دستور رئیس‌جمهور برای عدم تعطیلی مدارس

 یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در شبکه خبر، اظهار کرد: در زمان کرونا مدارس کشورهای دیگر باز بودند و ما هم خیلی اصرار داشتیم تا مدارس ما باز شوند اما متأسفانه وقفه زیادی داشت و آسیب زیادی هم زد. 

وی ادامه داد: امسال شاهد بودیم که بر اساس عوامل گوناگونی چون آلودگی هوا، صرفه جویی در مصرف گاز و سرما، تعطیلی مدارس را داشتیم و بنده به آن تعطیلات بی‌سابقه می‌گویم.

نوری افزود: با دوستان صحبت کردیم که واقعا تعطیلات دارد به دانش‌آموزان ضربه می‌زند و جدی هم این موضوع باید پیگیری شود. آقای رئیس‌جمهور در جلسه قبل و این جلسه هیأت دولت دستور داد که تعطیلی نباشد. 

وی با بیان اینکه به شاخص‌های جهانی برای آلودگی هوا نگاه کردم و دیدم تعطیلات به این صورت نیست، گفت: ما در زمینه آلودگی هوا مصوبه‌ای داشتیم که قرار شد مصوبه تغییر کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس تهران فردا باز است و با استاندار هم تماسی داشتیم، گفت: موضوع باز بودن مدارس برای کل کشور است و در این خصوص به مدیران‌کل آموزش و پرورش پیام دادیم با وزیر کشور هم صحبت کردیم. البته ممکن است در یک منطقه‌ای موردی به دلایلی چون یخبندان یا برف تعطیل باشد اما این موارد استثناست.

دانش آموزان

وی تأکید کرد: بارها این را عرض کردیم مدارس باید آخرین جایی باشد که تعطیل می‌شود اما اکنون مدارس را گذاشتیم اولین جایی که تعطیل می‌شود.

نوری درباره امتحانات دانش‌آموزان نیز گفت: برگزاری امتحانات داخلی نوبت اول به شورای مدارس سپرده شده است. مدارس ادامه تحصیل را داشته باشند و امتحانات را بین آنها برگزار کنند؛ باید کاستی‌هایی که بابت تعطیلات به وجود آمد، جبران شود.