پیروزی نهایی مدافعان حرم نزدیک است

آیت الله محسن مجتهد شبستری در همایش ملی توسعه فرهنگ و سبک زندگی شهدا، با اشاره به اینکه فرهنگ شهدا، یا پیروزی یا رسیدن به مقام عند ربهم یرزقون است، اظهار داشت: شهدا در زیارتنامه های خود هم این جمله را می‌نوشتند که «یا شهادت، یا زیارت» و این آیه قرآن مبتنی بر «قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلاَّ إِحْدَی الْحُسْنَیَیْنِ» است.

وی با بیان اینکه شهدا عزیزترین داشتهٔ خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب هزینه کرده‌اند، افزود: فرهنگ ایثار مقدم داشتن مصالح جامعه بر منافع شخصی است که این فرهنگ مقدسی است و دین این روحیه را تزریق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه با این روحیه، از رانت خواری و از مفاسد اخلاقی و اقتصادی خبری نخواهد بود، گفت: صاحبان این روحیات، از لذات شخصی می‌گذرند برای اینکه جامعه به آسایش برسد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر اینکه سبک زندگی شهدا، همان سبک زندگی دینی پیامبر اسلام و ائمه اطهار (ع) است، ابراز داشت: اسوه برای زن و مرد مسلمان، هنر پیشه و... نیست، بلکه ائمه اطهار و فاطمه زهرا (س) باید الگو باشد، چرا که شهدا با قرار دادن آنها به عنوان الگو، توانستند به سعادت ابدی دست یابند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای دین، تا رسیدن به مرز شهادت، فداکاری کرد، گفت: سبک زندگی شهدای ما عزت و شرف و اطاعت الله است و باید این سبک زندگی در بین مردم مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله شبستری، با بیان اینکه جوانان ما مطمئن باشند، راهی که شهدا و انقلابیون انتخاب کرده‌اند، راه اولیاء الله است، ابراز داشت: باید سبک زندگی این افراد الگو برای جامعه باشد، چرا که اگر این اتفاق بیافتد، جامعه اصلاح خواهد شد.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه شهدا، با اهدای جانشان، استقلال کشور و آخرت خود را تضمین کردند، گفت: آرمان، هدف، فرهنگ و سبک زندگی شهدا در وصیت نامه‌ها متجلی شده است و در اغلب شهدا در وصیت نامه‌ها بر جلب رضایت خدا و امام راحل به عنوان ولی فقیه با تقدیم جان خود تاکید کرده است.

وی افزود: این روند همچنان ادامه دارد و امروزه هم مدافعان حرم جان خود را در راه دفاع از دین و کشور، حضور می‌یابند که با نصرت خداوند، پیروزی نهایی نزدیک است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه شاید ضرورتی برای حضور همه در جبهه‌های حق علیه باطل وجود ندارد و این امر یک واجب کفایی است، تصریح کرد: تکلیف ما در جبهه جنگ نرم فرهنگی مقابله با تهدیدات نرم دشمنان است، چرا که کمتر از جنگ سخت نیست و می‌خواهند جوانان ما را از آموزه‌های دینی و ولایت فقیه دور کنند و نتیجه آن سلطه استکبار بر کشور است.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه هرکس به هر مقدار و توان باید وارد میدان جنگ نرم شود، ابراز داشت: همانطور که مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی دستور اقدام و عمل داده‌اند، باید در جنگ نرم هم اقدام و عمل داشت تا از هجمه دشمنان جلوگیری کنیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه باید در برابر فرهنگ مبتذل غرب، با قلم، قدم، جان و مال ایستادگی کرد، گفت: اگر ما مدعی انتظار فرج هستیم، تنها دعا خواندن، سینه زدن و گریه کردن کافی نیست، بلکه اقدام و عمل به راهی که شهیدان رفته‌اند و کشور را به استقلال و ثبات رساندند نیاز داریم.

وی در پایان، امنیت و آرامش کشور را مدیون برکت خون شهدا و انفاس قدسی ولایت فقیه دانست و افزود: از خداوند متعال باید برای تداوم راه شهیدان و پیروی از مقام معظم رهبری توفیق بخواهیم.