مشکلات اخیر کارگری در استان رنج آور است

 رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری و در خصوص عضویتش در کمیسیون صنایع اظهار داشت: نماینده ها ضمن انجام وظایف نمایندگی خود، برخی کارها را در کمیسیون ها انجام می دهند و اساس کار نمایندگان در مجلس در کمیسیون های تخصصی آن انجام شده و نمایندگان با توجه به تحصیلات و علاقه و پتانسیل های موجود خودشان در خصوص عضویت در کمیسیون ها تصمیم گیری کرده و بنده نیز درخواست عضویت در این کمیسیون را داده بودم.

 

وی در خصوص برخی مباحث مبنی بر دخالت هایی خارج از مجلس برای عضویت نمایندگان در کمیسیون ها اظهار داشت: نظرات همکارانمان محترم است اما شخصا نظرم این است که ارکان مجلس با دموکراسی آغاز می شود و برهمان مبنا نیز جلو می رود و اگر اشکالی نیز وجود دارد بایستی آئین نامه اصلاح گردد.

 

عضو کمیسیون صنایع ادامه داد: بعید می دانم که خارج از مجلس چنین تصمیم گیری هایی صورت گیرد اما اگر هم اشکالی مشاهده می شود باید نمایندگان آئین نامه را اصلاح نمایند و کلی گویی به صلاح جامعه ما نیست.

 

علیزاده با اشاره به تعداد زیاد ثبت نامی ها در برخی از کمیسیون های تخصصی گفت: همه نمایندگان به دنبال موثر بودن در حوزه های انتخابیه و سطح کلان کشورشان هستند و  اگر تعداد زیادی از نمایندگان به یک کمیسیون خاصی ثبت نام می کنند به معنای حل مشکلات توسط همه آن ها نیست بلکه تراکم زیادی صورت می گیرد و باید از تعداد آنان کاسته شود تا طرفیت کمیسیون حفظ گردد و در این بین نیز ممکن است که برخی نارضایتی ها صورت گیرد.

 

نماینده مردم ورزقان ادامه داد: هرچه انجام می دهیم برمبنای تکلیف است و باید نمایندگان وظایف خود را انجام دهند.

 

وی در خصوص ریاستش بر این کمیسیون نیز گفت: اقبال خوبی بین نمایندگان برای بنده موجود است و چندنفر از همکارانم نیز برای ریاست کاندیدا شده اند اما نظرنهایی در خصوص کاندیداتوری برای ریاست کمیسیون را در روز اخذ رأی خواهم گرفت و تا آن زمان هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

 

عضو کمیسیون صنایع در خصوص مشکلات مالی اخیری که برای کارگران استان ایجاد شده اظهار داشت: متاسفانه این مشکلات رنج آور است و واحدهای تولیدی ما با بحران مواجه شده و تعطیل شده اند و پرسنل کارگری با مشکلات دریافت حقوق مواجه هستند.

 

وی افزود: فعلا صنعت و تولید کشور دست به گریبان این مشکلات است و اخیرا نیز رهبری انقلاب از دست خالی رفتن جوانان به منزلشان احساس شرمندگی کردند که این احساس در سطوح عالی مسئولان نیز وجود دارد و باید راهی برای خروج از این بحران پیدا کرد.

 

علیزاده در پایان خاطر نشان کرد: دولت، مجلس، بانکها، تولیدکنندگان و تودمه مردم باید دست به دست هم دهند تا مشکلات عرصه صنعت حل گردد و ما نیز برنامه های کوتاه، میان و بلندمدتی در این زمینه داریم.