منطقه آزاد ماکو ناشناخته مانده است

به نقل از اروم نیوز، حسین فروزان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت های انجام شده در منطقه آزاد ماکو، اظهار کرد: متاسفانه افتتاح و بهره برداری از فرودگاه ماکو با تاخیر همراه است چراکه بهره برداری و هزینه های اجرای پروژه را بر عهده منطقه گذاشته اند و این همان دلیلی است که نمی توانیم به موقع شاهد افتتاح آن باشیم. وی افزود: در اولین سال بهره برداری از فرودگاه پروازها به مقصد ارومیه، تبریز و تهران بوده و از سال های آینده پروازهای خارجی نیز به این فرودگاه وارد خواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، با اشاره به اینکه کالای ورودی به کشور از طریق منطقه آزاد ماکو در سال گذشته 52 میلیارد دلار بوده، عنوان کرد: از این میزان حدود 30 میلیون دلار شامل البسه و پوشاک می شود که نتیجه آن افزایش ورود و خروج مسافر به منطقه و افزایش درآمدزایی میان مردم بوده است.

وی، همچنین ابراز داشت: یکی از طرح هایی که می تواند در آینده واردات و صادرات از منطقه را افزایش داده و موجب رغبت تجار شود افزایش تعداد سکوهای ثبت در گمرک بوده که خوشبختانه هم اکنون این طرح در دست اجرا است.

فروزان، تردد سخت خودروهای تجاری در مرز بازرگان را از مشکلات گذشته در این منطقه دانست و گفت: خوشبختانه با همت مسئولین شاهد برطرف شدن این امر هستیم و تریلی هایی که زمانی تا 16 کیلومتر صف می بستند هم اکنون در کمترین زمان ممکن اقدامات گمرکی خود را انجام داده و به ورود و خروج اقدام می کنند.

این مسئول، آغاز فعالیت عمرانی 2 هتل 5 ستاره در منطقه آزاد ماکو را از مهم ترین تصمیمات این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: این عملیات از ماه آینده آغاز می شود و امیدواریم با اجرایی شدن عملیات عمرانی این هتل ها شاهد بالا رفتن تعداد مسافرین ورودی به منطقه باشیم.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، در بخش پایانی سخنان خود اشاره ای به وضعیت بودجه سازمان نیز داشت و بیان کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو باید 80 درصد درآمدها را صرف زیرساخت ها کند تا به این ترتیب ارتقای کیفی خدمات را شاهد باشیم. به همین دلیل در سایر بخش ها تمرکز چندانی نداشتیم.

وی، تصریح کرد: در سالجاری کمتر از 30 میلیارد دلار بودجه عمرانی به منطقه اختصاص یافته که امیدواریم با این بودجه اندک اقدامات مناسبی انجام شود.