تورم بی سابقه، آمریکایی‌ها را وادار به تعویق درمان بیماری می‌کند

یک نظرسنجی گالوپ که نتایج آن در روز سه‌شنبه به وقت محلی منتشر شد، نشان می دهد که ۳۸ درصد از آمریکایی‌ها به دلیل هزینه بالا مجبور شدند درمان پزشکی خود را در سال ۲۰۲۲ به تعویق بیندازند.

این نظرسنجی می‌گوید: تعداد آمریکایی‌هایی که خودشان یا یکی از اعضای خانواده‌شان درمان پزشکی را در سال ۲۰۲۲ به دلیل هزینه‌ها به تعویق انداخته‌اند، طی یک سال، ۱۲ درصد افزایش یافت و به ۳۸ درصد رسید که بالاترین رقم در ۲۲ سال گذشته بود.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی خاطرنشان کردند که افراد گاهی حتی با وجود شرایط بسیار سخت سلامتی درمان خود را به تعویق انداخته اند.

در مجموع، ۲۷ درصد گفتند که از درمان برای یک بیماری «بسیار» یا «تا حدودی» جدی استفاده کردند در حالی که ۱۱ درصد گفتند که از خدمات پزشکی برای بیماری های نه چندان جدی استفاد کرده اند.

این نظرسنجی نشان می دهد که گزارش‌های تاخیر در استفاده از خدمات پزشکی در آمریکا بر اساس درآمد، سن و جنسیت متفاوت است. تعداد بیشتری از بزرگسالان کم‌ درآمد، جوانان و زنان اعلام کرده اند که خودشان یا یکی از اعضای خانواده استفاده از مراقبت‌های پزشکی را به تعویق انداخته‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، از هر سه آمریکایی یک نفر در سنین ۱۸ تا ۴۹ ساله، خودش یا یکی از اعضای خانواده اش در سال گذشته درمان را به تعویق انداخته اند در حالی که از هر چهار نفر یک آمریکایی در سنین ۵۰ تا ۶۴ ساله و تنها ۱۳ درصد از افراد بالای ۶۵ سال و بالاتر، درمان خود را به دلیل هزینه های بالا به تعویق انداخته اند.

بر اساس این نظرسنجی، تورم بی سابقه در آمریکا دلیل اصلی چنین تصمیماتی بوده است.

این نظرسنجی از ۹ نوامبر تا ۲ دسامبر بین ۱۰۲۰ بزرگسال در تمام ایالت های ایالات متحده و ناحیه کلمبیا انجام شد.

افزایش تحریم‌ها علیه روسیه از یک سو و ارسال ده‌ها میلیارد دلار کمک مالی و جنگ افزار نظامی به اوکراین از سویی دیگر، نه تنها تامین کننده راهبرد غرب در حمایت از کی‌یف نبوده که حتی به تشدید تورم و رکود اقتصادی در آمریکا و اروپا دامن زده و اعتراض‌های داخلی را به همراه داشته است.

تورم بی سابقه، آمریکایی‌ها را وادار به تعویق درمان بیماری می‌کند

وزارت بازرگانی آمریکا دوم دی ماه اعلام کرد که شاخص تورم ترجیحی بانک مرکزی که به معنی شاخص هزینه های شخصی مصرفی است در طول سال منتهی به ماه نوامبر ۵.۵ درصد رشد کرد که اندکی از نرخ پیشین ۶ درصدی کمتر است.

این در حالی است که قیمت ها در خرده‌فروشی‌ها همچنان بالاست. قیمت مواد غذایی در این کشور در ماه نوامبر امسال ۱۲ درصد بیشتر از نوامبر سال پیش است.

تخم‌مرغ طی یک سال گذشته ۴۹.۱ درصد گران شده و قیمت میوه و سبزیجات کنسروی افزایش ۱۸.۴ درصدی داشته است. نان و غلات ۱۶.۴ درصد و شیر ۱۴.۷ درصد گران شده است.

با گرانی کالاهای خرده‌فروشی به ویژه مواد غذایی، کسب و کار فروشگاه‌هایی که کالاهای خود را با تخفیف می‌فروشند، رونق بیشتری پیدا کرده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا فراز و نشیب های بیشتری را برای اقتصاد کشورش در سال جدید میلادی (۲۰۲۳) پیش بینی کرده است.