شرکت مایکروسافت ۱۰ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

  مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد حدود ۱۰ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کند.

این شرکت افزود این تعدیل نیرو تا انتهای مارس ۲۰۲۳ - که پایان سال مالی شرکت محسوب می‌شود، انجام خواهد شد.

در کنار کاهش مشاغل، مایکروسافت اعلام کرده است که تغییراتی را در بخش سخت‌افزاری خود ایجاد می‌کند، مایکروسافت می گوید تغییرات اشاره شده در پاسخ به شرایط کلان اقتصادی و تغییر اولویت‌های مشتریان انجام شده است.

مایکروسافت مشخص نکرده است که کدام یک از حوزه‌های کسب‌وکارش تحت تأثیر این تعدیل نیرو قرار خواهد گرفت اگرچه پیشتر گزارش شده بود که این شرکت قصد دارد مشاغل تعدادی از بخش‌های مهندسی را کاهش دهد. این تعدیل به معنای کاهش ۴.۵ درصدی نیروی کار شرکت مایکروسافت خواهد بود.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، پیامی را در این خصوص منتشر کرده که در آن آمده است: «اخراج تعدادی از کارمندان یکی از انتخاب‌های سختی است که ما در طول تاریخ ۴۷ ساله‌مان انجام داده‌ایم تا به عنوان شرکتی مهم در این صنعت باقی بمانیم که برای هر کسی که با تغییرات پلت‌فرم سازگار نیست، قابل بخشش نخواهد بود. ... ما در دوره تغییرات قابل توجهی زندگی می‌کنیم و زمانی که با مشتریان و شرکا ملاقات می‌کنم، چند چیز واضح است. اول، مشاهده کردیم که مشتریان هزینه‌های دیجیتالی خود را در طول همه‌گیری کرونا افزایش دادند، اما اکنون می‌بینیم که آن‌ها هزینه دیجیتال خود را برای انجام کارهای بیشتر بهینه‌سازی می‌کنند. ما همچنین می‌بینیم که سازمان‌ها در هر صنعت و جغرافیایی احتیاط می‌کنند زیرا برخی از بخش‌های جهان در رکود به سر می‌برند و بخش‌های دیگر نیز در حال مقابله با پیش‌بینی رکود هستند.»

شرکت مایکروسافت ۱۰ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

بر اساس اعلام مایکروسافت، کارمندان آمریکا که تحت تأثیر کاهش مشاغل قرار گرفته اند و واجد شرایط دریافت مزایا هستند، دستمزدی بالاتر از بازار، پوشش مراقبت‌های بهداشتی و درمانی و اعطای جوایز سهام به مدت شش ماه، خدمات انتقال شغلی و اخطار ۶۰ روزه پیش از خاتمه کار دریافت خواهند کرد. مزایای کارکنان خارج از آمریکا با قوانین استخدام در هر کشور مطابقت دارد.

طبق یک پرونده ثبت‌شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، مایکروسافت تا 30 ژوئن 2022 تقریباً 221 هزار کارمند تمام وقت در سراسر جهان داشت که حدود 122 هزار نفر از آنها در ایالات متحده مستقر هستند.

بسیاری از شرکت‌های فناوری از ابتدای سال جاری میلادی کاهش گسترده‌ای را در نیروی کار خود ایجاد کرده‌اند زیرا تورم بر هزینه‌های مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد و افزایش نرخ‌های بهره، منابع مالی را کاهش می‌دهد. با بازگشت مردم به زندگی غیرآنلاین پس از همه‌گیری کرونا، تقاضا برای خدمات دیجیتال و آنلاین کاهش یافته است.

برای مثال، آمازون اعلام کرد قصد دارد 18 هزار نفر را اخراج کند و شرکت Salesforce نیز اعلام کرد 10 درصد از کارکنان خود را کاهش می دهد.

متا، شرکت مادر فیسبوک نیز به تازگی ۱۱ هزار شغل را کاهش داد که بزرگترین مورد کاهش مشاغل در تاریخ این شرکت به شمار می رود. در ماه اکتبر، وب‌سایت Axios گزارش داد مایکروسافت کمتر از هزار کارمند را در چندین بخش اخراج کرده است.