلوگیری از پدیده سرقت هستیم، به طور مثال پایگاه‌ها باید دیوارها و موانع در اطراف خود داشته باشند و پست‌های نگهبانی و گشتی‌های روتین نیز در آن شکل بگیرند، این خلائی است که باید بسته شود.