فرودگاه ارس جزو اولویت‌های ارس

مختار خوش‌پیمان در حاشیه نشست خبر دوسالانه عکس ارس، در پاسخ به سؤالات خبرنگار فارس در خصوص زمان احداث فرودگاه ارس، بابیان اینکه بحث فرودگاه ارس در حال حاضر در مرحله مطالعات است، اظهار داشت: بر اساس تأکیدات مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در بازدید از منطقه، جزو اولویت‌های ارس به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در صورت صدور مجوزهای لازم فراخوان مشارکت اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: البته با توجه به اینکه به لحاظ استراتژی تعدد فرودگاه‌ها مناسب نیست بر همین اساس مدیریت منطقه آزاد بر استفاده از حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای تأکید دارد.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر با توجه به نزدیکی فرودگاه جمهوری خودمختار نخجوان، تجار و بازرگانان از این فرودگاه برای حمل کالاهای خود استفاده می‌کنند.

مجموعه پادگانی عباس میرزا مرمت می‌شود

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل ارس در ادامه در خصوص مرمت و بازسازی مجموعه پادگانی عباس میرزا در کنار حمام کردشت، گفت: در بازدید اخیر دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از منطقه آزاد ارس از این مجموعه نیز بازدید و بر اساس تعاملاتی که با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کل کشور انجام شد این مجموعه در راستای بازسازی و مرمت تحویل منطقه آزاد خواهد شد و همچنین بودجه‌ای برای آن پیش‌بینی‌شده است.

در دوره مدیریت جدید هیچ مجوزی برای ساخت مجتمع‌های تجاری داده نشده است

وی در رابطه با صدور مجوز برای ساخت مجتمع‌های تجاری در منطقه آزاد ارس، گفت: در دوره مدیریت جدید زمینی به‌عنوان تجاری داده نشده و به عبارتی در طول سه سال اخیر هیچ مجوزی برای ساخت مجتمع‌های تجاری صادر نشده است.

خوش پیمان خاطرنشان کرد: هر مدیری در دوره خود بهترین کار را کرده و در دوره مدیریت قبلی گفته شد که هر کس دوست دارد کار کند می‌تواند بیاید، در ادامه این مسیر در دوره مدیریت جدید نیز این مسئله ساماندهی شد و هر کس کار نمی‌کرد قاطعانه خلع ید می‌شد و بر همین اساس 600 مورد خلع ید داشته‌ایم.

از حضور تولیدکنندگان داخلی در بازارهای منطقه آزاد ارس استقبال می‌کنیم

وی همچنین در خصوص حضور برندهای داخلی در منطقه گفت: ما از حضور تولیدکنندگان داخلی در بازارهای منطقه آزاد ارس استقبال می‌کنیم و در این راستا مذاکراتی با تولیدکنندگان داخلی داشته‌ایم و گفته‌ایم که ارس بهترین بازار برای ارائه محصولات است

انتظارات از منطقه آزاد ارس مناسب نیست، همه پول می‌خواهند

سخنگوی سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه با اشاره به اینکه هیچ بودجه‌ای از طرف دولت به منطقه تعلق نمی‌گیرد، گفت: تأمین بودجه از طریق درآمدزایی انجام می‌شود و محدود است، اما بااین‌حال انتظارات مدیران از منطقه آزاد مناسب نیست و همه پول می‌خواهند.

وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس در خصوص درآمدزایی و صرفه‌جویی و انضباط مالی عملکرد خوبی داشته و در هیچ جایی به این اندازه صرفه‌جویی و انضباط عملی انجام نمی‌شود.